מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
למפרט המלא במדריך
ספטמבר 2010
סוגה עילית
מפגש מפתיע עם מכונית מעניינת, שאולי מרמזת על קו התפר בין עשור של פיג'ו משעממות לעתיד של פיג'ו שיודעות לשוב ולהעניק חוויית נהיגה

האמת? חשבתי שזה כבר לא יקרה. הייתי בטוח שהם כבר איבדו את זה. 
הפעם האחרונה שנהניתי ממפגש ראשון עם פיג'ו חדשה היתה לפני... עשור! 
מהיום שמכוניות 05 ו-06 המלהיבות שלהם החליפו סיומת ל-07 ו-08 , לא 
היתה פיג'ו אחת שנהגתי בה מטר אחד יותר ממה שהייתי צריך (או-קיי, אני 
מניח שאם ל-107 החביבה היה גיר ידני ולא רובוטי, בהחלט יש מצב שהיא 
היתה חריג). יחד עם המעבר להגה חשמלי ולבקרת יציבות שלא מתנתקת – 
והוויתור הפיננסי על מיתלה אחורי נפרד ב-308 – הכריזה פיג'ו על התנתקות 
מאוהדיה. את ההגה המתקשר החליף גריל מגודל ואת הזנב המכשכש החליף 
חרטום תועה. לנו זה כאב יותר; מאז הולדת 205 ועד מות 306 , פיג'ו היתה 
האופציה היחידה למי שמחפש חדוות נהיגה במכונית עממית. למי שלא
היה יכול ב-מ-וו אולטימטיבית, פיג'ו הציעה תחליפים ראויים. ויום קודר אחד זה 
נגמר.

הציפיות שלי מהבליינד-דייט עם 3008 היו יכולות לעבור זקופות מתחת לגחון 
הלא-כל-כך-מוגבה של המכונית (15 ס"מ). יצרו אותן הבסיס הבינוני עליו היא 
מבוססת (308), הז'אנר האופנתי (שעטנז), העיצוב המגושם (בתצלומים), 
העובדה שאין לה יכולת שטח (וגם חמישה מושבים בלבד) וכמובן שההסטוריה 
המדממת הנ"ל. 308 על עקבים? טוב לא יכול לצאת מזה

טעיתי. בגדול טעיתי. 3008 היא חווייה. כמובן שלא בסגנון הסבתא של 308 , 
אבל חוויית נסיעה – ונהיגה! – הרבה יותר מלבבת מאשר ב-308 (ויצא לי 
לנהוג ב-308 עם אותו מנוע וגיר ידני, לא בכבישי חלם אלא בכביש חלום). 
בהתחשב בזה ש-3008 גבוהה וכבדה מ-308, התוצאה הזאת היא בהחלט 
בניגוד למהלך המשחק. תיקון: בניגוד למהלך המשחק המקדים; מהרגע 
שהתחיל האקשן, היה ברור שפיג'ו מצאו מחדש את אותה דרך ישנה וטובה 
לענג אותנו.

לא הייתי אומר שזאת מכונית יפה ("שילוב בין קופה, שטח, הצ'בק וסטיישן", 
לפי פיג'ו), אבל היא נראית הרבה פחות רע מאשר בתצלומים הראשונים. וגם 
את זה אתה שוכח מהרגע שאתה נכנס לאוטו; זה פיג'ו או אודי?! אבל רגע, 
בואו נחזור לכניסה. המושב ב-3008 נמוך מזה שבכבישטח אך גבוה בעשרה 
ס"מ מזה שב-308 (מבלי שזווית ההגה תשתנה). הכניסה למכונית אינה 
דורשת לא טיפוס ולא כיפוף; פשוט פוסעים לתוכה, כמו שהיה בטויוטה ראב4 
המקורית. וזה נוח. גם תנוחת הנהיגה היא בין לבין; לא ממש גבוהה ולא ממש 
נמוכה, עם אפשרות להגביה ולהנמיך לטווח רחב מהמקובל – כדי שתוכלו 
להרגיש בכמעט-שטח או בכמעט-מכונית, כרצונכם. אהבתי. לא אהבתי את 
מנגנון כיוונון המסעד וגם הזווית בינו לכרית המושב אינה אידיאלית. 



התחושה הראשונית היא שזאת מכונית שעוטפת נכון, לא גבוהה וגדולה מדי. 
תא נוסעים מתוחכם, מעוצב, איכותי ומעודן, פרימיום סטייל, מעניק הרגשה 
נהדרת ליד ההגה. הנוסע, לעומת זאת, עלול להרגיש מבודד ונטוש מול הר של 
פלסטיק שחור. הוא יכול להתנחם במשחקי שליטה במערכות המיזוג והשמע 
המצויינות או לעקוב אחר מחשב הדרך החכם שבקונסול המרכזי. אגב צבע 
שחור: תקרת לוח המחוונים וזווית השמשה הגדולות גורמות לכך שמידה 
מסויימת של השתקפות עדיין קיימת – וזה נכון לרוב הדגמים בז'אנר. המרחב 
הפנימי טוב אך לא מצויין מאחור; חלקו מופקע לטובת בגאז' ענק ושימושי, בעל 
דלת מתפצלת. האופציה של גג פנורמי ענק - עם סוכך חשמלי ראוי לשמו – 
אינה זולה, 6000 שקל, אבל תורמת הרבה לאווריריות הקבינה ולתחושה 
העשירה.

בישראל נמכרת 3008 בגירסה אחת בלבד: מנוע בנזין 1.6 ליטר טורבו הזרקה 
ישירה, 156 כ"ס, המשודך לגיר אוטומטי יפני 6 מהירויות חלק ויעיל, שמעביר 
את הכוח לגלגלים הקדמיים. מערכת "גריפ קונטרול" המאפשרת הזנקה קלה 
יותר בשלג ובבוץ בעזרת בקרת המשיכה לא מוצעת כאן. לעומת זאת, מערכת 
"רול קונטרול" היא ציוד תקני בגירסת הבנזין החזקה. המערכת הזאת מוסיפה 
בולם שלישי מאוזן המחבר בין שני הבולמים האחוריים, ודואגת לתגבור הלחץ 
בבולם שבצד החיצוני של הפנייה. בתיאוריה, זה אמור להפחית את הטיית 
הגוף הגבוה (זווית גלגול) ולהפחית את בריחת החרטום החוצה (תת-היגוי). 
ובפרקטיקה? זה עובד הרבה יותר טוב ממה שזה נשמע. הפטנט הזה – 
שמאוד מתאים להיוולד בבית היצרן היחיד שמייצר בעצמו את משככי הזעזועים 
שלו – פשוט מחולל נפלאות. 

זווית הגלגול חשודה בהיעלמה והמכונית המסורבלת למראה נותרת שטוחה 
ויציבה כמכונית ספורט. תת-היגוי? מרוסן היטב. הגה ה-3008 הוא כמובן 
חשמלי, אבל לא חשמלי-נטו שיוצר תחושה מלאכותית אלא הידראולי-חשמלי
שזה אמנם לא הדבר האמיתי אך עדיין טוב בהרבה. במכונית מהסוג הזה, 
ההגה המהיר והמדוייק בהחלט עושה את העבודה. ומאחר ששיתוף הפעולה 
בין המנוע הסופר-גמיש (24.5/1400 קג"מ) והתיבה היפנית עולה יפה, יוצא 
שעומדת לרשותכם מכונית זריזה, נחושה, יציבה, נוחה ואפילו מהנה. היא 
היתה יכולה להיות מהנה יותר אילו בקרת האחיזה לא היתה מתחברת עצמונית
ב-60 קמ"ש. לרול קונטרול הנחמד הזה יש מחיר מסויים; בנסיעה עירונית,
3008 היא מכונית פחות נוחה מאשר אילו היתה מצויידת במיתלה אחורי נפרד
(ואת זה אפשר לומר גם על 308), אבל בשורה התחתונה זה מחיר לא כואב
שנותן דיבידנדים מחוץ לעיר.



כשמכונית מבוצעת ומבצעת כהלכה, אפשר ליהנות גם מהפרטים הקטנים. 
בנוסף לגג, למזגן (עם פתחי אוויר ראויים) ולסטריאו הנ"ל, יש ב-3008 עוד 
צמד צעצועים נחמד. הראשון הוא תצוגה עילית דיגיטלית של המהירות ובקרת 
השיוט. זה עובד נהדר וחוסך השפלת מבטים לספידומטר. חבר עם גולף GTI 
שראה את המכשיר, רץ לחפש אפשרות לרכוש אחד עבור האוטו שלו. השני 
הוא הצג הברור של מחשב הדרך, שממוקם במרכז הקונסול המרכזי. אפשר 
לכייל אותו כך שיציג צריכת דלק עכשווית לצד טווח הנסיעה שנשאר עד 
התדלוק הקרוב.
וכך באפשרותכם לאמץ את סגנון הנסיעה המתאים לכם, 
כשהתצוגה העילית היא פרטנר מרכזי במשחק הזה. לא בא לכם לתדלק שוב? 
אז יורדים ל-150 קמ"ש ורואים איך הטווח הולך וגדל...

ואיך היא לעומת המתחרות? המתחרה הקרובה ביותר היא ניסן קשקאי, 
שאמנם נהנית ממירווח גחון גבוה יותר אך אין לה הרבה מה להציע מבחינת 
מרחב פנימי, ביצועים וחוויית הנסיעה. ב-3008 תרגישו כאילו זאת מכונית 
יוקרתית מליגה גבוהה יותר. אותו דבר נכון גם בהשוואה לארבע המתחרות 
הפחות ישירות: יונדאי ix35 (בגירסת 2.0SUP-4X2), רנו סיניק, סקודה ייטי 
ופולקסווגן גולף פלוס; השלוש האחרונות זולות מהפיג'ו, אבל זאת גם ההרגשה 
שהן מעניקות. אין ספק: לראשונה מזה עשור יש לפיג'ו מכונית שהיא גם כיפית 
וגם מנצחת. 




(עדכון: ב-2014 עבר 3008 מתיחת פנים, שכללה שדרוג מנוע אך הרסה את הפרונט)