מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
למפרט המלא במדריך
ינואר 2015
מיקוואנים וכו'
השלמה למבחני מיקרוואן השוואתיים: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית בפורסטר


- דור אהרנוביץ –  


סיטרואן C4 גרנד פיקאסו 


המיקרו-חללית החדש של סיטרואן מסיר את קללת הדור הקודם ומחליף את 
הגיר הרובוטי המטלטל באוטומטי נורמלי וידידותי, מייד-אין-יפן. פיקאסו החדש 
מציע בחירה בין בנזין טורבו 165 כ"ס לדיזל 150 כ"ס, שניהם מאפשרים לגרנד 
לנוע בזריזות ועם צריכת דלק טובה – במיוחד הדיזל, שהתפאר ב-12.3 
ק"מ/ליטר בעיר (כשמערכת עצור-סע מנוטרלת כמובן) ו-15.6 קמ"ל בבינעירוני, 
לעומת 9.8 עירוני ו-12 בינעירוני בגירסת הבנזין העוקבת.

בתור גיבוי לעיצוב חיצוני מרהיב, הסיפור האמיתי של פיקאסו נמצא בתא 
הנוסעים. העיצוב הפנימי מעניין ולא שגרתי, האיכות משובחת, ניצול החלל 
והשימושיות מעולים, והמרחב לנוסעים מוצע בשפע (עם זאת, מכיוון שמדובר 
במיקרוואן 5+2 ולא במיניוואן 7 מושבים, אין מקום לגבוהים בשורה השלישית).

גירסת האבזור הבסיסית אך-לא-ממש-עירומה (קומפורט), מציעה בקרת שיוט, 
פנסי ערפל קדמיים, מראות עם הפשרת אדים, פליפרים להעברת הילוכים 
מההגה, מראת בייביסיטר פנימית, בקרת אקלים, בלוטות', שמשה קדמית 
פנורמית עם סוככים ניתנים להזזה, תא כפפות מקורר, פתחי מיזוג עם שליטה 
על העוצמה בשורה השניה, שולחנות נשלפים בגב המושבים הקדמיים, חישוקי 
סגסוגת ועוד כמה צעצועים. תוספת מומלצת בחום של 10,000 שקל תשדרג 
את בכיר המיקרוואנים בארץ (נכון, הוא מדיח מהטופ את האח פיג'ו 5008), עם 
מסך מרכזי ענק בעל שלל פונקציות ותצוגות, מערכות בטיחות מתקדמות 
(מותחן חגורה אוטומטי, רטט בסטיה מנתיב, ניטור מרחק ובקרת שיוט 
אקטיבית), כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת החנייה אוטומטית ופסי צד 
בגימור כרום. 

למרות שאנחנו בדרך כלל בעד מנועי דיזל חסכוניים, במיוחד כשהפרש המחיר 
בין הגירסאות לא בשמיים, הרי שבמקרה הספציפי הזה אהבנו יותר את גירסת 
הבנזין; מנוע הדיזל משדר תחושה ופסקול של נהיגה בג'יפ מגושם ולא 
במיקרוואן שקט ונינוח, כפי שמנוע הבנזין מאפשר. לגבי החשבון הכלכלי 
בנזין/דיזל, זה תלוי בנסועה שלכם.

סובארו פורסטר טורבו 


כן, כן, ידוע שזה כבישטח ולא מיקרוואן טהור, אבל בעולם הקרוסאוברים הוא 
בהחלט מהווה אלטרנטיבה. זו אינה פעם ראשונה וגם לא שניה שאנחנו כותבים 
על הדור הנוכחי של פורסטר, החל מהשקתו במכתש-רמון ועד לקטיף תאנים 
בצפון. עברנו בגירסאות הבנזין שלו דרך ארוכה אך לא לקח לנו זמן רב לפתח 
חיבה לפרקטיות, לנוחות ולאופי של הסובארו. בגדול, דבר אחד שלל ממנו את 
הזכות לחמישה כוכבי נטקאר: הגיר הרציף, שאמנם עבד חלק כמשי בנהיגת 
סבתא אך גרם לנו לקלל בגרמנית כשמיהרנו הביתה.

גירסת הטורבו של פורסטר הושקה לאחר הגירסאות העממיות X ו-XS אשר 
חולקות מנוע בוקסר 2 ליטר ומבדלות את עצמן באבזור. XS היקרה יותר 
מצויידת במצב "ספורט" המפלפל את הגיר והמנוע, אבל לא ממש עוזר לתיבת 
ההילוכים העייפה. לכן היינו סקפטיים לקראת הנהיגה בגירסת הטורבו, צירוף 
המילים סובארו וטורבו מעלה אצל חובבי המוטוריקה תמונות של אימפרזה 
כחולה על הצד עם קולין מקריי מאחורי ההגה וצרחות קהל המתכסה אבק. 
המחשבה על צווחת הגיר הרציף תחת 240 הסוסים של פורסטר XT לא גרמה 
לנו לרוץ אל המפתח.

שלושה מצבי נהיגה ולא שניים יש למר פורסטר טורבו להציע. כמו בגירסה 
האטמוספרית המפוארת, ישנם מצב רגיל ומצב ספורט, אבל מצב נוסף – ייחודי 
לטורבו – פותח דלת לעולם אחר לגמרי. לחיצה על מצב ספורט-שארפ משנה 
את אופי פעולת הגיר הרציף על-ידי חלוקה אלקטרונית מדומה לשמונה 
הילוכים. מצב דומה קיים בהרבה מכוניות המצויידות בגיר רציף, אבל למעט 
במולטיטרוניק המנוח של אודי, הוא לא יותר מתחפושת כושלת. הגיר בפורסטר 
טורבו, בדיוק כמו מצב ספורט באודי, מצליח לספק תחושה של גיר אוטומטי 
נורמלי בצורה נהדרת ואפילו מוריד הילוכים בבלימה בצורה מרשימה, כשמנופי 
שליטה מההגה מאפשרים תקשורת טובה עם הגיר ופתאום, כשצריכים, הרציף 
אינו רציף. שאפו. הצדעה המהולה בתמיהה: מדוע הגיר המשובח הזה לא זלג 
ליתר דגמי סובארו הסובלים מגיר רציף נחות?

'מדוע הגיר המשובח הזה לא זלג ליתר דגמי סובארו הסובלים
מגיר רציף נחות?'

הפחד השני – אך הלא פחות גדול – לפני המבחן, היה סעיף נוחות הנסיעה. 
פורסטר הרגיל אמנם מצטיין בו אך הטורבו נועל צמיגים רזים יותר (חתך 55 
במקום 60) ובעל מיתלים מוקשחים, מתכון אשר הצליח לקלקל למכוניות יקרות 
ממנו. גם כאן, די חששנו לחינם; הטורבו מגחך על פסי האטה ומצליח לשמור 
על נוחות ושקט אפילו בשטח מחוספס למדי, טוב יותר אפילו מרוב הג'יפים 
האמיתיים. יכולת השטח, אגב, טובה כמצופה (רק צריך להיזהר מאבנים שוטות 
שעלולות לצבוט את הגומי הרזה) ומצבי הצלבת מיתלים, המשתקים בדרך כלל 
כלים ללא נעילת דיפרנציאל, לא מזיזים לפורסטר המשתמש בבקרת האחיזה 
המשוכללת X-MODE , שנעזרת בבלמים כדי לנעול את הגלגל המסתחרר 
ולהעביר את הכוח לקרקע, שם הוא נדרש. מה לגבי האימאז' ההוא של סובארו 
טורבו בדריפט עם שובל אבק? הוא התפוגג יחד עם הופעת בקרת היציבות 
וההגה החשמלי.

אופל מריבה 


116,000 שקל בלבד יקנו ל-5 נפשות מיקרוואן עם ישיבה גבוהה, מרחב 
ברכיים מכובד, דלתות אחוריות הפוכות – כמו בטקסי לונדוני – שיעלו חיוך 
עלפני הילדים וגיר אוטומטי שיעשה חיים קלים לנהג. הנוחות לא רעה כלל וגם 
שדה הראיה עדיף מאשר ברוב המתחרות. מה הקאץ'? למעט צריכת דלק לא 
מדהימה, מנוע לא מספיק גמיש והיגוי קצת מעצבן (וישנם מי שיאמרו, דלתות 
פחות שימושיות מדלתות הזזה), לא מצאנו אחד.

פיאט קובו 


דומה יותר לאוטו של טכנאי כבלים, אבל בפנים תמצאו חמישה מושבים 
מרווחים, תקרה גבוהה, דלתות הזזה והמון תאי אחסון לכל צעצועי המשפחה. 
קובו מוצע עם מנוע בנזין עצל 75 כ"ס או דיזל בהספק זהה אך עם ביצועים 
טובים במעט. גירסת הדיזל הידנית (קיים גם רובוטי פרימיטיבי חד-מצמד), היא 
רועשת, גסה וכל כך איטית עד שצריך לתת את הנשמה ולבחוש עם ידית 
ההילוכים כדי להצליח לחטוף דו"ח מהירות. אהבנו את הרעיון הכללי של מרחב 
קופסתי, אבל בניגוד למולטיפלה האגדית של אותו יצרן, הביצוע המשעמם לא 
מזמין ולא מהנה.