לפני 58 שנה המציאו וולוו את חגורת הבטיחות ועד לא מזמן היה השם
וולוו מזוהה עם בטיחות. היצרן השוודי שואף להחזיר עטרה ליושנה ואחרי
יציאה לדרך טכנולוגית חדשה עם XC90 המרשים הוא מסתער שוב על
חזית הבטיחות. לקראת השקתו הקרובה של XC60 (תצלום תחתון),
חושפים וולוו לא פחות משלושה חידושים בטיחותיים מסקרנים, בכולם
נרתם ההגה לסייע לנהג לחמוק מתאונה.
הראשון נכנס לפעולה ברגע שהמכונית מזהה שמרחק העצירה קצר
מדי עבור מערכת הבלימה העצמונית ויש צורך לסטות הצידה כדי
להימנע מתאונה (איור שני משמאל). במידה שהנהג אינו מגיב היטב,
נוטלת ממנו המכונית את מלאכת ההיגוי, שהופכת לאקטיבית כדי לבצע
את תמרון החמיקה. מערכת זאת פועלת במהירות 50-100 קמ"ש.
המערכת השניה נכנסת לפעולה כשהנהג מתעלם מהתראת המערכת
הפאסיבית על רכב בשטח מת מאחור ומנסה לסטות לתוך הנתיב שלו.
ההגה האקטיבי מונע את הסטיה ומיישר את המכונית (איור שני מימין).
שלישית בסדרת ההיגוי האקטיבי היא סוג של סיוע בשמירת נתיב
ומונעת הן סטיה לנתיב הנגדי והן ירידה לשולי הכביש (איור ראשון
מימין). המערכת פעילה במהירות 60-140 קמ"ש. וולוו טרם פירסמו
את שמות שלוש המערכות ומן הסתם יעשו זאת במעמד השקת XC60
החדש.