חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2010
  ניסן ג'וק
        
  

שתפו עם חברים: Share


ממציאת הז'אנר
אחרי שהמציאו מחדש את ההצ'בק הקומפקטית עבור אירופה השמרנית,
ממשיכים ניסן את מלאכת ניתוץ התבניות הישנות בקטגוריית הקטנות.
מה שעשתה קשקאי לגולף/פוקוס תנסה ג'וק לעשות לקליאו/פיאסטה.
את מקורות ההשראה לעיצוב הקטנה הגבוהה מצאו ניסן בתוכם; תוכלו למצוא
בה מוטיבים ממוראנו ומאינפיניטי FX , אותה קופה ספורטיבית מוגבהת.
ואם החרטום מזכיר לכם יאכטה, הקונסול החשוף והבולט בצבע הגוף
המפריד בין המושבים הקדמיים אמור לדמות מיכל דלק של... אופנוע.
כשהוצג הקדימון, לפני שנה בדיוק ותחת השם קאזאנה, בחרתי בה ככוכבת
תערוכת ז'נבה 2009 - למרות סלידתי העקבית ממכוניות-על-סטילטות.
ואלה היו נימוקי הבחירה:

"איש לא מתעב את אופנת הכבישטח החלולה יותר ממני. בחבל ארץ שחון זה,
הרעיון של מכונית לשלג - גם יותר יקרה וגם פחות דינמית - פשוט מעליב את
האינטליגנציה. ואולם, שוב ושוב אני שומע מנשות חבריי, שבאות לשאול בעצתי
מה לקנות (מכונית, לא ארנק; את דעתי על נעליים הן כבר יודעות בעל-פה),
'אבל אני רוצה לשבת גבוה.' למה? ככה. זה נותן להן משהו, לאחת בטחון,
לשניה אשליית בטיחות, לאחרת פיצוי על זה שבבית היא מוגבלת לתנוחה
המסיונרית. כל אחת והשריטה שלה. ניסן כבר עלו על זה די מזמן ונתנו
לאירופה את קשקאי, שעושה שם חיל על חשבון נכסי צאן ברזל כמו גולף
ופוקוס. אחרי שגמרו על הקומפקטיות, החליטו ניסן, שראו כי טוב, ללכת על
הקטנות. וכך נולדה לה קאזאנה שאינה קוזינה של אף אחד אלא זאת שתעשה
בשנה הבאה צרות צרורות לפיאסטה ולאיביזה. ולמרות העויינות הבסיסית שלי
לז'אנר, המוגבהת המתוקה הזאת דווקא עושה לי את זה. מאוד. איש לא היה
מאמין, אבל אני בוחר בקאזאנה ככוכבת התערוכה - למרות היפגעותה ממחלת
הפנסים המשתוללים, המגיעים עד השמשה הקדמית רק כי הזכוכית המודרנית
מאפשרת למעצבים. כי היא פשוט נהדרת".

ג'וק הסדרתית לא חורגת מתצורת הקדימון; היא קצרה יחסית (4.14 מטר,
שזה קצת יותר מכל סופר-מיני אך הרבה פחות מקומפקטיות), רחבה כמקובל
היום (1.77 מ'), גבוהה כנדרש (1.57 מ') ועם בסיס גלגלים מאכזב (2.53 מ'
בלבד, חמישה ס"מ פחות מזה של רנו קליאו, המשתפת איתה פלטפורמה).
לגירסה הבסיסית של ג'וק הנעה קדמית בלבד ומיתלה אחורי רגיל. המנוע
הרלוונטי יותר הוא בנזין 1.6 ליטר 117 כ"ס המשודך לגיר אוטומטי רציף.

ואולם, ההפתעה הדינמית של ג'וק חבויה בגירסת ההנעה הכפולה, המצויידת
במנוע טורבו מודרני, 1.6 ליטר 190 כ"ס וגיר רציף. בנוסף למיתלה אחורי
נפרד, ייחודי בקטגוריה, מאפשרת מערכת ההנעה לחלק את הכוח לא רק בין
הגלגלים הקדמיים לאחוריים (עד יחס של 50:50), אלא גם בין הגלגלים
האחוריים (כן, בדיוק כמו ב-מ-וו X6). מערכת כזאת תורמת רבות לניהוג על
הכביש, אבל ספק אם היתרון לא יקוזז על-ידי מרכז הכובד הגבוה (17 ס"מ
לעומת 18 בגירסה הרגילה). לרשות הנהג עומד גם מתג "נסיעה דינמית," אבל
עדיין קשה לראות בג'וק אלטרנטיבה ספורטיבית לקליאו ספורט. לא שזה אמור
להטריד את ניסן; בגירסה היקרה של ג'וק לא יבחרו שוחרי נהיגה אלא מי
שתמיד יילכו על הגירסה הכי יקרה ויוקרתית של הדגם. שיווק הג'וק בארץ
מתחיל אך ורק דרך אתר מיוחד שהקים היבואן, ומחודש אוקטובר גם באולמות
התצוגה.

למפרט המלא במדריך