מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
ספורטיביות: משפחת קופרה
פורמנטו-מה?
חשמלית: רימאק נוורה
ההיפר-מכונית החזקה, המהירה – והמטומטמת – בעולם
ספורט סדאן בצבע: ב-מ-וו - אלפא - מרצדס
קלאסיקה מודרנית
משפחתיות: סקודה אוקטביה - מאזדה 3
הג'יפונים השתלטו על המגרש?
ספורטיביות: אלפא ג'וליה GTA
האלפא מהסיקסטיז היא היום מלכת הטרנד
כבישטח: אסטון-מרטין DBX
מנוע גרמני וכסף יהודי חוברים להצלת סמל בריטי
ספורטיביות: אסטון-מרטין DB5
המכונית הכי מפורסמת בעולם
ספורטיביות: פורד פוקוס ST - פורד מוסטנג בוליט
שתי גישות שונות לגמרי למכונית ספורטיבית
טרנד: המראה החלוד
אם האוטו שלך מחליד, סימן שיש לו עתיד
שטח: לנד-רובר דיפנדר - תרצדס G - ג'יפ רנגלר רוביקון
דיפנדר החדש פוגש בכביש ובשטח את שני יריביו
קומפקטיות: פורד פוקוס נגד פורד פוקוס
מי המוצלחת בין גירסאות הפוקוס
ג'יפונים: ניסן ג'וק - סיאט ארונה
הג'יפון הראשון מול מנצח מבחן הג'יפונים הראשון
ג'יפונים: פיג'ו 2008 - סיטרואן C3 איירקרוס - סקודה קאמיק - VW טי-קרוס
צרפת נגד גרמניה בעימות כפול
ספורטיביות: הצ'בק חמות
החמישיה הפותחת + עשיריית הספסל
ספורטיביות: פורשה 911 GT3 RS
הזירה המושלמת עבור המשוגעת שבמכוניות
ספורטיביות: אודי קוואטרו
40 שנה לקוואטרו, המכוניות והאייקון
מיקרוואן: סיטרואן C5 איירקרוס - פיג'ו 3008 - סקודה קארוק (וגם ב-מ-וו X3 וקיה ספורטאז')
מי הכי מומלץ למשפחה עם ילדים
ספורטיביות: שברולט קורבט C8
ממכונית ספורט למכונית-על?
ספורטיביות: מקלארן F1 - סנה - P1
עדיין המכונית הגדולה בהסטוריה?
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
שטח: למבורגיני LM002
נשבר מג'יפונים? קבלו את הדבר האמיתי
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ספורטיביות: משפחת קופרה
למפרט המלא במדריך
ינואר 2022
כוח לעם
קופרה לאון

פורמנטור המסתורי, אטקה הגי'פון ולאון הנחותה? - משפחת קופרה בסקירה זריזה.

2021 הייתה שנה מחורבנת. הקורונה שיחקה איתנו מחבואים, חשמליות סיניות עלומות הופיעו כמו פטריות אחרי הגשם, משבר השבבים דחף את זמני האספקה של מכוניות חדשות קדימה ואת המחירים למעלה בצורה מגוחכת, ורסטאפן הדיח את המילטון בעזרתו של מקסיקני מלוכלך, ויש הטוענים אפילו שמחיר טויוטה קורולה משומשת, עלה. וגם, אתם יודעים, אבא. מחורבנת. לגמרי.
 
בין מגוון הבשורות המשעממות עד נוראיות, אחת הייתה יוצאת דופן - קונצרן פולקסוואגן שלח כמה מכוניות סיאט למכון כושר והנה לנו נבחרת-על של מכוניות-ניתנות-להשגה עם מנוע (כן כן, מיכל דלק, לא סוללה) חזק ותדמית מסתורית. תפסתם אותנו. 

קופרה פורמנטור

 
באולם התצוגה האקסקלוסיבי של קופרה בקומה השישית ליד פארק הירקון יש בינתיים שלוש מכוניות (החשמלית הרביעית תיכף פה, למקרה שדאגתם) - את הגרסאות הפחות חזקות של לאון המשפחתית ואטקה הג'יפונית תוכלו למצוא עם הסמל סיאט בקומת הרחוב, היכן שפשוטי העם מסתובבים, אך את הפורמנטור לא. הוא נולד תחת הלוגו החדש, חף מזהות כפולה מבלבלת, ואפילו הגרסה העממית שלו נמכרת תחת אותה קורת גג.

קופרה לאון

 
אפשר להגיד שהפורמנטור (הקרוי על שם רצועת חוף סלעית מרהיבה בשפיץ הצפוני של חצי האי מיורקה) הוא בעצם סיאט לאון שקיבל חצי מנת גובה ומנה שלמה של עיצוב. הוא גבוה מהלאון אך נמוך מהג'יפון אטקה (שהוא עצמו, לא בדיוק שאקיל אוניל) ככה שבתכלס הוא יותר סטיישן על קצות האצבעות מג'יפון - מעין משבצת ביניים שקצת קשה לנו לרדת לסוף דעתה. כאמור הפורמנטור-ג׳יפו-נמוך נמכר בשתי גרסאות; החלשה - 150 כ"ס והנעה קדמית - עולה 175 אלף שקלים, שזה לא מעט אך עדיין 85 אלף שקלים שלמים פחות מהחזקה - 310 כ"ס, הנעה כפולה, 260,000 שקלים. יקר? חכו רגע.
 

פורמנטור VZ 

בספר הכללים הלא כתובים למכוניות ספורטיביות עממיות יש יחס די קבוע בין מחיר המכונית לכוחות הסוס שהיא מפיקה, לדוגמא; סובארו שמפיקה 300 כוחות סוס תעלה לכם בערך 300 אלף שקלים. ככל שעולים באיכות המותג, היחס הזה נוטה לרעתנו - עבור מרצדס שמפיקה את אותו הכוח תשלמו כבר 400 אלף שקלים, יגואר? זה כבר בערך חצי מיליון. המכוניות היחידות שמצליחות לשבור את היחס לטובתנו (כלומר יותר סוסים מאלפים) הן בדרך-כלל מכוניות פשוטות יחסית עם פלטפורמה של הנעה קדמית וגיר ידני כמו הונדה סיוויק טייפ-R או רנו מגאן RS. קופרה פורמנטור הוא מכונית ההנעה הכפולה היחידה שיושבות בצד הרצוי של הכלל - 310 סוסים תמורת 260 אלף שקלים בלבד, והוא עוד מצויד בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד יקרה. 

קופרה אטקה

למה בעצם הנעה כפולה עדיפה לנו? 

האמת שהיינו מעדיפים הנעה אחורית, אבל מכיוון שההצעה הזו לא קיימת כאן בקומה השישית, הנעה כפולה היא ללא ספק הדרך הנכונה ללכת בה, במיוחד כשמדובר במנועים של ילדים גדולים. נכון, עם שלדה מדהימה ומתלים קשיחים אפשר לגרום להנעה קדמית חזקה לעבוד טוב - פורד עושים את זה היטב בפוקוס ST ורנו במגאן RS, אך קונצרן פולקסווגן יודע שזו לא המומחיות שלו, ולכן מעדיף להעניק למכוניות שלו שחוצות את אזור ה-250 סוסים הנעה כפולה. 
בעצם, הנה קופרה לאון - דוגמא חיה ונושמת למכונית תוצרת פולקסווגן עם 300 כוח-סוס והנעה קדמית. אולי הפעם הם הצליחו לגרום לזה לעבוד?
 

 קופרה לאון

לא, הם לא.
למה בכלל לטרוח לייצר לאון עם כל-כך הרבה כוח והנעה קדמית מועדת לפורענות כשיש את הפורמנטור הטרי, חלופה כמעט זהה אך יותר פרקטית, סקסית, וכפולת הנעה בתוספת מחיר קטנה? חובבי ההגה יקפצו מיד ויגידו שמכונית ספורטיבית צריכה להיות כמה שיותר צמודה לאספלט וכמה שיותר קלה. אבל פה לא מדובר במכונות נהיגה מושחזות עם גיר ידני ותגובות של קארטינג, אלא במכוניות משפחתיות עם בגאז' גדול שפשוט יודעות בין היתר לנסוע מהר, מאוד מהר. רוצים חווית נהיגה טהורה? אתם לא בכתבה הנכונה. 

 קופרה פורמנטור חזק

קופרה לא תעשה מכם נהגים מדויקים יותר, היא לא תחדד את חיישני האחיזה שבכפות ידיכם ולא תלמד אתכם להיות אמני היגוי יתר מן השורה הראשונה. היא כן תוסיף לכל נהג סביר אלמנט של מהירות מגוחכת (במובן הטוב ביותר של המילה) לכל נהיגה, בין אם היא לקצה המדינה או פינת הרחוב. מהירות שעד כה הייתה מלווה בפשרה בין נוחות לשימושיות או תוספת גדולה במחיר. 

 קופרה פורמנטור 2.0

לא רק מנוע.
החיים הם לא רק אפס-למאה, ולא חוכמה גדולה לדחוף טורבו ענק כדי לקבל נתון כ"ס מרשים ולשלוח אנשים למותם. הדבר הקשה יותר הוא לתפור חליפה תומכת מושלמת; משלדה מאוזנת, בולמי זעזועים איכותיים ועד כיסאות מחבקים, ובזה קופרה שולטת ביד רמה. אמנם היא לא המשפחתית הראשונה שיודעת להגיע ל-100 קמ"ש ב- 5 שניות, סובארו אימפרזה STI עושה זאת כבר שנים, אבל תוך כדי תחושה רעועה שכל סחיטת דוושה עלולה להיות האחרונה. פורמנטור לעומת זאת מצליחה בקלות לשמור על קצב היסטרי בצורה רהוטה ועקבית, עיקול אחר רמזור, אפילו בידיו של נהג ברברי.

 קופרה פורמנטור טורבו

בפנים נעים, הקו העיצובי החדש של סיאט לגמרי נאה (למרות שאנחנו מגנים את המגמה לעיצוב פנימי זהה של כל היצרנים לאחרונה) והגימיק שהכי אהבנו הוא שילוב של אזהרת שטחים מתים שמתחבאת בפס תאורת האווירה שעוטף את הקוקפיט. פשוט אבל גאוני. המושבים מצליחים לתמוך בצורה טובה בעיקולים וגם להיות אדיבים לכל טוסיק, אפילו אם הוא לא אחד של נהג מירוצים בדיאטת ירוקים. עד שלא תשבו במושב "באקט" של פורד פוקוס לא תדעו להעריך זאת באמת. אם כבר מדברים על מימדים, או גיל, אז יתרון הגובה של הפורמנטור על הלאון (כמעט 10 ס"מ) הופך אותה למכונית עדיין נמוכה אבל עם כניסה ויציאה נוחה מאוד. אהבנו, במיוחד המבוגרים שבינינו.

פורמנטור תא נוסעים

אז מה הקאץ'? חייב להיות אחד.
כמובן שיש. משהו לא ברור עובר על פולקסווגן בשנתיים-שלוש האחרונות. לא ברור אם זה אין-אונות לאחר פרשת דיזל-גייט או פשוט ריצה מבוהלת קדימה לעולם היברידי/חשמלי ללא תוכנית עבודה ברורה. זה בא לידי ביטוי בקריסה של הנקודה החזקה ביותר שלהם - הנדסת האנוש. הגרמנים לא תמיד יודעים לעצור את הרכבת בזמן, ולאחר שהקונצרן הגיע לנוסחת הנדסת אנוש מנצחת, הוא ניסה משום-מה להמציא מחדש את הגלגל והרס הכל. בתא הנוסעים של הפורמנטור (והלאון, הם זהים לגמרי למעט גודל המסך הראשי) הם עשו את כל הפדיחות האפשריות - פתח המיזוג ירד לגובה הברכיים, חוגות הווליום והמזגן עברו להיות חלק מסרגל טאץ' נוראי, ושאר פעולות קריטיות כמו ביטול מנגנון עצור-וסע או שליטה במצבי הנהיגה ובקרת היציבות מסתתרות להן תחת יותר מדי לחיצות במסך המגע. 

 קופרה לאון תא נוסעים

כמה זה קריטי? 
זה די מבאס, במיוחד לדעת שהם כבר היו על-זה ולקחו שלושה צעדים בכיוון לא נכון. אם לא הייתה לפורמנטור יכולת קסומה ללחוץ לנו על נקודת התורפה - הצורך במהירות, ולעלות בנו חיוכים מטופשים לא בטוח שהיינו מצליחים לבלוע את הצפרדע. בדיוק בגלל זו אנו לא רואים יותר מדי סיבות, למעט התדמית המסתורית החדשה, לאהוב את הפורמנטור החלש יותר, משום שלמרות שהוא זול בהרבה, יש במחיר שלו חלופות לא פחות ראויות.

 

לו רק הייתה קופרה חזקה עם הנעה כפולה בלי השטויות האלו… רגע, יש!

קופרה אטקה נולדה שנתיים לפני הפורמנטור, היא עוד זוכרת את הריח של אולם התצוגה הישן, שם הייתה מלכת הכיתה הבלתי מושגת, עם תג מחיר שאומר תשארו-עם-האיביזה-שבאתם-איתה ומנוע שלקוחות סיאט פשוט לא ידעו להעריך. ראוי למכונית ספורטיבית. כואב לראות איך הפורמט החדש דחף אותה לשוליים, סוג של מוחרמת, עם פינה חשוכה באולם התצוגה ואזכור מינימלי במדיה.

 

נכון, היא קצת שמנמנה, ולא עדכנית, אבל בעולם שהתקדם מהר מדי, האחרון אינו בהכרח דבר רע. גם לה הנעה כפולה עם 300 כ"ס, תיבה רובוטית וגלגלים מוגזמים אבל היא מייצגת תקופה טובה יותר של הנדסת אנוש, עם כפתורים במקומות הנכונים, ידית הילוכים אמיתית (ולא צ'ופצ'יק מצחיק) והכי חשוב - פתחי מיזוג אויר שמתאימים לקיץ במזרח התיכון. גם יכולת טיפוס מדרכות משודרגת יש לה בזכות מרווח גחון ג'יפוני. אמריקה. 

קופרה אטקה  
 
אז לעזוב הכל ולרוץ לקנות אטקה?
אם העולם היה כזה פשוט, היינו עכשיו כולנו בריביירה לוגמים ריקר עם שתי קוביות קרח. גילה של האטקה מבליט את קמטיה, איכות ההרכבה נופלת מזו המצוינת של הפורמנטור, ובואו נודה בזה - היא לא חגיגה גדולה לעיניים, במיוחד בתא הנוסעים הבסיסי מדי למראה. בכל מה שקשור להנאה מנהיגה, הלאון נמוך מדי, האטקה גבוה מדי, אבל הפורמנטור, שעד שטעמנו מכל קערות הדייסה לא התיישב לנו בראש, קולע בול ומצליח להיות בגובה נגיש אבל לא מתנדנד בנהיגה מזורזת, מה שאי אפשר לומר בלב שלם על האטקה הגבוה יותר. הבחירה קשה, אבל כל עוד תבחרו באחת מהאחיות החזקות, ותרצו לתת בגז, תהיו מבסוטים. מהר מהר לפני שיתחשמל. 

מבחן פורמנטור