חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2017
  סיטרואן C3 איירקרוס  
        
        

שתפו עם חברים: Share


הוא דה פאק איז פיקאסו
זה מכבר עשו לעצמם סיטרואן שם כיצרן המתמחה במיקרוואנים ומצטיין בתחום;
הם אפילו היו מוכנים לשלם הון עתק עבור השימוש בשם פיקאסו עבור דגמים
בקטגוריה הזאת (הראשון היה קסארה פיקאסו הנהדר). ואולם, בעולם השייך
לצעירים, לרכב בתצורה הידידותית לילדים יש תדמית נחנחית, הורית, שלא הולמת
את התדמית האופנתית של 'רכב פנאי' (סלוגן שיווקי חלול, שאומץ בחום גם על-ידי
יחצנים בבגדי עיתונאים). אז סיטרואן החליטו לעטוף את המיקרוואנים החדשים
שלהם בבגדי ג'יפונים ולשם כך הם מוכנים אפילו להיפטר מהחטוטרת שנושא -
לדעתם - השם פיקאסו. אז למחליף של C3 פיקאסו הנהדר קוראים C3 איירקרוס.
ולא במקרה, באחד מתצלומי העיתונות שמפיצים סיטרואן נראה הרכב בפוזת שטח
קרבית, משל היה לנד-רובר.

אז זהו, שלא. כמו לבן-דודו פיג'ו 3008, גם למיקרוואן הקטן הזה אין גירסת הנעה
כפולה. כמו בדגמים אחרים של היצרן הצרפתי אפשר לקבלו בגירסת גריפ קונטרול
(בקרת משיכה מתחשבת ומגביל מהירות במורד), אבל לזו יש יכולת שטח מאוד
מוגבלת ויכולת כביש מופחתת, כי ה"גריפ" מחייב צמיגי בוץ+שלג. כמו קודמו, גם
איירקרוס מצטיין דווקא בתחום של פתרונות אכסון ואחסון. הפלטפורמה אמנם
הושאלה מהסופר-מיני C3, אבל בסיס הגלגלים הוארך ב-6 ס"מ ולעומת פיקאסו
צמח המרכב ב-7 ס"מ לאורך, ב-3 לרוחב - ובשניים לגובה (במירווח הגחון,
מה שמשרת גם את ההופעה החיצונית, אותה ניתן לקבל בשלל צירופי גוונים).
תא המטען גדל ב-25 ליטר וניתן להגדילו ב-110 ליטר נוספים על-ידי הזחת
המושב האחורי המתפצל ב-15 ס"מ קדימה. גג פנורמי אופציונלי עושה את 
חלל הישיבה גם מואר ולא רק מרווח. אופציות נוספות הן משטח הטענה
אלחוטית לסמארטפון, תצוגה עילית והיצע מוגבל של עזרי בטיחות אקטיביים,
שאינם כוללים בקרת שיוט אדפטיבית. המפרט הטכני של מכלולי ההנעה זהה
לזה של C3.

מדד הסקרנות