חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2018
  פולקסווגן טוארג
        
        
      

שתפו עם חברים: Share


השטח לא מעניין אותו
לדור הראשון של טוארג (2002) היתה גירסת שטח חסונה. לדור השני כבר לא
ועכשיו מגיע הדור השלישי ומחליט שהוא מעדיף להתחכך עם אצולת הפרימיום
מאשר להתלכלך בבוץ. לפולקסווגן אמנם כבר יש שני דגמי פרימיום בקטגוריה
הזאת, אודי Q7 ופורשה קאיין, שאפילו משתמשים באותה פלטפורמה, אבל
VW החליטו שעבור השוק הסיני התופח הם חייבים פרימיום. מטלה לא פשוטה;
הסינים מעדיפים גדול ונוצץ (מזכיר לכם עם אחר?), האירופאים מופנם וקטן,
משהו שלא יפרוץ את מחסום חמישה-מטר-אורך. אני הייתי מצפה מיצרן, אשר
תרגום שמו הוא "מכונית עממית", שיעניק לנו אלטרנטיבה מודרנית ומתורבתת
לטויוטה לנדקרוזר במקום עוד צעצוע אופנתי, אבל מה אני כבר מבין.

ואולם, כשבוחנים לעומק את המפרט הטכני האירופאי ומתבוננים בתצלומים,
מתברר שטוארג 3.0 אמנם מוותר על מכלולי עבירות מכניים כמו הילוך כוח
ודיפרנציאל ננעל, אבל הוא מחליף אותם באלקטרוניקה מתקדמת ויעילה -
ולא רק. ראשית, קפיצי אוויר מאפשרים את הגבהת הגחון עד 26 ס"מ מאוד
מרשימים; שנית, חבילת שטח אופציונלית (3500 יורו) מוסיפה מיגון תחתון,
בורר מצבי נהיגה (מאפשר שליטה על תגובת המצערת, פעולת הגיר ובקרת
המשיכה) ומיכל דלק מוגדל. בנוסף אפשר לרכוש מוטות מייצבים אקטיביים
הניתנים גם לניתוק מלא. אלייה וקוץ בה: החבילה אינה משווקת בארץ.

בניגוד לקודמיו, טוארג החדש נראה פרימיום. הוא אמנם ארוך יותר ב-8 ס"מ
ורחב יותר בארבעה, אבל עם אורך של 4.88 מטר הוא נשמר לא להתקרב
מדי לקו האסור (בשביל זה יש לפולקסווגן את אטלס, גירסת 7 מושבים 
לשוק האמריקאי). שכלולים טכנולוגיים כמו היגוי אחורי ומערכת ראיית לילה
יוצקים תוכן טכנולוגי, אבל גם הם אינם נמכרים בארץ (תצוגה עילית כן
מוצעת כאופציה עבור 12,285 שקל). חבילת עזרי בטיחות תקנית ועשירה 
אינה זקוקה לתוספות, בקרת שיוט אדפטיבית כוללת סייען נסיעה בפקקים
עד 60 קמ"ש והקוקפיט כולל שני מסכים דיגיטליים גדולים, עיצוב "טבעי"
(עץ) או "אלגנטי" (לוק טכנולוגי) וריפוד עור - אבל גם פתחי מיזוג מרכזיים
נמוכים מדי, כמקובל לאחרונה בגרמניה.
 
המנוע המשווק בארץ הוא החזק בין שני מנועי דיזל: 3.0 ליטר 6 צילינדרים
286 כ"ס. מנוע היברידי 367 כ"ס יצטרף אליו בעתיד. הכוח מועבר לכל
ארבעת הגלגלים דרך גיר אוטומטי 8 מהירויות וההנעה הכפולה קבועה אך
מחלקת את הכוח בהתאם לתנאי הנסיעה. חבל שחבילת האבזור המקומית
כוללת סייען חניה אך לא חבילת שטח. 

 

למפרט המלא במדריך