מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
ספורטיביות: הצ'בק חמות
החמישיה הפותחת + עשיריית הספסל
ספורטיביות: פורשה 911 GT3 RS
הזירה המושלמת עבור המשוגעת שבמכוניות
ספורטיביות: אודי קוואטרו
40 שנה לקוואטרו, המכוניות והאייקון
מיקרוואן: סיטרואן C5 איירקרוס - פיג'ו 3008 - סקודה קארוק (וגם ב-מ-וו X3 וקיה ספורטאז')
מי הכי מומלץ למשפחה עם ילדים
ספורטיביות: שברולט קורבט C8
ממכונית ספורט למכונית-על?
ספורטיביות: מקלארן F1 - סנה - P1
עדיין המכונית הגדולה בהסטוריה?
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ספורטיביות: הצ'בק חמות
יוני 2020
החמישיה הכי לוהטת בהסטוריה


מה-GTI הראשונה ועד הנוכחית - 5 הגדולות מכולן
(פלוס 10 לא פחות חמות שכמעט הגיעו לגמר הגדול)


- אנדרו פרנקל -

אם להיות כנים עם עצמנו, חובה להודות שאושר הוא תחושה שאנחנו זוכרים מהעבר. 
אתם יותר מודעים היום לזמן בו הייתם מאושרים ממה שהרגשתם כשזה קרה. ואם 
אתם מרגישים שבדיוק עכשיו אתם מאושרים, אתם נהנים מרגעי אושר צרוף ונדיר. 
אותו דבר נכון גם לגבי תור הזהב. היום אנחנו מכריזים ששנות ה-70 היו תור הזהב 
של פורמולה 1, אבל לא זכור לי שמישהו חשב ככה באותו זמן. וכן, אני מספיק מבוגר 
בשביל לזכור. מצד שני, אני מודע לכך שמעולם לא זכינו ליהנות מהצ'בק חמות, 
מהירות ושימושיות כפי שיש לנו בימים אלה ממש. אמנם באמצע שנות התשעים היו 
קומפקטיות חמות בסכנת כליה - ריסקו אותן, גנבו אותן, קשה היה לבטח אותן - אבל 
הז'אנר הצליח לשקם את עצמו והיום הוא משובח משהיה אי פעם. 

אני אומר זאת למרות הנטיה הטבעית להניח שהיום זה כבר לא כמו שהיה פעם, 
שהקידמה לקחה כיוון מוטעה ושהוט-הץ' של לפני 30 או 40 שנה היו יותר קטנות, 
קלות, זריזות ומהנות ולכן נהנו מקסם שצאציהן לא מסוגלות לחקות. אני לא חושב 
שזה נכון, ואני אומר את זה בתור בעליה של פיג'ו 205GTI המצולמת בכתבה הזאת. 
במקרה הזה, הקידמה מנצחת.



אני ער לעובדה שרבים יחלקו עלי, במיוחד לנוכח הבחירה שלי בחמישיה הפותחת. 
היכן, הם יטענו, גולף GTI המקורית, לנצ'יה דלתא אינטגרלה או נציגה לשושלת רנו 
קליאו הספורטיביות? מבחינתי, ה-205 שלי לא רק מייצגת נאמנה את דור המייסדות 
אלא גם מוכיחה שאני מוכן לשים עליה את הכסף הפרטי שלי. שתי המודרניות 
בחבורה, הונדה סיוויק טייפ-R וגולף GTI האחרונה, מייצגות שני קצוות, ד"ר ג'קיל 
ומיסטר הייד, בסצנה העכשווית. פורד פוקוס RS היטב מכסה את השטח המפורז בין 
שתיהן. את רנו מגאן ספורט קשה להסביר על הנייר כי בהיותה קופה ולא הצ'בק היא 
נכשלת במשימה הראשונה של מכוניות כאלו, שימושיות. ואולם, אין לקטגוריה הזאת 
חניכה ראויה יותר. 



הפיג'ו 205GTI (ילידת 1986, מנוע 1.9 ליטר 130 כ"ס), מובילה את השיירה. 
קורותיה הדקיקות, השבריריות, מעידות שלא הייתם רוצים להיקלע איתה לתאונה, 
הדיפון בתא הנהג לא פחות שברירי, עדות לסדר עדיפויות של פעם. היא כבר לא 
מעניקה תחושת מהירות בכביש ישר ובלמיה בקושי עומדים במשימה. למעשה, יש רק 
שתי מטלות בהן היא מצטיינת: היא מרווחת ושימושית יחסית למימדיה הקטנים וקשה 
שלא להרגיש בה אדם שמח. מלהיבה בלתי נלאית. אם חיתוך עיקולים מהירים, 
משחקי זנב בעזרת המצערת ותחושות שמעניקה מכונית במשקל נוצה לא עושים לכם 
את זה, אתם לא נמצאים במכונית הלא נכונה על הכביש הלא נכון; אתם צריכים למצוא 
תחביב אחר.



על הנייר, פורד פוקוס RS דור ראשון (2002) נראית יותר כבדה ולא הרבה יותר 
מהירה, אבל עניין המהירות מטעה. הפורד עדיין קומפקטית, אבל היא משתמשת 
בדיפרנציאלים ומיתלים מתוחכמים כדי שהכוח העצום יצליח להסתדר עם הנעה 
קדמית, משהו שנראה דמיוני בעידן ה-205. מה שמסגיר את ח"י שנותיה זה הופעתה 
– בעיקר בקוקפיט – והעובדה שמחצית מקשת הטורים מנמנמת עד שהטורבו נכנס 
לעניינים ב-3500 סל"ד.



בלהקת הלוהטות בנות זמננו, הונדה סיוויק טייפ-R (ילידת 2017) הכי קרובה לשקף 
את הגישה של הפוקוס. שתיהן לא מעוניינות להעניק תחושת פרימיום, אבל מכירות 
בהכרח המשעמם להיות גם שימושיות. ההבדל שעושה עשור-וחצי של פיתוח מנוע 
טורבו מתבטא בלמעלה מ-100 כוחות-סוס. מהנדסי הונדה ראויים לשבח לא רק 
בזכות יכולתם לרתום 320 כ"ס להנעה קדמית – הישג מרשים כשלעצמו – אלא 
בעיקר הודות לשלמות חבילת השילדה. המכונית הזאת מסוגלת לספק דרישות 
סותרות של נוחות, ניהוג, זריזות וצייתנות בלי שמורגשת איזושהי פשרה באחד 
התחומים. התחושה יותר מרתקת מאשר מהנה: כשאתם מחנים בסוף הכביש ומחכים 
שהדופק יחזור לקצב סדיר, לא הבטן היא שמרגישה אלא הראש שמנתח.



לא ייאמן, אבל רנו מגאן RS טרופי R (דגם 2014, 275 כ"ס), עובדת על שתי 
החזיתות. אולי אין לה את הכוח של הסיוויק – ומכאן שגם לא את שיא הקפת 
הנירבורגרינג... – אבל בכביש דורשני היא נותנת תחושה ספורטיבית יותר הודות 
לכיול מיתלים שהוא מלאכת מחשבת (משככי הבולמים הקדמיים, מתוצרת אולין, 
עשויים חומרים מרוכבים וניתנים לכיוונון ללא פחות מ-40 מצבים!). כמכונת נהיגה, 
הרנו היא המכונית הכי מיוחדת כאן. לא, אפילו הגישה האובססיווית של רנו-ספורט 
להפחתת משקל (כולל ויתור על מושב אחורי) לא מצליחה להביא את המגאן למשקל 
של הפוקוס, שלא לדבר על ה-205, אבל להחלטה ההנדסית, לקחת מה שלמעשה 
אינה אלא מכונית מירוץ ולהוסיף לה רק את המינימום הנדרש כדי לעשותה חוקית 
לכביש, יש אפקט מוחץ. זו המכונית היחידה בין החמש שצריך להתאמץ כדי להגיע 
לגבולות אחיזתה, ובעוד שזנבה פחות שמח מזה של הפיג'ו ואפילו של ההונדה לשחק 
במהיר ועצבני, אפשר לנהוג בה עם דיוק שאפילו ה-205 השובבה אינה מסוגלת. 
למרות הופעתה המוחצנת זו אינה מכונית פרחחית אלא גומאת מרחקים מצטיינת, 
שהקצב הרצחני שלה יותיר אותכם חסרי נשימה והלהיטות שלה תוציא ממכם נחשולי 
סיפוק.



וזה לא מה שמקבלים מפולקסווגן גולף GTI, נכון? אל תהיו בטוחים. למרות העובדה 
שה-GTI העבירה את 40 השנים האחרונות בלי להפתיע איש, זו המכונית היחידה 
בחמישיה הפותחת שלא תיפקדה בדיוק כפי שהיה מצופה ממנה ברגע ההתנעה. היא 
כל כך הגיונית. מלוטשת – אפילו פרימיום – אבל הגיונית. לעומתה, ארבע האחרות 
סובלות מתא נוסעים זבל; זה שבהונדה לא מאורגן, לוח המחוונים ברנו אינו קריא, 
הקוקפיט בפורד לא אטרקטיבי וזה שבפיג'ו עשוי ברישול. אבל הקבינה בגולף מרגיעה 
ומבריקה. היא מקום נעים להעביר בו זמן, אפילו בלי לנסוע לשום מקום.

  

  



אז באופן טבעי יוצא שאתם מתאמים ציפיות. כמובן שהיא תהיה מהירה ומהנה, אבל 
גם חסרה ריגוש אמיתי כפי שיריבותיה חסרות את אותם נכסים יומיומיים בהם 
מתהדרת הגולף. אלא שלא זה מה שקורה. אפילו אחרי הרנו וההונדה, אין כאן שום 
אכזבה. היא לא מהירה כמו ההונדה, לא טהורה כמו הרנו, אבל היא הרבה יותר 
קרובה לשתיהן ממה שאתם ואני היינו מצפים. ככל שהסיוויק והמגאן מבריקות 
בלהעביר כל כך הרבה מומנט דרך הגלגלים שגם נושאים בנטל ההיגוי, ישנם מצבים 
בהם הכביש כה חלקלק או הפנייה כה חדה עד שאפילו להן אוזלת המשיכה. והגולף? 
כמעט אף פעם. היא יכולה להשתמש כמעט בכל מה שקיבלה כמעט כל הזמן. ומה 
שאפילו ראוי יותר לשבח זו היכולת שלה לתקשר ברור ומיידי ולספק חוויית נהיגה כה 
חזקה. 



האם אנחנו יכולים להשוות בין מכוניות מתקופות שונות? האם אנחנו זקוקים 
למנצחת? כן, אנחנו יכולים, וכמובן שאנחנו זקוקים. אבל בהתחשב בכך שכולן 
מדורגות בין הקטנות החמות הגדולות בכל הזמנים, אני לא כל כך בטוח שאנחנו 
זקוקים גם למפסידה. את הרנו אני מנפה ראשונה – ומפסיד בכך את המכונית לנהג 
הכי טובה בחבורה. אבל הצ'בק חמה צריכה לעשות שני דברים; נוחות נסיעה גסה 
והיעדר מושב אחורי מונעים מהמגאן אפשרות לנצח כאן. פוקוס היא הבאה בתור 
לפרוש; היא אמנם מבריקה, אין לה מגרעות בולטות והיא מהנה לנהיגה ללא הפסקה, 
אבל איכשהו היא נלכדת בין פילוסופיית קלות המשקל של ההצ'בק הראשונות והברק 
המוחץ של הדור הנוכחי. מיד אחריה יוצאת מהמשחק הסיוויק; היא קרובה להיות 
הטובה ביותר ואם יכולתה הדינמית המדהימה היתה מלווה בפיתוי של איכויות 
סטטיות, היא היתה מנצחת. עד כדי כך צמוד המאבק.

  

  



הגולף והפיג'ו הן שתי הפינאליסטיות. אני יכול לזכור זמנים בהן שתי ה-GTI, הגרמניה 
והצרפתיה, היו מתמודדות ראש-בראש במגזינים לרכב על בסיס שבועי. אבל זה היה 
לפני רבע מאה וזה לא נראה הולם שהדו-קרב ההוא יחזור על עצמו. לא שזה היה 
צריך להפתיע אותי; אחרי הכל, אלו שתי ההוט-הצ'יות הגדולות ביותר משתי תקופות 
שונות. אבל אני בכל זאת מופתע כי מעולם לא ציפיתי מהגולף שתגיע לשלב הגמר 
ואפילו הוריתי לצלם למקם אותה בסוף. כמה שטעיתי.



אבל האם הגולף – ממציאת השם GTI – צריכה לנצח את חביבת חובבי הקטנות 
הלוהטות? כמובן. אני לא נאלץ להסתכל 20 שנה לאחור כדי לדעת שאנחנו חיים בתור 
הזהב של ההצ'בק החמות, מפני שאני יודע את זה עכשיו. ואחרי יום אחד בחברת 
פולקסווגן גולף GTI, גם אתם תדעו.



בונוס. 10 הלוהטות שלא הגיעו לגמר, אבל הלוואי עלינו


1999 אודי S3 
מופתעים לראות אותה כאן? לא הייתם אילו נהגתם באחת. לא מפתיע שהאודי S 
הראשונה עם 4 צילינדרים היתה מהירה – 210 כ"ס דאגו לכך – אבל היא היתה גם 
מהנה, שלא להזכיר איכותית ומצויידת.


1983 טויוטה קורולה GT 
מכונית פולחן. המבינים מכנים את הטויוטה הדריפטרית – שהיתה קיימת גם בתצורת 
קופה – AE86. פרדי פריהאוף נהג בה ב-24 שעות של ספא (בלגיה) ובראליקרוס 
אשקלון. הוט-הץ' עם הנעה אחורית? עובדה. 


1996 פיג'ו 306GTI 
ישנם הגורסים שלא ה-205 מייצגת את שעתה היפה של פיג'ו אלא ה-306. ה-GTI 
(ששמה המקורי היה S16) היתה ההצ'בק הגדולה האחרונה של פיג'ו, נסיון מוצלח 
ויפהפה למזג את כל התכונות הטובות של הז'אנר.


1971 אלפא סוד 
שיעור נהיגה. האמת היא, שעד אחרית שנותיה היא לא היתה הצ'בק, אבל הניהוג 
המופלא שלה מצדיק את עיגול הפינה. מנוע בוקסר שטוח ומרכז כובד נמוך עשו לה 
שירות טוב, פועלי דרום-איטליה שירות דב.


2006 מיני קופר GP 
כמו כל הצ'בק דו-מושבית קשה להצדיק אותה, אבל היא הקרובה ביותר ברוחה 
ובאופייה למיני קופר המקורית מהסיקסטיז. משקל קל ודיפרנציאל רייסרי שירתו אותה 
היטב גם כמכונית מסלול מצליחה.


1988 פיג'ו 205 ראלי 
אם כיף היה המדד היחיד למצויינות של הוט-הץ', ייתכן שהמכונית הזאת ולא ה-GTI 
היתה מייצגת את פיג'ו בפיינל-פייב. התקנון אילץ אותה להסתפק ב-1.3 ליטר ומאייד, 
אבל עם 794 קילו זה הספיק כדי לטוס.


2017 ב-מ-וו M140 
שני דברים מייחדים את הבימרית בחבורה הזאת: הנעה אחורית ומנוע 6 צילינדרים. 
עם 5.0 שניות למאה היא לא איטית וחלשה בהרבה מהסופר-סטארית 2M, אבל 
הרבה יותר שימושית וזולה ממנה.


1993 רנו קליאו וויליאמס 
תרגיל בשיווק. וויליאמס הוא שמה של קבוצת פורמולה 1 שהשתמשה במנוע מתוצרת 
רנו. הפורמולה של מנוע 2.0 ליטר בחרטום סופר-מיני הולידה סיפור הצלחה, שמוחזר 
מדור לדור עד עידן הטורבו. 


1993 לנצ'יה דלתא אינטגרלה 
זו לא רק הצ'בק ענקית, המפוארת ביותר מתוצרת איטליה, אלא גם אלופת עולם 
סדרתית בראלי. הנעה כפולה יעילה והגה חושני שסובארו אימפרזה יכולה רק לחלום 
עליו, יצרו מכונית-על אמיתית.


1975 פולקסווגן גולף GTI 
לא ההצ'בק החמה הראשונה, אבל זו שהצליחה לשכלל את הנוסחה ולעשותה לנחלת 
הכלל ואשתו. הדור הראשון צייד מנוע 1.6 ליטר בחידוש של הזרקת דלק. 110 כ"ס 
נשמעים מעט, אבל כך גם 810 קילו.