חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2018
  סיטרואן C3 איירקרוס
        
        

שתפו עם חברים: Share


הו דה פאק איז פיקאסו
זה מכבר עשו לעצמם סיטרואן שם כיצרן המתמחה במיקרוואנים ומצטיין בתחום;
הם אפילו היו מוכנים לשלם הון עתק עבור השימוש בשם פיקאסו עבור דגמים
בקטגוריה הזאת (הראשון היה קסארה פיקאסו הנהדר). ואולם, בעולם השייך
לצעירים, לרכב בתצורה הידידותית לילדים יש תדמית נחנחית, הורית, שלא הולמת
את התדמית האופנתית של 'רכב פנאי' (סלוגן שיווקי חלול, שאומץ בחום גם על-ידי
יחצנים בבגדי עיתונאים). אז סיטרואן החליטו לעטוף את המיקרוואנים החדשים
שלהם בבגדי ג'יפונים ולשם כך הם מוכנים אפילו להיפטר מהחטוטרת שנושא -
לדעתם - השם פיקאסו. אז למחליף של C3 פיקאסו הנהדר קוראים C3 איירקרוס.
ולא במקרה, באחד מתצלומי העיתונות שמפיצים סיטרואן נראה הרכב בפוזת שטח
קרבית, משל היה לנד-רובר.

אז זהו, שלא. כמו לבן-דודו פיג'ו 3008, גם למיקרוואן הקטן הזה אין גירסת הנעה
כפולה. כמו בדגמים אחרים של היצרן הצרפתי אפשר לקבלו - לא בארץ! - בגירסת
גריפ קונטרול (בקרת משיכה מתחשבת), אבל לזו יש יכולת שטח מאוד מוגבלת
ויכולת כביש מופחתת, כי ה"גריפ" מחייב צמיגי בוץ+שלג.

כמו קודמו, גם איירקרוס מצטיין דווקא בתחום של פתרונות אכסון ואחסון.
הפלטפורמה המיושנת אמנם הושאלה מהסופר-מיני C3, אבל בסיס הגלגלים
הוארך ב-6 ס"מ ולעומת פיקאסו צמח המרכב ב-7 ס"מ לאורך, ב-3 לרוחב -
ובשניים לגובה (במירווח הגחון, מה שמשרת גם את ההופעה החיצונית, אותה
ניתן לקבל בשלל צירופי גוונים). תא המטען גדל ב-25 ליטר וניתן להגדילו ב-110
ליטר נוספים על-ידי הזחת המושב האחורי המתפצל ב-15 ס"מ קדימה (בגירסה
היקרה בלבד, שמציע גם בקרת אקלים, מצלמה אחורית, כניסה והתנעה ללא
מפתח וצמיגים פחות נוחים). משום מה לא מוצעים בארץ גג פנורמי, שעושה את 
חלל הישיבה גם מואר ולא רק מרווח, ותצוגה עילית. היצע מוגבל של עזרי בטיחות
אקטיביים כולל בלימה אוטונומית, מניעת סינוור וקריאת שילוט אך לא תיקון סטיה
מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. המפרט הטכני זהה לזה של C3: מנוע טורבו 3
צילינדרים 110 כ"ס עם גיר אוטומטי 6 מהירויות.

למפרט המלא במדריך