חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
מכוניות ראווה, דגמים עתידיים - 2022
  יונדאי  Pony 74  
        
  

שתפו עם חברים: Share


התקווה שבראווה
כל יצרן יודע להמציא מכונית ראווה מרשימה, עם חישוקים בגודל מקרר ומרכב חלק ללא מרווחים או אלמנטים נוגדי
עיצוב כמו מגבים או פנסי איתות, אך במבחן התוצאה (אם בכלל זוכה המכונית להגיע לעולם האמיתי)
היא לרוב מאבדת בדרכה את החלק הארי של האפקט, והופכת לעוד אחת מבין רבות, עם מראות צד גדולות מדי
וחלקי פלסטיק-פיאנו מקרקשים. 

יונדאי הוכיחו לנו עם איוניק-5 החשמלית שלא צריך לגמרי לסרס את מחלקת העיצוב בדרך לפס היצור,
ובואו נודה בכך, העיצוב הרטרו-עתידני של האיוניק פשוט מעולה, ומה שאתם רואים בפקק באיילון, לא מאוד
רחוק מסקיצות העיצוב הראשוניות, לגמרי נדיר, וממלא אותנו תקווה שגם הקונספט הבא, יגיע בעתיד לאותו הפקק. 

ויז'ן N-74 נולד כהומאז' לפוני-קופה שמעצב העל האיטלקי ג'ורג'טו ג'וג'ארו (דלוריאן, פרארי 250GT, דה טומאזו,
גולף דור ראשון ועוד) עיצב עבור יצרן הרכב הקוריאני בתחילת דרכו בשנות ה-70 על מנת להכניס קצת חיים
במותג האפרורי. הוא עשה עבודה מרהיבה אך אחרי שהבאז חלף, יונדאי לא מצאו הצדקה אמיתית לייצור המכונית
המיוחדת, והפוני הצעיר, שמזוהה כל-כך עם שאר עיצובי ג'וג'ארו המוקדמים, נותר כלוא באורווה. 

עם המצאתה מחדש של יונדאי בעולם החשמלי, מחלקת העיצוב החליטה לגייס שוב את כוחו המהדהד של הפוני,
ואמנם ג'וג'ארו כבר לא בתמונה אבל זה לא עצר בעדם מעיצוב יצירת מופת נוספת  עם חזון די מפורט שאולי, יש סיכוי,
נזכה לפגוש מחוץ למסך.

הפוני החדש מצוייד בצמד מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל אחורי, מה שמאפשר לו להשתמש ב-670 כוחות הפוני
(הדמיוניים בינתיים) בצורה חכמה. את החשמל תקבל הסוללה החשמלית מגנרטור מונע מימן, מה שמאפשר מילוי זריז
של שלוק מימן ולדרך, במקום טעינת חשמל ארוכה ומסורבלת.

יונדאי לא מדברים מילה על חווית הנהיה, מוגבלת ככל שתהיה במכונית חשמלית,
אך מבטיחים שהפוני הזה ידע לקשקש בזנבו כמו כלב מאוד מבסוט.