חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2022
  קיה ספורטאז'
        

שתפו עם חברים: Share


משלים סדרה
הגי'פון הקוריאני משלים סדרה עם כל סוגי המנוע האפשריים, למעט חשמלי טהור. 

אחיו התאום של יונדאי טוסון, מתחשמל לראשונה בשתי תצורות-
הראשונה די פשוטה והיא תוספת של סוללה חשמלית תחת המושב האחורי ומנוע חשמלי קטן לצד הבנזין,
מה שעושה אותה להיברידית סטנדרטית (230 כ"ס) ומכאן השיפור בצריכת הדלק לא מטורף - 13.5 ק"מ
לליטר בגרסת הטורבו-בנזין הרגילה ו- 17.5 ק"מ לליטר בהיברידית המדוברת (כמובן שאלו נתוני נייר
ובמציאות הצריכה תהיה פחות אופטימית אך היחס בין השניים לא אמור להיות מדי שונה).

גרסת הסולר של הספורטאג' אגב, תצלח 16.4 ק"מ לליטר, ועולה 53,000 שקלים פחות
מההיברידית (!), רק אניח את זה כאן, הרי דיזל כבר לא באופנה...


הגרסה ההיברידית הנטענת (פלאג-אין) קצת יותר מתוחכמת ולה סוללה גדולה יותר בתחתית המכונית
ומנוע חשמלי חזק יותר הממוקם בין הגלגלים האחוריים, מה שעושה אותה לגרסת ההנעה הכפולה היחדה
של הספורטאג', וגם לחזקה ביותר עם 265 כ"ס בשילוב שני המנועים, אך בגלל משקלה העודף, לא לזריזה ביותר.

בנוסף לעובדה שפלאג-אין יקרה מכולן (242,000 שקל), היא מגיעה רק ברמת גימור GT המצויידת בחישוקי 19" גדולים
עם צמיגים נמוכים מדי בחתך 50, מה שיחד עם (כמעט) שני הטונות שלה, עשוי להיות לנקודת תורפה לא קטנה. 

מהצד השני למהדורות החשמל, ספורטאז' "זוכה" גם במנוע 2.0 ליטר אטמוספרי בזבזני של פעם (156 כ"ס)
ותיבת הילוכים אוטומטית פרימיטיבית (בניגוד לרובוטית בשאר הגרסאות). מכיוון שהגרסה הזו זולה רק ב-5,000 שקלים מזו 
העדיפה בעלת מנוע הטורבו 1.6, ספק אם היא מיועדת ללקוחות פרטיים, בטוח לא לכאלו עם שכל. 


 

למפרט המלא במדריך