מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד + סיטרואן איירקרוס
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
למפרט המלא במדריך
אוגוסט 2019
הישרדות


המכוניות היקרות ביותר של שלושת היצרנים מפנטזות על
פרימיום ומתגעגעות לעידן בו קבוצת המנהלים היתה פירמה
 

- כתב וצילם: דור אהרנוביץ -

למרות שהקטגוריה כולה בסימן שאלה קיומי - ג'יפונים, כן ג'יפונים - משוכנעים יצרני 
הלא-פרימיומיים שעדיין יש מקום לגירסאות יקרות של מכוניות המנהלים שלהם. 
בחרנו בשלושה מותגים שאולי לא הייתם מקשרים עם המילה פרימיום באמונה מלאה, 
לכל אחד אסטרטגיה משלו - ויצאנו למבחן שמשמעותו מוטלת בספק כבד.

המסקרנת מכולן היא הילדה הצעירה למשפחת פיג'ו שמרחפת גבוה על מרבד 
ההצלחה, אחרי ג'יפון ומיקרוואן שהראו לאירופאים איך צריכים לעשות סביבת נהג 
מודרנית. 508 ילידת 2018 היא הסנונית הנמוכה הראשונה מאז המהפך שהוליד 
3008. הפיג'ו החדשה לא דומה כלל לדור הקודם; היא לא פושרת או שקופה, היא 
קריספית וחצופה, נחשקת אפילו.

כצפוי, הבשורה האמיתית אינה בהנמכת הגג, קיצוץ האורך או הפחתת המשקל, אלא 
הכנסת עיצוב i-קוקפיט המקורי של פיג'ו למכונית מנהלים חטובה - והתוצאה פשוט 
מהפנטת. אם בג'יפון ובמיקרוואן מגודלים התחושה הראשונית מעט מבלבלת, ב-508 
הנישאת לגובה 140 סנטימטר בלבד מהאספלט, החיבור מקבל זווית אחרת. ההגה 
הקטן פתאום פחות מצועצע, המושבים הספורטיביים נוחים בהרבה כשיושבים קרוב 
לריצפה ובכלל, הקוקפיט החדש יושב מסביב לנהג כמו חליפה לפי הזמנה.





אולי כחלק מההיפנוזה שהצרפתיה הפעילה על מושב הנהג, עלה בי זיכרון מבלבל 
ממכונית אחרת בה הרגשתי כעכוז שמנמן בטייטץ: מאזדה מיאטה. רגע, אבל אני 
במכונית מנהלים ארוכה ורחבה, עם הנעה קדמית וגיר אוטומטי, אני אמור לחוש 
במרחב פנימי נדיב וראייה מרחבית של ינשוף, גם לא היה אמור להיות לי כל-כך קשה 
להתכופף פנימה מבלי לשחרר אנחה של פנסיונר. פיג'ו בחרו להשיק את 508 בתצורת 
פאסטבק (כינוי שגור לקופה עם דלת אחורית), מין סוג של סדאן-קופה, ובהמשך 
הצטרפה – בינתיים רק בחו"ל - גם סטיישן ספורטיבית, מחווה לשוטינג-ברייק, שגם 
היא מציבה צורה לפני תוכן. שימושיות והנדסת אנוש ידידותית אינם בדיוק נכסים של 
i-Cockpit האקצנטרית, אבל במקרה הזה המחיר משולם באהבה.

מכונית המבחן היא היקרה ביותר בהיצע המקומי של 508, עם גימור GT שמגיע רק 
בצימוד למנוע החזק מבין השניים, 1.6 טורבו 225 כ"ס (גירסת 1.6Premium 
מסתפקת ב-180 כ"ס) וגיר אוטומטי פלנטרי 8 מהירויות. תג המחיר ל-508 המפנקת 
ביותר מתקרב לרבע מיליון שקל, לא מעט ליצרן עממי כמו פיג'ו. נכון, תוכלו לחסוך 40 
אלף שקל אם תוותרו על המנוע החזק, מושבי העור, מערכת הסאונד, הפנסים 
המעולים והקישוטים הוויזואליים אך בניגוד לאג'נדה שלנו נגד אבזור מוגזם, דווקא 
במכונית כזו, בה feel good factor משחק תפקיד ראשי, לא הייתי ממהר לעשות 
זאת. 



חזרנו למיאטה, סליחה, ל-508. הרגליים שלי כמעט ישרות כמו במכונית ספורטיבית 
אמיתית, ידי אוחזות בהגה קטנטן ושמנמן, קצות האצבעות מלטפות את זוג הפליפרים 
הבומבסטיים שמאחוריו, חלונות הצד קטנים והאווירה עם האריה הכסוף הקטן שמביט 
בי מאוד אינטימית. הוא מגרגר ונדמה שזחילה בפקק היא לא כוס הבורגון שלו, הוא 
מאיים לפרוץ קדימה ומתחנן שישחררו אותו לצוד, מי אני שאסרב לו. מצב ספורט נכנס 
לתמונה, המיתלים מוקשחים, ההגה נהיה כבד, המנוע מתחדד ו… בערך כלום. ה-GT 
צועקת שחרר אותי, אבל ברגע שעושים זאת היא מביטה לאחור ומודה, טוב, לא 
באמת התכוונתי לזה. המנוע די עצל, הגיר עושה מה שבא לו, ופידבק אמיתי לא מן 
הנמצא, במיוחד לא מההגה. החשק לתת-בגז מתחיל ונגמר במחלקת העיצוב. 

508 פאסטבק לא לגמרי ברורה לי, היא לא מרווחת (במושב האחורי אין באמת מקום 
להכניס מבוגר אירופאי כשראשו מחובר לגופו), וגם לא מתנהגת כפי שהיא נראית. 
המקום בו הפיג'ו זורחת הוא בשיוט בינעירוני מעט נמרץ, בכביש שמכירים היטב, תחת 
אשליה שאתם נוהגים בפיסה מהעתיד הלא רחוק (הרי היא עדיין לא חשמלית). בכלל 
לא בטוח שיהיה פחות נחמד לעשות זאת באחיה הגדול 3008 ומבלי לצעוק לסביבה, 
אני במשבר גיל ה-40! זו לא מכונית רעה, המיתלים האדפטיביים עושים עבודה 
מצויינת, היא יפה, ואי אפשר לקחת ממנה את יתרון תא הנוסעים הייחודי. ואולם, 
העמימות הדינמית שלה יחד עם ההתכופפות המוגזמת שנדרשת בחיים איתה, 
גורמות למחירה הגבוה להישמע קצת… מוגזם. 

    

כשחושבים פרימיום חושבים גרמניה אך כשחושבים גרמניה לא בדיוק חושבים על 
אופל, ובצדק. למרות שאופל יצרנית גרמנית עם שורשים ארוכים, היא נרכשה 
לאחרונה על-ידי קבוצת פיג'ו-סיטרואן הצרפתית, אשר הצילה אותה מפשיטת רגל 
וחילצה אותה מבעליה הקודמים, ג'נרל-מוטורס האמריקאית, שקצת איבדה אמונה 
בפנינה הגרמנית שלהם. 

אופל אינסיניה הנוכחית הושקה טרם המכירה לצרפתים כך שהיא מבוססת על 
הפלטפורמה המודולרית של GM, ולא צריך זכוכית מגדלת כדי לראות שהיא אכן אינה 
חולקת אפילו גן אחד עם 508, אחותה למחזיקי המניות. אם בפיג'ו הבחירה ברמת 
האבזור הגבוהה היא פינוק, באינסיניה היא הכרח; בגירסתה הבסיסית Enjoy היא 
סובלת מבעיה שאיפיינה את הדור הקודם - מושבים קדמיים בלתי נסבלים, עם תמיכת 
גב מוזרה ומוגזמת שלכל הפחות מעצבנת. ומכונית מנהלים עם מושב לא נוח זה דיל 
ברייקר קלאסי. בדגם המאובזר יותר Innovation המושב מתכוונן חשמלית ואפשר 
להתגבר כמעט לחלוטין על מכשול הנוחות המיותר. שני מנועים לשתי רמות הגימור, 
האחד ליטר-וחצי עם 160 כ"ס והנעה קדמית, והשני, הרלוונטי יותר והנבחר למבחן 
זה, הינו שני-ליטר עם 260 כ"ס והנעה כפולה. 



260 כוחות-סוס ויותר מ-40 קג"מ מומנט נשמעים כמו התחלה טובה למתכון 
ספורטיבי אך לא זו היתה כוונת יוצריה. ספינת הדגל של אופל אינה מכונית 
ספורטיבית, היא תוכננה כמכונית טורינג, או "שיוט" בתרגום נכה, ומערכת ההנעה 
שלה מאוד הססנית ומחושבת יתר על המידה כי זה כנראה מה שתרצו בתנאי מזג 
אוויר קיצוניים, הקיצון ההפוך מחום יולי-אוגוסט שלנו. מיתלים אדפטיביים יש לה, אבל 
פליפרים מאחורי ההגה אין אפילו כאופציה, כדי שלא לעורר אצלכם מחשבות זימה. 

 הדבר המרשים היחיד באינסיניה הוא השיפור העצום בחלל הנוסעים לעומת הדור 
הקודם, שהיה כאוס מוחלט של כפתורים ומרקמים עם גלגל הגה מחפיר. במבט ראשון 
נראה שאינסיניה הנוכחית חפה מחטאים שכאלה, אבל במהלך בילוי ממושך בחברתה 
מתברר שגם היא אינה חפה מפשע. אפילו אם נתעלם מהעיצוב חסר ההשראה, 
במיוחד יחסית לפיג'ו המבריקה, קשה להבליג על פאולים של הנדסת אנוש לקויה, כמו 
לוח מחוונים מבריק (במובן המילולי), מסך מולטימדיה מיושן, פתחי מיזוג במיקום לא 
נכון וכמה לחצנים שאיבדו את הצפון. אינסיניה מיועדת לנהיגה מרגיעה של שעות 
ארוכות וקילומטרים רבים אך החיים איתה פחות מהנים, והרבה פחות מרחיבי דעת. 
שיוט קצר. 

    

גם הפיג'ו וגם האינסיניה מפספסות הזדמנות להיות מכוניות מבריקות ומשובחות בגלל 
התחכמות יתר; הצרפתיה רצתה להביא לכם את אורות פאריז, הגרמניה את השיוט 
באוטובאן, ולמען המטרה הקדושה שלהן הן מפקירות בדרך דברים מהותיים לא פחות 
כמו מרחב או הנדסת אנוש פשוטה. פתאום נהיה ברור מה מכונית מנהלים צריכה 
להיות: אמיתית ולא יומרנית, מדוייקת ולא מתפזרת, מיומנת ולא מחפשת. בחבורת 
מכוניות המבחן המבטיח הזה, בו נבחנו גירסאות השפיץ של שלושת הדגמים, מצאנו 
רק אחת כזאת: סקודה סופרב.

מכונית המנהלים הצ'כית, שבתכלס יותר גרמנית מאינסיניה, התאפיינה גם היא 
בדורותיה הקודמים ב"קונץ" מתוחכם משלה ובגלל עיצוב "מיוחד" (שאנחנו מאוד 
אהבנו) היא הגבילה את תפוצתה. הספדנו את איבוד האופי המיוחד עם המעבר לדור 
הנוכחי, והנה אותו דור חסר אופי מתייצב לאתגר צמד מכוניות מחוכמות. אופי כבר אין 
לה, אבל מבחר רמות אבזור ומנועים יש בשפע, גם אחרי שעבר לא מכבר דילול 
מאסיבי לקראת הגעתה הקרובה של המהדורה מתוחת הפנים. לא פחות מ-100 אלף  
שקל מפרידים בין הגירסה הבסיסית לבכירה, שנבחנת כאן. המחיר הגבוה של הפיג'ו 
והאופל מציב אותן בקירבה מסוכנת למחיר הסופרב החזקה, המשוכללת והמאובזרת 
ביותר. 

תחמושת הסופרב L&K (על שם צמד מייסדי סקודה, לורן וקלמנט) כוללת את המנוע 
החזק ביותר בחבורה, 272 כ"ס, המשודך לגיר רובוטי חכם 6 מהירויות המעביר את 
הכוח לכל ארבעת הגלגלים. אם הפיג'ו הזכירה לי את MX-5, הקומבו של הסקודה 
מזכיר את גולף R... האבזור העשיר בסופרב כולל, בנוסף למושבים מאווררים 
ומחוממים, גם מערכת סטריאו Canton. השם הזה לא אומר לי כלום, אבל היא 
מפיקה סאונד מדהים. 

  

  

גם בלי המנוע החזק או המושבים המפנקים, יתרון הסופרב ממוקד בחלל הפנימי (הרי 
עיצוב חיצוני אין לה). בסיס הגלגלים והגובה שלה מוסיפים סנטימטר בודד לעומת 
האופל, אבל התחושה בקבינה שונה לחלוטין: היא המרווחת, המאווררת והפרקטית 
שבשלישיה. טעויות הנדסת אנוש או פנלים מסנוורים לא תמצאו כאן. סופרב היא 
עיפרון מחודד, הפשטות שלה עובדת נהדר וגם נהגים שרגילים למכוניות מיצרנים 
אחרים ירגישו בה בבית תוך מספר דקות. 

תריסר סוסים בלבד שועטים בין האינסיניה לסופרב, אך כמו שהסנטימטר הבודד 
בגובה מרגיש כמו עשרה במציאות, הפרש תחושת הכוח בין שתי המכוניות בלתי 
נתפס. באינסיניה נדמה שהכוח היורד לאספלט עובר דרך מסיכת חיישנים ופילטרים 
מאלחשים (בפיג'ו הפילטרים עדינים יותר, אבל הכוח קטן בהרבה), בעוד שבסופרב 
כף רגל ימין היא פטיש פלדה והאספלט מקבל את המכה במלוא עוצמתה, ברזל 
בברזל. 

הפיג'ו לא מכונית חלשה והאופל אפילו חזקה ממנה, אבל בהשוואה לשתיהן סופרב 
בקטגוריה אחרת. עם 5.5 שניות מהירות למאה ותאוצות ביניים תופסות צוואר, זינוק 
או עקיפה בסקודה מרגישים ההפך המוחלט מההססנות המאפיינת – ומסרסת - את 
השתיים האחרות, הסאונד בשרני יותר, הגיר זריז כפליים והפליפרים בהגה קשובים 
וצייתנים בדיוק כפי שאנחנו רוצים אותם. שלג אמנם אין מסביב, אבל מנוע שכזה 
יתקשה להסתפק בהנעה קדמית אפילו על אספלט יבש; ללא עזרת הגלגלים האחוריים 
הוא ימצא את עצמו גורם לצמיגים הקדמיים לאבד אחיזה או תחת סירוס אלקטרוני 
כבד של בקרת היציבות (ע"ע סיאט לאון קופרה). מחיר הביצועים המרשימים וההנעה 
הכפולה של הסופרב בתחנת הדלק פחות כבד מהצפוי, היא בזבזנית ב-5 אחוזים 
בלבד מהפיג'ו החלשה ממנה, וחסכונית ב-15 אחוז מהאופל, שהתגלתה כשתיינית לא 
קטנה כלל. 



בעוד שאת האופל אפשר לפטור ללא קושי או חמלה כמכונית מיותרת, הפיג'ו ויתרה 
מראש על לשחק במגרש של המנהלים ותפסה לה נישה ייחודית בה אפשר למצוא 
בדוחק רק צמד אלטרנטיבות, יקרות אפילו יותר. אפשרות אחרת היא לראות ב-508 
מכונית שנופלת בין הכסאות, מקשה על החיים איתה אך לא מפצה עם שוט של 
אדרנלין. את i-קוקפיט הנפלא של 508 - אם כי לא את עיצובה הכובש - אפשר לקבל 
גם בתצורת ג'יפון, שלא דורש חיים שפופים ואפילו לחסוך לא מעט שקלים, אבל כדי 
למצוא ג'יפון מרווח, נוח וביצועיסט בליגה של סופרב, תידרשו לקחת משכנתא שניה. 
הדור הקודם של סופרב סווג ב'מדריך נטקאר' כמכונית סאלון ולא מנהלים; מהותית, 
הסקודה עדיין שייכת לשם.


________________________________________

מבחנים קשורים: 

       
         מנהלים פרימיום                              מנהלים