מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
אוקטובר 2013
בחירתו של חוליגן
GTI החדשה מגיעה עם הבטחה וכוונה טובות לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים. לקחנו אותה לדו-קרב מול בד-בוי אמריקאי אסלי


- דור אהרנוביץ -
שלום, קוראים לי דור. אני בן 22, ספורטאי, גובה 1.86 מ' ומשקל 80 קילו. 
וכסא ריקארו הספורטיבי בפוקוס ST צר עלי. כששותפי למסע המבחן, הידוע 
בכינויו אבא, בישר לי, "אתה נוהג בפורד", שיערתי שזה מכיוון שהוא אינו מוכן 
להיראות בעיר מולדתו נוסע באוטו צהוב-נועז-מדי עם מדבקות ערס אדומות. 
ביג מיסטייק. מצאתי את עצמי מתקשה להיכנס למושב הריקארו הצר של 
הפורד, הרגליים נצמדות, הגב התחתון נלחץ והברכיים מכוונות לשמשה (מה 
שמקשה על סחיטה של הקלאץ' וגורם לי לקרב מדי את המושב). למרות 
המאמץ אני מרגיש יותר כלוא מאשר נתמך. שיט. הנדסת האנוש הגרועה, 
איכות החומרים הזולה והתצוגה הבלתי ברורה, מבאסים אותי עוד יותר. 
"בקטלוג הוא הרבה יותר מוצלח," שידרתי לאבי, שבינתיים התרווח במושב 
משבצות הווינטאז' בגולף וכבר הגיע לשלב שמירת התחנות המעודפות ברדיו, 
בעוד שאני מנסה בתמימות לכוון את פתחי המזגן כדי שלא יקפיאו לי את היד.
 
שתי ההצ'בק החמות מגיעות ברמת אבזור קבועה ודומה מאוד, שכוללת 
מערכות מולטימדיה עם כל החיבורים האפשריים (בפוקוס זו התקנה מקומית 
ומרגישים את ההבדל), משודכות לרמקולים זולים שלא מספקים את הסחורה 
המצופה מאוטו צעיר וצעקני. בשתיהן תמצאו סאנרוף (בגולף גדול יותר), בקרת 
שיוט, תאורת אווירה אדמדמה, כיתוב GTI או ST בהתאמה על גלגל ההגה, 
התנעה ללא מפתח (בגולף זו אופציה בתשלום), פנסי ערפל, ג'נטים מהודרים 
ועוד. פנסי קסנון, לעומת זאת, אין בצמד אפילו לא כאופציה (פיצ'ר אלמנטרי 
באוטו מהיר - על מנת לפנות את הנתיב השמאלי מנודניקים). הספסל האחורי 
מרווח יותר בגולף, שרק היא מצויידת בפתחי מיזוג אחוריים.

קאט דה בולשיט. לא באתי לספר לכם על חוויות מאולם התצוגה. הגיע הזמן 
לצאת לדרך, המנוע כבר חם והשמש סופרת אחורה לשקיעה. בהיבט הביצועי 
הדמיון ממשיך; שתיהן יביאו אותכם מעמידה למאה קמ"ש בשש-וחצי שניות 
בול וימשיכו בדהירה מטורבתת עד למאתיים-ארבעים ומשהו. מנוע האקובוסט 
2.0 ליטר של הפוקוס מוביל על הנפח הזהה של הגולף בשלושים סוסים, כלומר 
250 כ"ס לאוטו במשקל של משפחתית סטנדרטית. המומנט - לא פחות חשוב - 
כמעט זהה ועומד בשתיהן על נתון מרשים סביב השלושים-ושבעה קג"מ. 
לשתיהן דיפרנציאל אלקטרוני חכם ושישה הילוכים, אבל רק לפוקוס שלוש 
דוושות. יבואן פולקסווגן החליט לוותר על הגירסה הידנית והגולף GTI נמכרת 
כאן מצויידת בגיר רובוטי כפול מצמד בלבד. ואם הפשרה הזאת לא מספיקה, 
באירופה קיימת חבילת ביצועים אופציונלית (ולא יקרה, 8,000 שקל בלבד כולל 
מס), שמעניקה לג'י-טי-איי מערכת בקרת נהיגה המאפשרת בחירה בין שלושה 
מצבי נהיגה שונים - לכל מכלול, בנפרד כולל מנוע, גיר ומיתלים - מחליפה את 
הדיפרנציאל הקדמי לאלקטרו-מכני הראשון מסוגו בקטגוריה ומוסיפה עשרה 
כוחות-סוס. לא מדובר בעוד תוספת ויזואלית, אלא בכזאת, שלפי דיווח קולגה 
אירופאי מהימן, בעלת השפעה דינמית חיובית – ובגדר ציוד חובה. חבל מאוד 
שאינה זמינה בארצנו. 

 

חוצפה ישראלית

הגולף GTI הראשונה שהגיעה ארצה לא יובאה על-ידי צ'מפיון. ב-1977 הביא 
אותה תייר, ישראלי לשעבר, שתכנן לחזור איתה לגרמניה בתום ביקור 
המולדת. קלטתי את הגולף הכסופה ברמזור, מאה מטר מהבית, נעמדתי לפניה 
בידיים שלובות והודעתי לנהג שישכח מזה, אין מצב שהוא מוציא את האוטו 
הזה מהארץ. זו היתה GTI דור ראשון, 1600 עם 110 כ"ס, יד ראשונה ושלוש 
תוספות: ספוילרים זנדר, ג'נטים BBS עם פירלי תואמים והגה עור של מומו. 
את פקיד המכס זה לא עניין; מבחינתו זאת היתה סתם גולף 1.6 ליטר פלוס 
רדיו. המכונית מצאה בית חם ואוהב, ואחרי ארבע שנים כיכבה בגליון מס' 3 של 
"טורבו - המגזין למכוניות ואופנועים", הרימה גלגל אחורי פנימי בסלאלום 
וגילתה לישראלים את הטרנד האירופאי החדש: זאב-בעור-כבש.

בשנה בה פלש שרון ללבנון, שדרגו VW את Mk1 והחליפו את ה-1600 
התזזיתי במנוע אלף-שמונה-מאות גמיש יותר. ג'ורג' כשר דיווח ממינכן 
שהשדרוג עובד, אבל בשלהי 1983 עומד לצאת הדור השני. דילמה.
מאי 1983 , באמצע הדרך המסעירה בין מונטה-קרלו לסן-טרופז, קלטתי את 
היורשת, מדגמנת בצילומי פרומו לקראת ההשקה, בצבע אדום וללא שום 
הסוואה. הנסיון לצלם את הסקופ נתקל באלימות, אבל מבחינתי זה היה מפגש 
מוצלח; אני מעדיף את הצורה החדה של הדור הראשון. הפור נפל: הולך על דור 
ראשון-וחצי ולא על דור שני.

וכאן מתחיל הקטע הקשה. לשכנע את צ'מפיון לייבא, בהזמנה מיוחדת, את 
הגולף GTI הראשונה שלהם. למה לך, אמר לי מנהל המכירות (אז עוד לא 
המציאו את המילה שיווק), באותו כסף אתה יכול לקנות פאסאט, אוטו הרבה 
יותר גדול... הסברתי לו לאט, לא בטוח שהוא הבין, אבל הלקוח תמיד צודק: 
יכולתי לבחור בכל אופציה שהציע היצרן.

שישה דורות גולף ושלושים שנה עברו מאז, אבל דומה שבצ'מפיון עוד לא הבינו 
מה פירוש GTI , לא הפנימו מה זה עשה לפולקסווגן בכלל ולגולף בפרט. 
הדור השביעי אמנם מוצלח משמעותית מהדור הקודם, אבל ממה ששב ומספר 
לי ג'ורג' , הוא יכול להיות הרבה יותר מוצלח. איך? בעזרת אופציית "חבילת 
ביצועים" מקורית מהיצרן. זה ממש משנה את האוטו, הוא התלהב, אסור לוותר 
על האופציה הזאת. שווה כל יורו.

צ'מפיון משווקים היום את גולף GTI החדשה עם בקרת שיוט ואופציה של 
מפתח חכם. רוצים גיר ידני באוטו ספורטיבי? תשכחו מזה. רוצים את "חבילת 
הביצועים" האטרקטיבית כאופציה בהזמנה מיוחדת? לא בא בחשבון. למה? 
ככה. לגזול מאיתנו את האפשרות ליהנות מהשכלול הטכנולוגי העיקרי שמקדם 
את GTI החדשה לעומת קודמתה, עליו גאוות היצרן, אינה אלא חוצפה 
ישראלית. בצ'מפיון עוד לא ירד האסימון; מבחינתם, GTI זה נטל ולא נכס. 
ולעזאל המורשת (ר'א').



 

 חלקו הראשון של המבחן עובר דרך שלל רמזורים, בורות ופסי האטה, שם צמד 
הקשוחות מפתיע לטובה, המיתלים כמובן קשיחים בהרבה מאלה שבגירסאות 
הרגילות של השתיים, אבל נוחות הנסיעה הרבה פחות רעה מהמצופה (לאחר 
היכרות עם התלתן הירוק של אלפא, ששברה לי את כל עצם בגוף). הגולף 
פחות מרעישה וגם כאן משדרת תחושה יותר איכותית ומוצקה מהפוקוס, לגוף 
ולאוזן. מושב המירוצים בפורד עדיין לא נוח ומעלה אצלי מחשבות אנורקסיות, 
כמה קילו אני צריך להשיל כדי להרגיש נוח? צריכת הדלק העירונית (ללא 
מערכת עצור-סע בגולף המכבה את המנוע יחד עם המזגן), די בזבזנית 
וההבדל בין השתיים הוא חמישה אחוזים בלבד לטובת הגרמניה הרובוטית.
 
מטרים ספורים לפני היציאה מהעיר, הצבע הזרחני גובה את מחירו בפעם 
הראשונה (מתוך שלוש תוך יממה); זהו כמובן שוטר תנועה חביב שלא העלה 
בדעתו לפספס את הצ'אנס לעצור פרחח צעיר באוטו זוהר לבדיקת רשיון 
שגרתית (תוך התעלמות מוחלטת מהגולף הבורגנית), רשיונות, ביטוחים, 
מספר שאלות בנאליות - והכביש המהיר תחת צמיגינו. גלאי הרדאר מוצמד 
היטב לשמשה והגוף מתרגל לתאוצה האגרסיבית של מנועי הטורבו. אמנם אין 
כאן את אותה הבעיטה בגב שסיפקו מנועי הטורבו הפרימיטיביים של אימפרזה 
ואיוו, אבל זה רק לטובה מכיוון שאלו מכוניות הנעה קדמית ויש גבול לכמה 
אפשר לדרוש מהסוליות הקדמיות. 

בכביש המישורי, ההבדל בין השתיים מתחיל להראות את פרצופו. הגולף 
זורקת את ההילוכים כלפי מעלה ומשייטת בנינוחות כמעט מרדימה צפונית 
למאה-והרבה קמ"ש. הפוקוס, לעומת זאת, מתגרה בי ונדמה שהיא צוחקת עלי 
בזלזול בכל פעם שאני מעלה הילוך לפני הקו האדום. בעוד שהגולף יוצרת 
תחושה של מכונית סאלון קומפקטית ומהירה, השיוט בפוקוס מעט קופצני, 
רועש, וכמובן לוחץ בתחת. 

הדרך המשעממת ורצופת הניידות נגמרת, מגיע הזמן לבדוק סוף סוף על מה 
כל הרעש, הרדיו מכובה, מערכת בקרת היציבות מנותקת (בפוקוס ניתנת 
לניתוק מוחלט או חצי מנותקת, הגולף מסתפקת בחצי ניתוק בלבד) והאדרנלין 
מטפס. את הכביש המדהים והשומם הזה, שאת מיקומו לא תוציאו ממני גם 
באיומי אקדח, אני מכיר בעל-פה, אינספור מכוניות חרכו עליו את צמיגיהן ושאגו 
בו את אונן, לחרדת הכבשים והעיזים הנחרדים. פנייה ראשונה וחלקלקה 
גורמת לשילדת הפוקוס לפצוח בסיפורי ילדות, כמו מלח זקן שיכור בבר. מושב 
הריקארו, אותו קיללתי בדרך לכאן, מודיע לתחת שלי בדיוק היכן התחת של 
המכונית - שאינו מהסס לצאת מהשורה ולחכות להוראת רגל ימין כדי לשוב 
לנתיבו - וההגה החד נותן פידבק אמיתי (יחסית). מה שהצמיג מרגיש, כפות ידי 
מרגישות. הגיר הידני מעט רכרוכי אך לא ממש מפריע לי להרגיש אחוד עם 
האוטו. הבלמים מצייתים היטב וסולחים על יציאה מהירה מדי מהסיבוב הקודם, 
פעם ראשונה שאני אומר לעצמי בכביש הזה, שזהו, לא צריך יותר סוסים או 
יותר מומנט. זה המתכון הנכון. מפנייה לפנייה, התלונות על איכות החומרים 
נעלמות ואני מתחיל לחשוב על דרכים יצירתיות לגייס 222 אלף שקלים. 

ובינתיים בגולף, הגיר הרובוטי עובד בהרמוניה נהדרת עם הפליפרים שצמודים 
לגלגל ההגה, שמקולל ביותר מדי לחצנים (גם בפוקוס הוא מקושקש מדי, 
מחלה מודרנית של עידן האייפון) ודואג להפליץ מהאגזוז בק-פאיירים קטנים 
ומפתים בהעלאת הילוך. המנוע בשרני וכלל לא מרגישים שהוא חלש מזה 
שבפוקוס. זה המשקל, טמבל, אני מהמהם לעצמי. הג'י-טי-איי מגהצת את 
אותם הסיבובים איתם נלחמתי קודם בפורד באדישות רבה, אפילו נהג לא 
מוצלח ירגיש בה כמו שומאכר קטן. הנהגים היותר מיומנים יתלוננו על ההגה 
השותק, תנוחת הנהיגה הרופסת (יחסית לפורד) ואופן פעילותה האגרסיבית 
מדי של מערכת בקרת היציבות, שמסרסת באלימות כל נסיון להוציא את הסרן 
האחורי לטיול. הגולף אמנם לא נותנת לפוקוס לברוח ממנה אך היא עושה זאת 
בצורה אנמית ומשעממת. גולף GTI דור שביעי אמנם הרבה יותר כיפית מהדור 
הקודם, האילם, אבל לפי מקורות זרים, המצב עם חבילת הביצועים הנ"ל היה 
יכול להיות אפילו טוב שבעתיים. 

בסוף היום המהנה עצרנו לתדלוק אחרון מני רבים (בנסיעה בינעירונית, הפרש 
צריכת הדלק תפח לטובת הגולף עד תריסר אחוזים), בו הרגענו את הדופק 
וחזרנו למציאות. מיד אחרי שסיימנו את ארוחת הבוקר, ששכחנו שבכלל לא 
אכלנו, החל הויכוח הקבוע, מי חוזר הביתה באיזה אוטו, מתחנת הדלק 
המרוחקת לעיר מגשר כביש ישר מדי ועמוס מדי, המציאות היומיומית בארצנו. 
מפתחות הגולף נחטפו מידי באיומים קלים. שוב אני נאלץ להתמודד עם המושב 
הלוחץ והקלאץ' בפקקים. החסרונות שהפכו ליתרונות, חזרו בהם.
 
אם אתם מבלים את רוב זמנכם בכבישים הרריים מפותלים ונטושים או על 
אינספור מסלולי המירוצים שפזורים בארץ, ולא אכפת לכם לחיות עם אוטו מעט 
פלסטיקי וצפוף, הפוקוס היא ללא ספק הבחירה הנכונה (אלא אם אתם לא 
זקוקים למושב אחורי אמיתי; במידה וזה המצב, רוצו לרכוש סובארו BRZ או 
טויוטה GT86 בעלות הנעה אחורית). אם אתם אנשים נורמטיביים עם רגל 
כבדה, שמחפשים קצת פלפל ואפשרות לצפרר שיירת מכוניות תמימות 
משמאל, או לחמוק ממלכודות המשטרה בתחפושת זאב בעור כבש, מוכנים 
להקריב את הנאת הנהיגה הצרופה בתמורה לנוחות, איכות ופרקטיות, הגולף 
היא ברירת המחדל.