חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2019
  פולקסווגן גולף 8  
        
        
  

שתפו עם חברים: Share


מתחשמלת
כדאי להתחיל להתרגל למונח הזה: "היברידי מתון". גולף, שהדור הראשון שלה
ראה אור ב-1974, לא המציאה את הגלגל ואפילו לא תצורה חדשה, אבל היא
זו שאחראית בלעדית לזה שהקטגוריה אותה הולידה, קומפקטית הצ'בק, שלטה
קרוב ליובל שנים בשוק האירופאי. הדור החדש שלה, השמיני, אמנם נראה דומה
מדי לדור הקודם, אינו יותר מרווח וספק אם יהיה מהנה יותר לנהיגה נמרצת, 
אבל לזכותו ניתן יהיה לזקוף החדרת מנועים היברידיים מתונים לרכב עממי.
עד היום, השכלול הזה היה נחלתן של קטגוריות גבוהות יותר. פולקסווגן החליטו
שהגולף תצא לדרך היברידית - הכיוון החשמלי הטהור שייך לדגמי ID - והרבה
יותר פשוט, זול ומשתלם לאמץ היברידי מתון מאשר היברידי מלא. מה ההבדל?

מכונית היברידית מצויידת בשני מנועים, בנזין/דיזל וחשמלי, שפועלים בצוותא או
בנפרד. בהיברידי מתון אין מנוע חשמלי נפרד אלא יחידת מתנע-מחולל (סטארטר
וגנרטור) המסייעת למנוע בנזין וניזונה ממצבר 48 וולט. מצבר 48V אינו בא
במקום 12V המקובל אלא בנוסף. מצבר 48V לא ניזון מזרם חשמל חיצוני אלא
מאנרגיה קינטית המופקת בבלימה. הוא משביע את הרעב ההולך וגובר בזרם
חשמלי עבור ציוד ואבזור, מקל על פעולת עצור-סע, מגביר את המומנט, מאפשר
את ניתוק מנוע הבנזין בשיוט והתנעתו מחדש בלחיצת דוושה באופן חלק ונוח -
ואינו דורש שינויים הנדסיים יקרים. התמורה: חסכון של עד 10 אחוז בצריכת
הדלק ובזיהום אוויר.

רוב דגמי הבנזין של הגולף הם היברידיים מתונים: 1.0 ליטר 110 כ"ס, 1.5 ליטר
130 ו-150 כ"ס. שני מנועי הבנזין הבסיסיים, 90 ו-110 כ"ס, לא משתמשים
בסיוע חשמלי ואילו שני החזקים, 204 ו-245 כ"ס, הם מנועים היברידיים נטענים.
לפי VW הם מאפשרים חסכון של 17 אחוז (עדיין אין נתוני ביצועים). מנועי 
הגירסאות הספורטיביות של גולף VIII יוצגו רק בשנה הבאה.

גולף החדשה ממשיכה להשתמש באותה פלטפורמה ופולקסווגן לא אומרים דבר
על שינויי שילדה, כך שחוויית הנסיעה לא אמורה להיות שונה. סביבת הנהג,
לעומת זאת, עברה שינוי מהותי. כל הגירסאות מצויידות בלוח מחוונים דיגיטלי
10.2 אינץ' (תצוגה עילית היא רק אופציה) ובמסך מולטימדיה 8 או 10 אינץ'.
רוב המתגים, הכפתורים והמנופים פינו את מקומם לטובת משטחי מגע. הכל
נראה מאוד מודרני, אבל המחיר הוא הורדת פתחי המיזוג מהפנטהאוז למרתף
- מגמה שהתחילה בסקודה סקאלה ובפולקסווגן ID3. בתצלום התחתון נראה 
תא הנהג של גולף 7: פתחי המיזוג ממוקמים מעל מסך המולטימדיה ומול 
פרצוף הנהג, כפי שצריך להיות; בשורת התצלומים העליונה נראה תא הנהג 
הדיגיטלי בגולף החדשה, עם פתחי מיזוג הממוקמים מול הברכיים, כשהיד
שעל ההגה מונעת זרימת אוויר צונן לפרצוף. כמו שראינו לאחרונה אצל ב-מ-וו,
יצרן שרכש מוניטין בזכות הנדסת אנוש ללא דופי מתפשר מול מחלקת השיווק. 
קשה שלא להיזכר בסיפור המעבר מהגה כוח הידראולי לחשמלי. 

 

מדד הסקרנות