מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
מאי 2002
מלכת הכבישים המפותלים
מלכת הכביש החדשה אינה איטלקיה אקזוטית או גרמניה שרירית אלא יפנית משפחתית
  
ג'ורג' כשר, מינכן
זוזו הצידה פורשה 911 וב-מ-וו M3 – וקחו איתכן את מרצדס SL ושברולט
קורבט. פנו את הדרך לעסקאות הביצועים של העשור, סובארו אימפרזה STi
ומיצובישי לאנסר EVO VII . אתם חושבים שאנחנו מתלוצצים? חשוב שנית:
בפחות מרבע-מיליון שקל תוכל לקבל שתי משפחתיות שימושיות להפליא, עם
תוספת כלולה במחיר של הנעה כפולה וביצועים שמספיקים כדי לזלול מכוניות
ספורט נודעות לארוחת-בוקר. תואמות-תקנון מיוחדות אלו – המהוות את הבסיס
למכוניות הראלי האמיתיות – מאיצות מהר יותר, פונות טוב יותר ונשלטות קל יותר
מאשר הרוב המכריע של ממסד הכ"ס. לא, זו אינה משאלת לב. זו הבטחה, הזוכה
לגיבוי של אלף-ומאתיים ק"מ פרועים בכבישים הפחות מאוכלסים של באוואריה
וטירול.

בחבל ארץ שכוח-אל זה, שתי הלוחמות המכונפות שלנו מתקבלות כאילו היו 
ספינות חלל שזה עתה נחתו על כדור הארץ. ילדים קטנים תופסים מחסה מאחורי 
אימותיהם המבוהלות, קשישים זועפים מנופפים מקלות הליכה לעבר הפולשות 
הקולניות, ושוטר מנומנם מפספס את ההזדמנות לדפוק שני דוחות על הפרת 
הסדר הציבורי. גיבורים מקומיים פעורי-עיניים יוצאים לדלוק אחרינו ב-GTI 
החבוטות שלהם, אבל מהר מאוד הם מחליפים את הנסיון העקר במחוות ברכה 
והוקרה. 

לא, לא הרבה אנשים יודעים מה טיבן האמיתי של המפלצות השוכנות מתחת 
לכנפיים גורדות השחקים ולספוילרים מסניפי האספלט. רק בני דור 
הפלייסטיישן מזהים את אלילותיהם ברגע שהם מבחינים בנו. הסובארו היא 
הכוכבת הקבועה של משחקי וידאו קלאסיים כמו קולין מקריי ראלי או גראן 
טוריזימו ואילו המיצובישי רכשה לה מוניטין בהיותה המתחרה הראשית שלה. 
זה גם המצב בעולם האמיתי, בו אנו נערכים עכשיו להכתיר את מלכת הכביש 
החדשה.
מלכת הכבישים המפותלים, ליתר דיוק.

  

במבט ראשון, שתי המכוניות בנויות לפי אותו מתכון. המרכיבים הבסיסיים הם 
משפחתית צנועה שרוקנה מקרביה, מנוע 4 צילינדרים על סטרואידים, גלגלים 
XXL, הנעה כפולה קבועה, צמד מושבים חובקי גו וכנפיים ככל שמתיר החוק. 
ואולם כאן מסתיים הדמיון. סובארו STi, אבולוציה של WRX עם 218 כ"ס, 
מונעת על-ידי מנוע בוקסר המשודך לגיר 6 מהירויות. EVO, השביעית 
בשורה ארוכה של לאנסר ארסיות כנחש, מסתפקת במנוע 4 צילינדרים טורי 
שגרתי ותיבת הילוכים בת 5 מהירויות. 

גם מערכות ההנעה הכפולה שונות בתפיסתן. לאימפרזה דיפרנציאל מרכזי צמיגי 
ועוד צמד מטיפוס שורטראק בסרנים. כל שלושת הדיפים ננעלים מעצמם 
בהדרגתיות ומחלקים את הכוח לגלגל/ים המסוגל/ים לנצל אותו בצורה הטובה 
ביותר. במעבר מגירסה 6 ל-7 זנחה לאנסר את הדיפ' הצמיגי לטובת מנגנון 
הידראולי נשלט אלקטרונית, המכונה ACD. מערכת זו מבוקרת על-ידי שישה 
חיישנים המעבדים את מהירות הגלגל, זווית ההגה, מצב המצערת, תפעול 
הבלמים,והאצה אורכית וצידית. ל-ACD שלושה מצבי פעולה - אספלט, עפר 
ושלג – הניתנים לבחירה בלחיצת כפתור. הדיפרנציאל האחורי משלב בקרת 
סבסוב אקטיבית (AYC) המכוונת אוטומטית את זרימת המומנט למען אחיזה 
מירבית וניהוג משופר. 

גם מערכות המיתלים אינן זהות אך דומות בתפיסתן: תמוכות מלפנים ומיתלה 
רב-חיבורי מאחור. ברמבו מספקת את מערכות הבלימה לשתי היפניות ללא 
אפליה, בעוד שברידג'סטון היא סוחרת הגומי: 225/45ZR17 לאימפרזה, 
235/45ZR17 ללאנסר. ABS כמו EBD הן כמובן תקניות בשתיהן, אבל ESP 
(מערכת בקרת יציבות) חשודה בהיעדרה. גם גיר ידני כאופציה יחידה אינו מובן 
מאליו: מיצובישי מציעים את EVO7 גם עם גיר אוטומטי, לפחות בשני 
השווקים לחופי האוקיאנוס השקט הדורשים אותו. אגב, ביפן מכורתה זוכה איבו 
האוטומטית להצלחה גדולה...

השוואת נתוני הכוח והביצועים מצביעה על יתרון ברור יחסית של הלאנסר. 
בעוד שמנוע הטורבו של הסובארו מציע 265 כ"ס ו-35.0 קג"מ ב-4000 סל"ד, 
נוקבים מיצובישי ב-280 כ"ס וב-39.0 קג"מ ב-3500 טורים. נתונים אלה 
אמורים להיות שמרניים למדי: מקורות יודעי דבר גורסים שלא פחות מ-300
סוסים גזעיים מצטופפים להם באורווה הדחוסה של הלאנסר. צרפו לכך יתרון 
משקל מפתיע של 90 קילו ויובהר לכם מדוע המיצו – המכונית הרחבה והארוכה 
בין השתיים – מותירה את הסובארו על עומדה כשהרמזור מחליף צבעים. EVO7
צווחת מאפס-למאה תוך 4.8 שניות בלבד, מאפילה על יריבתה ב-0.7 שניות. 
בהקשר זה, 0.7 שניות אינן הרף-עין: זהו נצח.


          'המיצובישי מותירה את הסובארו על
            עומדה כשהרמזור מחליף צבעים'


בסיוע כנף הראויה למטוס קרב, המכונית מאורוות דיימלר-קרייזלר מנצחת גם 
במשחק המהירות המירבית: 253 לעומת 238 קמ"ש. אתם לא באמת רוצים לדעת 
מה צריכת הדלק האמיתית של צמד החוליגניות, אבל קשה שלא לקלל את 
המיצובישי על מיכל הדלק הזעיר שלה – כולו 50 ליטר – המאלץ אותך להיכנס 
לפיט-סטופ כל 250 ק"מ. מה לעזאזל הם חשבו לעצמם?

  

על הנייר, הפרש כוח של 15 כ"ס נראה זניח. על הכביש, לעומת זאת, הפער הזה 
מתעצם על-ידי הבדל מוחשי באופי המנועים. הבוקסר המתוחכם אינו מגיב 
ברמה של הטורי הבנאלי: הוא סובל משיהוי-טורבו א-ר-ו-ך מהסוג שכבר מזמן 
היה צריך להיות נחלת העבר, והוא מדהים בפאסיביות שלו עד 3000 טורים. 
למרות שגיר בעל 6 מהירויות הוא עקרונית דבר טוב, אפילו באוטובאן הוא לא 
ממש עוזר: ההילוך הגבוה עצל מכדי לנצל פרצות בתנועה או כדי לברוח במרץ 
מעדרי המשפחתיות המהוהות, שחוזרות ונצמדות לזנבך. אפילו בחמישי, תמיד 
עליך לתכנן ולפעול מבעוד מועד על מנת להבטיח שהמנוע יספק את הסחורה. 
על כף הזכות שם הבוקסר את הרפרטואר הווקאלי שלו: תערובת מלודית של 
נהמה גרונית ביניקה, רעם תזמורתי במצערת מלאה וגרגור קצבי בהרפייה. זוהי 
גם יחידת כוח הפועלת בצורה מאוד חלקה, וברגע שהטורבו מתחיל לדבר היא 
טסה כהרף עין עד למנתק ההצתה ב-7500 סל"ד, גורמת למחט במד-הטורים 
לרקד 1500 סל"ד תוססים, אם כי לא הכי אפקטיביים, מעל שיא התפוקה.


    'הרפרטואר הווקאלי שלו כולל נהמה גרונית ביניקה,
      רעם תזמורתי במצערת מלאה וגרגור בהרפייה'


המנוע באיבו חד ותוקפני יותר, אבל בה-בעת הוא גם ליניארי להפתיע ולכן קל 
יותר לחיות איתו. עקומת המומנט מטפסת ומגיעה לפורקן מהר יותר, והמנוע 
פורס את תנועותיו באופן שווה למדי עד 6500 סל"ד, היכן שנמצא שיא הכוח. 
לעומת זאת, האיכות האקוסטית מזכירה ג'ם-סשן בו ג'אז חופשי פוגש ברוק 
כבד, וגם העידון הכולל לא משהו – למרות שנקישות שסתום פריקת הלחץ 
ונהמת הטורבו הקולנית מצליחים להרטיט קצת את חוט השדרה.


       'האיכות האקוסטית מזכירה ג'ם-סשן בו
              ג'אז חופשי פוגש ברוק 
כבד'


חסרונו של הילוך שישי פוגם קשות בצריכת הדלק במהירויות גבוהות ומייתר 
את מערכת השמע מעל 150 קמ"ש. למרות שחמשת ההילוכים מחולקים כך, 
שכמעט תמיד עומדת לרשותך תנופה מספקת, איכות העברת המוט די עלובה 
בשילוב לראשון (כשקר) ולשלישי (תמיד). המצמד קל והדרגתי, אבל תחת לחץ 
ניתן להבחין ולהריח החלקה מסויימת. בעוד שגם התיבה בסובארו סובלת 
מנוקשות בהעלאת הילוכים, הרי שבסך הכל היא מהירה וחלקה יותר מזו 
שבמיצובישי.

במהלך הזמן שבילינו על הכביש המהיר נעשה ברור, שבמהירויות תלת-ספרתיות 
ה-EVO בעלת הגיר העדיף והתגובות הפחות הססניות היא בליגה אחרת. האם 
האימפרזה תכה חזרה בקטעים המפותלים?


היא ניסתה בכל מאודה, אבל היא לא הרחיקה לכת – לפחות לא על אספלט 
יבש. ה-STi אמנם בטוחה וצפויה, אבל מפגינה יותר מדי תת-היגוי יותר מדי 
מוקדם. התנהגות נלוזה זו דורשת רה-ארגון יסודי של סגנון הנהיגה ובקטעים 
בהם ניתן לנצל את מלוא רוחב הכביש גם קווי פנייה שונים לגמרי. הסובארו 
מעדיפה לשאת את התנופה עמוק לתוך העיקול. היא אוהבת לפנות מאוחר 
ולהמתין עד שהחרטום משנה כיוון לפני ההאצה הלאה. דרוך על הדוושה מוקדם 
מדי והאף פשוט ימשיך ישר בנחישות. פנה מוקדם מדי, וקרוב לוודאי שלא תהיה 
מסוגל לפרום את האספלט במכה נקיה אחת.


       'האם אימפרזה תכה חזרה בקטעים המפותלים?' 

ככל שהפנייה הדוקה יותר, כבדות החרטום הזאת מחמירה. בפניות מעט מהירות 
יותר, עוזר לשחרר קצת את ההגה כדי לסייע לגלגלים הקדמיים להדק קו, אבל 
למען האמת נדרשת פנייה של 100 קמ"ש-פלוס והילוך שלישי כדי שהסובארו 
תבריק. באותם עיקולים ארוכים מפגינה המכונית בסופו של דבר את אותה 
סחיפת-צד ("דריפט") שהיתה לסמלה המסחרי, כשההגה והמצערת מנגנים
בהרמוניה מושלמת, כשרביט ביד מנצח. 

העובדה שהגה האימפרזה סובל הן מכבדות והן מאיטיות אינה מסייעת לה 
בטריטוריה הזאת. וגם לא שהדיפרנציאל הקדמי המכני ניחן ברצון עצמאי משלו, 
מה שמחסן אותו מפני תמרון שקוף של הרפייה פתאומית מהמצערת שבעקבותיה 
שבה ומוצמדת הדוושה לריצפה. על כביש רטוב נעשות התגובות גמישות יותר, 
ועל דרך עפר תבצע עבורך האימפרזה תרגילי נהג ראלי כל אימת שתבקש 
זאת ממנה. 


      'על דרך עפר תבצע עבורך האימפרזה תרגילי
          נהג ראלי כל אימת שתבקש 
זאת ממנה'


אבל אפילו על אותם משטחים נמוכי חיכוך נותנת האימפרזה תחושה שהיא 
סובלת מחרטום כבד מזה של הלאנסר ובשום מצב אין היא מסוגלת להשתוות 
ליכולת הפנייה של המיצובישי. מחוץ לאספלט שתיהן טעונות שיפור: בעוד 
שהלאנסר היתה יכולה להסתייע בבולמים מרוככים-משהו מלפנים, האימפרזה 
היתה מסתדרת היטב עם בקרת שפיעה טובה יותר להפחתת אדישות הגלגלים 
המכוונים. 

משיכה ואחיזה הן בגדר מובן מאליו בחברה הזאת, אבל על הכביש אחיזתה של 
האימפרזה פחות מגנטית מזו של יריבתה. מדוע? מפני שהיא מרשה תנודות גוף 
מוחשיות יותר ומפני שאותה יכולת עצומה למשוך החוצה נפגמת על-ידי אותו 
הרגל להמשיך ישר קדימה.


             '
על הכביש אחיזתה של האימפרזה
               פחות מגנטית מזו של יריבתה'


לא, גם הלאנסר אינה מכונית מושלמת. רדיוס הסיבוב שלה הולם משאית וגובל 
בגיחוך. הנסיעה עלולה להיות כה נוקשה עד שמומלץ שתספור את עצמותיך כדי 
להקל על האורתופד. ופעולותיה ותגובותיה במיגבלות כה מהירות, עד שאתה 
נדרש למתינות של ממש מצידך כדי להימנע מאסון - תכונה אשר מהווה גם את 
הקסם העיקרי של מכונת נהיגה פנטסטית ורגישה זו. שלא כמו הסובארו, 
המיצובישי תשנה את תנוחתה בכל מכת דוושה ובכל משיכת הגה – ועל כל 
מהמורה ודרך כל בור. 

  

הלאנסר היא חומר נפץ על ארבעה גלגלים, תרופת מרשם ממכרת, מכונית ראלי 
חוקית לכביש אך נוטפת ארס. ההגה קל ומהיר מזה של הסובארו, ותחושת 
הכביש מלאה ותלת-מימדית. פנייה במלוא הקיטור כמוה כריקוד על חוד התער: 
עשה זאת כהלכה, והגמול יהיה חלק למשעי. פשל, ואתה עלול לחתוך את 
עצמך.


    '
הלאנסר היא חומר נפץ על גלגלים, תרופת מרשם
   ממכרת, מכונית ראלי 
חוקית לכביש אך נוטפת ארס'


המיצובישי מעדיפה אסטרטגיית פנייה אינטואיטיבית יותר. הודות לחרטום הקל 
לכיוון ולתגובה המיידית של המנוע, באפשרותך לפנות מוקדם ולהפעיל כוח 
מוקדם. על אספלט יבש ייתכן משב קל של היגוי-יתר כשאתה יוצא מהפנייה. על 
חומר חלקלק יותר, החלקת הזנב מתחילה קודם והיא מוחשית יותר.
 
אבל מכוניות אלו אינן מצטיינות בהחלקות זנב דווקא. במקום לבזבז אנרגיה 
בהחלקת גלגלים מניעים, הן מומחיות בהנחיית עצמן מנקודה א' ל-ב' – ואם 
נקרית פנייה בדרכן, עדיף שכך. קל יותר להשליך את זנבה של הלאנסר מאשר 
של האימפרזה, אבל נדרש רצף של הרפיית דוושה פתאומית ושינוי כיוון מהיר 
כדי לשבש לגמרי את האיזון. בעוד שהמכונית הכחולה תמיד נותנת תחושה 
שהיא נמשכת ולא נדחפת, הרושם הזה מתהפך כשאתה עובר למכונית האדומה. 
קל עשרת מונים לנתב כהלכה את האיבו לקראת פנייה, לתקל איתה רצף של 
פניות עקלתון בלי להידרש לתיקונים קיצוניים בהגה או במצערת ולתפעל אותה 
בתיאום מלא עם הכביש. אנחנו חושדים שמקורו של הניהוג העדיף בדיפרנציאל 
המרכזי האקטיבי. הוא רגיש יותר, פרוגרסיבי יותר ומהיר בהרבה מזה 
שבאימפרזה.    


                  '
קל יותר להשליך את זנבה של
                  הלאנסר מאשר 
של האימפרזה'


אז האימפרזה מדורגת במקום השני גם בכבישים המשניים, וכתוצאה מכך היא 
מסיימת שניה בסיכום הכולל. ואולם, אסור לשכוח ששתיהן קרובות מאוד 
ביכולת גמיאת המרחקים שלהן. במונחים של הנאת נהיגה ומעורבות נהג מוחלטת,
ה-EVO מנצחת ללא תנאי. היא מהירה יותר, זריזה יותר, היא יותר מאורגנת
כשדוחקים בה ויותר אינסטינקטיבית על המיגבלות. בנוסף, בלמיה נשכניים יותר,
פנסיה עדיפים ותא הנוסעים שלה מרווח ונעים יותר – למעט אותם מושבי ריקארו
המתוכננים עבור מימדים שכבר אינם מיוצרים עוד במערב.


למרות שהמיצובישי לוקחת בקלות את הגביע, השוואה זו אינה אלא הבזק אחד 
מתוך רצף ארוך. סובארו ופרודרייב כבר עובדים על מהדורת Sti מתוגברת, 
בעוד שמיצובישי ישיקו את EVO VIII בינואר 2003. המרכיב היחיד שלא 
ישתנה בהרבה הוא גורם המחיר: בפחות ממחצית מחירה של פורשה 911,
משפחתיות נינג'ה אלו יישארו עסקת מכוניות-על שימושיות ללא תחרות.