חדשות

נטקאר בפייסבוק
מכוניות ראווה, דגמים עתידיים - 2019
  חשמליות "בדרך"  
        
  

שתפו עם חברים: Share


הצונאמי גובר
בשנת 2015 הבינה תעשיית הרכב, שהאריות בחבורה - אלה שנשבעו בנקיטת
חפץ ש"לעולם לא נייצר מכונית חשמלית" - כבר עובדים חזק על הדור הראשון
של המכוניות החשמליות שלהם. מאז הפכו קדימונים למכוניות חשמליות חלק
בלתי נפרד מכל תערוכת רכב בינלאומית - וז'נבה 2019 ממשיכה באותו קו.
הבעיה היא, שתעשיית הרכב לא עומדת בקצב הפיתוח של יצרני הסוללות,
שהקהל עדיין שבוי בתצורתה הקלאסית, השמרנית, של המכונית ושהתשתית
החשמלית עדיין רחוקה מלתת תשובות טובות. רוב הקדימונים שכיכבו בשנים
האחרונות פשוט התפוגגו - ונעשה די מיותר להתייחס אליהם ברצינות.

והשנה? כשבדוכן סמוך כבר נמכרת פיג'ו 208 חשמלית, נעשות הכרזות כמו
"מחר גם לנו תהיה חשמלית" פשוט מגוחכות - בעיקר כשלא מתלווה אליהן
שום פריצת דרך טכנולוגית. החשמלית הסדרתית המתקדמת מכולן, ב-מ-וו
i3
, יצאה לכביש ב...2013. אז אין טעם להיכנס לפרטים ולצטט הבטחות סרק
כשבוחנים את הבציר האחרון של "חשמליות עתידיות". חמש חשמליות עם
עתיד סדרתי התייצבו מאחורי הונדה e שכבר הבשילה לייצור (למעלה
משמאל, בכיוון השעון): פיאט צ'נטוונטי העירונית, שעתידה להחליף את
פנדה הזקנה; סקודה ויז'ן iV, שתהיה הנציגה הצ'כית במשפחת דגמי ID
החשמליים של קונצרן VW; קיה אימג'ין, שיהיה הדגם החשמלי השלישי
של היצרן הקוריאני; סיאט אל-בורן, הגירסה הספרדית של משפחת ID;
אודי Q4 אי-טרון, הממשיכה את הקו של אי-טרון הראשונה.