חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2017
  יונדאי i30N  
        
    

שתפו עם חברים: Share


יונדאי עושים GTI
אף יצרן - טוב, למעט סיטרואן שתמיד חייבים להיות יוצאי דופן - לא משקיע
בהשתתפות באליפויות עולם רק כדי להוכיח למי יש יותר מהיר. המניע הוא
כסף, כלומר שיווק, תדמית. כשיונדאי הכניסו i20 לאליפות הראלי העולמית,
בה הם עושים חיל, היה ברור שזה רק קדימון להנפקת מכוניות ספורטיביות
סדרתיות. עכשיו מושקת הסנונית הראשונה במשפחת דגמי N הביצועיסטיים
והיא משתמשת דווקא ב-i30 החדשה כבסיס ולא ב-i20. מדוע? לתשובה
קוראים גולף GTI. כמו GTI, גם ל-N יש שתי גירסאות מנוע אך בניגוד לגולף
אין לה אופציה של גיר רובוטי אלא ידני בלבד. וגם מקומו של הפס האדום
סביב הגריל אינו נפקד מהתפריט.

כמו בגולף, הבסיס הוא מנוע טורבו 2.0 ליטר. הבסיסי מפיק 250 כ"ס ומומנט
של 36.0/1450 קג"מ (6.4 שניות) והחזק 275 כ"ס ומומנט זהה (6.1 שניות),
עם שניהם המהירות המירבית היא 250 קמ"ש. יונדאי מסתפקים בדיפרנציאל
אלקטרוני אך לא מוותרים על בולמים אדפטיביים, "בקרת שיגור" ושלושה מצבי
נהיגה. N הבסיסית מקבלת צמיגים 225/40X18 והחזקה 235/35X19. ואם
הנהג סקרן לדעת כמה ג'י הוא מחלץ מ-N, התשובה הגראפית מופיעה על מסך
מרכזי 8 אינץ'. הסאונד בתא הנהג מתוגבר אלקטרונית והגירסה הביצועיסטית
מקבלת גם אגזוז קולני.

שילדת N "פותחה בנירבורגרינג" (אם כי האות N היא מחווה דווקא לעיר בה
שוכן מרכז המחקר והפיתוח של יונדאי בקוריאה; המכונית עצמה מיוצרת
באירופה). ואם מישהו מחפש הסבר לשימוש האובססיבי של היצרנים בנוצות
מסלול נירבורגרינג - שם "פיתחנו", שם "ניסינו" שם "שברנו את השיא" - הנה
סיפור רכילותי קטן הנותן הסבר מדוייק. בצהרי שישי ישבו להם עומרי שרון
ומנכ"ל לשכת ראש-הממשלה אורי שני בבית קפה תל-אביבי ("לחם ארז" 
באבן-גבירול, אם אתם חייבים לדעת). מדוע אבא שלך לא מחליף כבר את
הקדילאק המיושנת שלו
, שאל המנכ"ל. כי הבבונים אוהבים את זה, הסביר
הבן-של. 

מדד הסקרנות