
לא קורולה, קרוס-רולה בשבילך.
אפתח בהתנצלות. מכיוון שהכל יחסי והשוואה היא המפתח לצרכנות נכונה, על מבחן למכונית שכזו להיות השוואתי, אך עתה הדבר נמנע מאיתנו, וממכם.
זרוע השיווק של מרבית היבואנים צלחה (די בקלות) בגיוס עיתונות הרכב המקומית להיות שטח הפמפום שלה. הסטטוס קוו הוא לאפשר למכונית הטרייה תחילה מבחן דרכים בודד, ורק לאחר-מכן אחד השוואתי, ויש אפילו אלו היודעים להטיל וטו על מתחרה ספציפית במבחן השוואתי כמובן על חשבון הקורא הלא מודע. המכונית מקבלת חשיפה כפולה, ולכתבים, אם ירצו, פלטפורמה מושלמת לחמוק מביקורת עניינית. כתבנו על זה לפני יותר מעשור, אבל הדברים נכונים אף יותר היום, ולא רק במבחני סולו. ממש בשבוע שעבר כתב מגזין ynet על המכונית החשמלית ג'יאומטרי-סי של ג'ילי את המשפט החד משמעי הבא- "מלבד היותו בבירור הרכב הטוב מהשניים הנבחנים כאן… והוא ללא ספק המשפחתי החשמלי הטוב בשוק."
יבואן ג'ילי זכה בציטוט 24 קראט לצרף לפרסומיו ואילו יבואן המכונית המתחרה נותר עם התקע ביד, לא?
אל דאגה, תוך יממה בלבד פורסם בעיתון ידיעות אחרונות, שהוא כמובן האבא של -ynet, מבחן נוסף לאותן שתי מכוניות זהות ובו נקבע כך- "בשורה התחתונה לג'ילי יש יתרון בעיקר בטווח ובקיומו של הגלגל הרזרבי, אבל ה־BYD מנצח במבחן הזה בזכות השימושיות, הגובה, המרווח מאחור והאבזור העדיף".
שני היבואנים בטח מבסוטים, ואתם?
נחזור לנושא, טויוטה קורולה-קרוס. לו היה מדובר במבחן השוואתי ככל הנראה היינו משווים אותה לאחת או יותר מהטובות בקטגוריה - פיג'ו 3008, פולקסווגן טיגואן או אולי בכלל האחיות טוסון-ספורטאז'. אך לבינתיים, הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת, ואנסה לא לחפור היכן שלא צריך.

כדי לא לאבד את מוניטין ארוך השנים של קורולה, בחרו טויוטה לא לתת שם ייחודי לג'יפון החדש המבוסס עליה, אלא פשוט להישען על השם המקורי בתוספת מילת הקסם "קרוס", קיצור של קרוס-אובר. הרי בלי זה, לא קונים. הקורולה המגודלת יושבת במשבצת שבין C-HR הקטן יותר לראב4 הגדול.
כפי שהבטיח השם, הג'יפון החדש מבוסס על פלטפורמת הקורולה, שעצמה אינה המרווחת ביותר בקטגוריה ואף קוצץ לנו הפעם בסיס הגלגלים ב- 2 ס"מ ל- 2.64 מ' לא מרשימים, מה שהופך את מרחב הרגליים במושב האחורי לגבולי עבור מבוגרים בגודל אירופאי. בשורה הראשונה נהג גבוה יגלה מושב שלא נע מספיק לאחור על מסילתו, הגה שאינו עולה גבוה או נשלף מספיק החוצה, והנוסע לידו ימצא עצמו מול בליטה רוחבית מעל תא הכפפות הקרובה מדי לברכיו. שילוב הצבעים בתא הנוסעים נע בין שחור לשחור כהה ולא תורם לתחושת מרחב, שחמקה כמעט לחלוטין מהגי'פון הזה.

ניכר שהושקעה המון מחשבה ביצירת תא נוסעים שאינו ייחודי בשום צורה, מעין One size fits all עבור לקוחות טויוטה הנאמנים. לא תמצאו כאן בורר הילוכים מיוחד, עיצוב מרענן או איכות חומרים ייחודית. כל כפתור ממוקם בערך איפה שהוא אמור להיות, עושה את עבודתו נאמנה (למעט שליטה מעצבנת בווליום המולטימדיה) ואפילו לוח המחוונים הדיגיטלי לא יודע לשנות את הופעתו (אז למה הוא דיגיטלי בכלל?).

לקרוס שלוש רמות גימור. גרסת הבסיס מגיעה די מאובזרת כאשר החוסרים המהותיים בינה לזו שמעליה הם מפתח חכם, פנסי לד, וזהו בערך. בתמורה לבחירה באותה רמת כניסה תקבלו חישוקים בקוטר 17" ולא 18", מה שיתרום לנוחות הנסיעה ואפילו תזכו בגלגל חלופי אמיתי ולא ערכת תיקון חסרת תועלת כך שלא תתקעו בצד הדרך במקרה של נקר, תצליחו להיות מאופקים ולהסתפק ברמת הכניסה? אם לא, אז עדיף כבר ללכת על כל הקופה, לדלג על הרמה האמצעית (דינמיק) ולהצביע על הבכירה (אדוונצ'ר), המצוידת בהתראת שטחים מתים, גג פנורמי קדמי ואחורי (שאינו נפתח), טעינה אלחוטית לטלפון ומושבים משולבי עור עם חימום לקדמיים.

בניגוד לקורולה רגילה, את קרוס תוכלו לקבל רק עם יחידת ההנעה ההיברידית המוצלחת של טויוטה - 1.8 ליטר עם תגבור סוללה (שאינה נטענת חיצונית) וגיר רציף. זה קומבו שהוכיח עצמו לרוחב דגמי טויוטה ובנהיגה עירונית הוא מצויין, חסכוני (15 קמ"ל עירוניים פקוקים וממוזגים), זריז ושקט. כשיוצאים מהעיר המצב קצת פחות אידיאלי, יש המון רחש צמיגים, במיוחד מאחור, צריכת הדלק לא יוצאת מן הכלל (13 קמ"ל) וכשצריך לטפס במעלה כביש ארוך ומפותל או לנהוג בצורה נמרצת, הסוללה הקטנה מרימה ידיים די מהר ומנוע הבנזין נשאר גלמוד עם 90 כוחות הסוס שהוא מפיק לבדו, וגיר רציף צווחני. זו אינה מכונית לממהרים, אלא יותר למנומנמים. מה שדווקא עוזר לה בנוחות הנסיעה. איך?
אחת מנקודות התורפה של מכוניות שעברו טיפולי הגבהה, היא נוחות נסיעה דפוקה עקב מתלים שהוקשחו כדי לעמוד בעומס הנוסף, אך טויוטה הבינו שאף אחד לא יחפש תכונות דינמיות או ניהוג ספורטיבי בקרוס, כך שכיול המתלים מאוד רך וסלחני, המתלה האחורי נותר רב-חיבורי כמו בקורולה הרגילה (והנוחה) והנסיעה נינוחה למדי על גבי בורות ופסי האטה מכל הגדלים, אך גם לא מתנדנדת או קופצנית, נקודת איזון שהרבה יצרנים כושלים בדרכם אליה.
קורולה קרוס אינו הג'יפון האולטימטיבי, הוא פחות חסכוני מהמצופה, עצל בכבישים מהירים, חסר יכולת שטח כלשהי וגם לא כזה מרווח, אך לזכותו נוחות נסיעה טובה, התנהגות עירונית קלילה, ועדר שלם של דודות.


רוצים לדעת עוד, לשאול או להתלונן? מוזמנים אלינו לפורום נטקאר