מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
מיקרוואן מול מיניוואן
אוקטובר 2013
הנוסע השישי
האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?


- דור אהרנוביץ -
הזמנה לקורס צלילה בים האדום קורצת לי דרומה, לא פחות מחמישה חברים 
קפצו על ההזדמנות לשחות עם הדולפינים. האוטו הספורטיבי שבחרתי לנסיעה 
כבר לא רלוונטי, צריך מוביל אנשים, עדיף מיקרוואן קומפקטי ואלגנטי על 
מיניוואן פול-סייז מגושם. מיקרוואן? על הולדת הקטגוריה הזאת והאבולוציה 
שלה מאז המייסדת, רנו סיניק הראשונה, כבר הרחבנו את היריעה במבוא 
למבחן המיקרוואנים הגדול, שפורסם כאן לפני שנה בדיוק. כמו הסטיישנים, גם 
מיקרוואנים החלו להופיע בארצנו מרובת הילדים כפטריות לאחר הגשם. לא 
פחות מעשרה דגמים שונים המציעים תצורת 5+2 מושבים נמכרים היום 
בישראל, חלקם מחופש לכבישטח. לי רק נותר לבחור בכלה שתזכה בטיול 
לאורך הגבול המצרי. 

הסינון הראשוני לא היה קשה. מכיוון שהתכנית היתה לחצות את המדבר,
אין בכלל מה להתפשר על רכב ללא מיזוג אוויר נורמלי, שכולל פתחי יציאה 
ליושבים מאחור או לפחות לאלה שבשורת המושבים השניה (בלי קשר
לנסיעה לאילת, הרי גם אתם לא הייתם מוכנים לרכוש מיקרוואן שמטגן
את הילדים שלכם). בשלב זה נפלו לא מעט מתמודדים...


ניסן קשקאי+2 
לוק של ג'יפון לא משנה את העובדה, שתא הנוסעים דל ומיושן. הפסילה באה 
בגלל חסרונם של פתחי מיזוג בשורות השניה והשלישית. 

שברולט קפטיבה
גם כאן עיגלו פינות ולמרות שהוא בין המיקרוואנים היחידים עם מרחב בשורה 
השלישית למבוגרים ולא רק לנוער, חוסר פתחי מיזוג מאחור ואיכות החומרים 
הזולה מזכה אותו בכרטיס אדום. 

מיצובישי אאוטלנדר
עוד מיקרוואן בעור ג'יפ. מעבר לכך שאין פתחי מיזוג בשורות שתיים-שלוש, 
איכות החומרים והבניה לא טובה ויש תחושה זולה למדי, יותר הודו מאשר יפן.

טויוטה ורסו
מכיוון שנולד לפני המפץ הגדול בטויוטה (דגמי פוסט GT86), ורסו הוא 
האפרורי שבחבורה, ללא קמצוץ של ריגוש או אפילו מאמץ לעלות חיוך על פני 
הנהג ו...כמובן שגם הוא ללא פתחי מיזוג בשורות הנוסעים. אאוט. 

פיאט מולטיפלה
אופס! כבר לא עושים כאלה יותר...
                

אחרי פסילתה על הסף של הרביעייה הלוהטת מגיע שלב חצי הגמר.
קיה קארנס
הוצג לא מכבר ומחוייט לפי קו הייצור החדש והמוצלח של קיה, כלומר הרבה 
פחות זקן ומשעמם למראה משאר המיקרוואנים. ואולם, לכל דבר יש מחיר; 
הנמכת הגג במטרה ליצור פרופיל ספורטיבי עושה את הקארנס לצפוף 
בחבורה. שדה הראיה נפגע גם הוא וחלון הצד בשורה השלישית (העוד יותר 
צפופה), הוא לעג לרש. רעש המנוע צורם ומעצבן גם הוא. מצטער, לא מעוניין 
לבלות איתך את הסופ"ש. 

רנו גרנד סיניק
מאז ומעולם הצטיינו רנו במיקרוואנים חדשניים, אווריריים ומהנים. אחרי הכל, 
הם הרי המציאו את הקטגוריה. גרנד סיניק מצוייד בחלונות ענקיים (פריט חשוב 
מאין כמותו במכוניות המשמשות לרוב להולכת ילדים), שלל תאי אחסון ועיצוב 
מתוחכם. מנגד מציקים איכות גימור ירודה, לוח מחוונים מתחכם מדי וגיר רציף 
יבבני, שמשאירים את הנהג מחוץ למשוואת ההנאה. לא, תודה. 

שברולט אורלנדו
כמו בכל מיקרוואן, הדבר הראשון שאני בודק הוא השורה השלישית. ברוב 
המקרים אין שם מקום למבוגר, במיוחד לא לאחד גבוה. כשנכנסתי בקלות 
ובנוחות לצמד המושבים האחורי באורלנדו חיכתה לי הפתעה: לא היה חסר 
מקום ואפילו היו כמה סנטימטרים ספייר. אלייה וקוץ בה: את המחיר משלמת 
שורת המושבים האמצעית. הפתרון של שברולט למרחב רגליים מאחור הוא 
פשוט לשדוד את האמצעי ולמרות שהמושב נע על מסילה, יש צפיפות לא 
נעימה בשורה שתיים. סביבת הנהג עמוסה במוטיבים עיצוביים מוגזמים 
ובאיכות בניה של העשור הקודם. לא ממש מתאים.

קיה סורנטו
על סורנטו תוכלו לקרוא בהרחבה במבחן שערכתי לו. הוא אמנם די מרווח 
ואפילו בעל יכולת שטח מסויימת, אבל הקוריאני המגודל מעט גס וקודר לטעמי. 

מאזדה 5 
עוד מעט ימלאו לו עשור ומתיחת הפנים לא ממש מצליחה להסתיר את 
הקמטים. המאזדה מיושן וצפוף, לא ממש עומד בסטנדרטים של עידן האייפד. 

    

לשלב הגמר הגיעו שני מיקרוואנים בולטים, כל אחד בעל ייחוד משלו. 
יונדאי סנטה-פה 
ללא ספק המתחרה הכי סקסי, אחיו הכמעט תאום של קיה סורנטו הנ"ל. 
למה כמעט? מכיוון שהוא הרבה יותר מעודן, נעים ויפה ממנו. גירסת המבחן 
היתה Elite המאובזרת והיקרה ביותר (בנזין 2.4 ליטר, הנעה כפולה, 270 אלף 
שקל), שכללה הכל מהכל פלוס עוד קצת. לדור החדש המחפש אבזור לפי 
משקל ועיצוב מודרני (במקרה זה בצורת רכב שטח, שהפעם גם מגובה ביכולת 
המאפשרת לחרוג מהכביש לשבילי קק"ל ללא חשש), סנטה-פה הוא הכלי 
המושלם. איכות ההרכבה לא נופלת מזו של היפנים ואם היו מדביקים סמלון של 
לקסוס על ההגה, מעט אנשים היו מטילים ספק. אור כחלחל נעים עוטף את תא 
הנוסעים המעוצב לתפארת בזמן שמוזיקה בוקעת מהסטריאו המשובח. דברים 
קטנים כמו זוג שקעי חשמל קדמיים ומצלמת רוורס במראה המרכזית עוזרים 
לנהג להרגיש טוב עם העובדה ששילם מעל רבע מליון שקל. לעומת זאת, 
הנוסע השישי (במידה שאינו ילד נמוך קומה), דופק את הראש בתקרה ותוהה: 
מדוע, פעם אחר פעם, עיצוב חיצוני גובר על מרחב פנימי ושדה ראיה.

פיג'ו 5008 
לאחר שגבר על אופל זאפירה ופולקסווגן טוראן במבחן המיקרוואנים הנ"ל, 
הובטח לו מקום בגמר. יש לו קסם אישי שמגובה בנוחות נסיעה טובה, מרחב 
פנימי נדיב, מנוע טורבו מודרני ומחיר אטרקטיבי. ואולם, אפילו בו המושבים 
האחוריים מסוגלים לאכלס לכל היותר בני נוער בגיל תיכון, לא מבוגרים - ובטח 
שלא בנסיעה ארוכה.

לפני עידן הטורבו חשבו, שלנפח אין תחליף. מעניין מתי גם לגודל יהיה
תחליף ומיקרוואנים יוכלו להסיע שבעה מבוגרים. מאחר שהקונץ-פטנט
הזה טרם הומצא, אין ברירה אלא לחפש את פתרון האכלוס אצל המיניוואנים
(אלה שאורכם לא אמריקאי, כלומר פחות מחמישה מטר).


פורד אס-מקס / גלאקסי
בעלי פוטנציאל לנצחון בחורף אך בעיה ידועה במיזוג האוויר משאירה אותם 
מחוץ למירוץ עוד לפי קו הזינוק. 

סיאט אלהמברה
גירסת המבחן היתה המאובזרת ביותר, סטייל פלוס (תוספת של 13 אלף 
שקלים למאתיים אלף של הגירסה הבסיסית) וכללה מושבי עור חשמליים, 
דלתות צד ואחורית חשמליות (נשלטות גם מרחוק), מערכת מולטימדיה 
משודרגת וסאנרוף ענק נפתח למחצה. אלהמברה בנוי ומעוצב בסטנדרטים 
פולקסווגניים ויותר דומה לפאסאט מאשר לאיביזה. הנדסת האנוש מעולה, 
החלונות גדולים ומשחק עם המושבים האמצעיים (שלוש כורסאות קטנות 
הנעות על מסילה) יוצר מרחב ישיבה מרווח דיו עבור שבעה מבוגרים. 
האבזור הסטנדרטי כולל בקרת אקלים עם שליטה נפרדת לנוסעים ושלל פתחי 
מיזוג, לכל השורות. 
גם לנהג נותנת הסיאט הכי הרבה, מנוע טורבו מודרני וגיר רובוטי עושים אותו 
לזריז יותר מכל המיקרוואנים הנ"ל, למעט טוראן, ולמרבה הפתעתי הוא הרבה 
פחות מגושם לנהיגה. משחק עם הפליפרים בהגה והקשבה לצלילי הטורבו 
יעלימו (לפחות בראש) את העובדה שאתם נוהגים במוביל נוסעים מכוער למדי. 
אחרי שסיימתי לשחק בשומאכר העברתי את ההגה לחברתי, שאהבה יותר את 
מערכת ההחניה האוטומטית ומערכת בלם היד האוטומטית (אין צורך ללחוץ על 
הבלמים בעצירה ממושכת), שעשו עבורה את מטלת הנהיגה הרבה יותר קלה 
מהמצופה. ומי כמו אשתך תדע להעריך את זה.