חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2009
  פורד פיאסטה
      

שתפו עם חברים: Share


משוגעים, רדו מהקופה
פורד פיאסטה היא ההוכחה, שנגע מרצדס CLS זולג גם למכוניות קטנות. ציטוט:
"האם החרך המגוחך המחליף את חלון הצד האחורי - ללא ספק עילה
להתערבותו של יצחק קדמן - יישאר על מכונו? לטובת הילדים, יש לקוות שלא".
קשה גם להבין איך זה שפורד לא הבחינו, שגריל פראריסטי ענק לא נראה טוב
על אוטו קטן; הרי פיג'ו כבר הראו להם יותר מתקדים אחד לגרוטסקה. אבל
הגריל הדומיננטי הזה המשיך יחד עם "העיצוב הקינטי" של מכונית הראווה גם
לפיאסטה. היא מבוססת על פלטפורמת מאזדה 2 וכמוה גם היא הפחיתה
משקל לעומת הדגם הקודם, אבל פחות; פורד התעקשו על דיפון פנימי יותר
מאסיבי למראה. עבורנו יש בשיתוף בשורה רעה נוספת: מעבר מהגה הידראולי
לחשמלי; אחרי שנטשו את השימושיות לטובת זוהר חלול, מקריבים פורד גם
את האיש שאצל ההגה. ההצהרה החוצפנית המלווה את המהלך הזה מחייבת
ציטוט נוסף:
Electric-Power Assist Steering (E-PAS) is introduced in the Fiesta
for the first time. E-PAS provides the right balance of low-speed
assistance and excellent feel and responsiveness.
feel excellent , כן, בטח.
אולי כתחליף, הם מציעים לנהג כרית אוויר להגנה על הב---ם.

פיאסטה תיוצר בשלוש גירסאות מרכב בארבע כנפות תבל; 3 דלתות היתה
הראשונה, 5 דלתות הצטרפה לאחר ימים אחדים ובהמשך תופיע גם סדאן.
אפשר לספר לכם על כל 5 המנועים המוצעים בפיאסטה, אבל מאחר שרובם לא
משודכים לגיר אוטומטי - מה שפוסל אוטומטית את עלייתם - אפשר להסתפק
ביחיד שכן: 1.4 ליטר 96 כ"ס. וכאן גם הבשורה המאכזבת האחרונה (בינתיים):
מדובר בגיר אוטומטי רגיל, לא ברובוטי כפול מצמדים, שכבר קיים במחסני
פורד. ואם תגדירו גם את זה כעוד צעד נגד הנהג, לא אוכל אלא להסכים. לא
רק בילדים מזלזלת פורד בפיאסטה החדשה, גם בהוריהם. ואולי בצדק; מי
שיתפתה לרכוש את הקנקן ה"קינטי" הזה - מגיע לו.

למפרט המלא במדריך