חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2019
  פורשה טייקן  
        
  

שתפו עם חברים: Share


חשמלית מהנה? עובדה
לצחוק? לבכות? לצהול? לכעוס? החשמלית הראשונה של פורשה לא יכולה להשאיר
אדיש חובב מכוניות אמיתי. לצחוק לשמע השם "טורבו" למכונית שאין ולא יכול להיות
לה כזה; לבכות לזכרן של המכוניות שאהבנו, עם מנוע בנזין גועש וקולני; לצהול לרגל
הבשורה שגם מכונית חשמלית יכולה להעניק חדוות נהיגה, לפחות מסוג מסויים;
לכעוס על הפוליטיקאים ששוב ניצחו את הנהגים. ויש גם שורה תחתונה, שהיא פרי
של מבחן דרכים ראשון.

הנבירה במפרט הטכני העמוס של טייקן הטילה עלי שעמום שלא הייתי רוצה לחלוק
איתכם, אז קבלו ראשי פרקים חיוניים:
- טייקן היא מכונית סדאן-קופה ארוכה, כמעט 5 מטר, 4 דלתות ו-4 מושבים;
- יש לה שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, הנעה כפולה ומשקל כבד של 2.3 טון;
- למרות המשקל, הביצועים אינם נופלים מאלה של מכוניות ספורט אקזוטיות;
- כשטייקן משייטת היא מסתפקת בהנעה קדמית;
- לשתי הגירסאות, "טורבו" ו"טורבו S" יש הספק זהה של 625 כ"ס;
- לפרק זמן של 2.5 שניות מפיקה הטורבו 680 כ"ס וה-S מפתחת 761 כ"ס;
- המומנט המירבי מגיע ל-87 ול-107 ק"מ, בהתאמה;
- התאוצה התקנית אורכת 3.2 ו-2.8 שניות, בהתאמה, המהירות 260 קמ"ש; 
- טווח הנסיעה הרשמי הוא 381-450 ק"מ בטורבו ו-388-412 ק"מ ב-S; 
- מערכת חשמל במתח 800 וולט, במקום 400 כמקובל, מקצרת זמן טעינה.

מכונית חשמלית מאפשרת דברים שאינם אפשריים במכוניות עם מנוע בעירה
פנימית (מרכז כובד נמוך, מינון הכוח ובחירת סוג הניהוג על-ידי הנהג), אבל היא
גובה מחיר עם משקל גבוה, ביטול פעולות נהיגה מהנות, מחסור בצליל מנוע
מענג ועומס מטריד על הצוואר כשהזינוק מהיר כברק. האיש שלנו בבריטניה,
אנדרו פרנקל, כבר בחן את טייקן והוא מסכם:
"הנהיגה בה היא חווייה מהממת. הישיבה נמוכה וההאצות מסחררות, אבל זו
אינה מכונית ספורט כי היאעבדה וארוכה ואתם לא זורקים אותה בפניות אלא
מכוונים אותה - והיא מצייתת למופת. ההגה בעל משקל ומזכיר יותר 911 מאשר
פאנמרה או קאיין. מעולם לא היתה מכונית חשמלית סדרתית עם יכולת כזאת
וגם לא אחת כה מהנה לנהיגה."

 

מדד הסקרנות