חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2020
  פיג'ו 3008 פלאג-אין
        

שתפו עם חברים: Share


חשבון מסנוור
לפני למעלה מעשר שנים השיקו פיג'ו גירסת HYBRID4 של 3008 - ואשתקד
הם השיקו דגם עם שם זהה, שעכשיו גם מגיע לארץ. כמובן שאז הוא התבסס על
הדור הקודם של 3008, אבל זה לא היה ההבדל היחיד; ההוא השתמש במנוע
דיזל 163 כ"ס ואילו הנוכחי מגייס מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר 200 כ"ס. ואולם
העקרון נותר זהה: מנוע בעירה פנימית קדמי המניע רק את הגלגלים הקדמיים,
מנוע חשמלי קדמי 110 כ"ס שמסייע לו ומנוע חשמלי אחורי 113 כ"ס שמניע את
הגלגלים האחוריים.

וכך נוצר 3008 הראשון בדור הנוכחי עם הנעה כפולה. שילוב שלושת המנועים
מייצר הספק כולל של 300 כ"ס והסוללות הנטענות מספקות טווח נסיעה חשמלי
של 59 ק"מ. המיקרוואן ההיברידי גם מאיץ מהר. כמה מהר? פיג'ו טוענים לזינוק
ל-100 תוך 5.9 שניות "עם נהג בלבד" (פיג'ו וסיטרואן הפסיקו לפני שלוש שנים
לפרסם נתוני ביצועים מקובלים לפי התקן האירופאי). למזלנו, כש-HYBRID4
הקודם יצא לכביש הם כן פירסמו: 8.5 שניות "עם נהג בלבד" ו-9.2 שניות לפי
התקן המקובל והמייצג. אז בחשבון זהיר אפשר להוסיף לדגם הנוכחי חצי שניה,
לפחות.

3008 היברידי פלאג-אין משווק ברמת גימור GT היקרה ובארץ מצטרפת אליו
גירסת הנעה קדמית (ללא מנוע חשמלי אחורי) 225 כ"ס. צריכת הדלק/חשמל,
לפחות על הנייר, מעוררת תיאבון, אבל אין ארוחות חינם: תא המטען מאבד
125 ליטר מנפחו, הרכב מוסיף המון משקל (בין 330 ל-410 ק"ג!), שכמובן בא
לידי ביטוי בנסיעה וגם המחיר גבוה בהרבה (בין 31 ל-68 אלף שקל). לחשבון
הזה אל תשכחו להוסיף זמן טעינה (6-7 שעות מהזרם הביתי) וצעדה לשקע
וממנו לפני ואחרי כל נסיעה (מטרד שנכון לגבי כל רכב חשמלי והיברידי נטען).
לא פשוט החשבון הכולל עם המחושמלים הירוקים.


 

למפרט המלא במדריך