מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
למפרט המלא במדריך
דצמבר 2013
הנוער לשלטון
קליאו החדשה מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירת הסופר-מיני המקומית, אבל האם יש גיבוי הולם לצבעים הבוהקים?


- דור אהרנוביץ -
"הקשיבו לילדים, הם אלו שישלטו בעולם," קרא גי'ם מוריסון, סולן להקת 
הדורז. והאנשים ברנו הקשיבו. קליאו החדשה מותאמת כמו כפפה לדור 
האייפון ומאיימת לקחת מסיאט איביזה המזדקנת את אהבת הנהגים החדשים. 
מסך מולטימדיה גדול הממוקם במרכז קונסולה דמויית סמארטפון, בלוטות', 
ג'נטים גדולים וספוילר אחורי הם רק חלק מרשימת האבזור הסטנדרטי, שיעזור 
לקליאו להיכנס חזק לראשם של הצעירים שוחרי פוזה וחובבי גאדג'טים. זאת 
כמובן בנוסף לעיצוב החיצוני הסקסי והמוצלח ביותר בקטגוריה. ואולם, זה עוד 
לא הכל; חבילת אבזור אופציונלית "קולקשן" מאפשרת להוסיף טאץ' אישי 
לאוטו בעזרת בחירת צבע החישוקים ושאר גורמטים, חיצוניים ופנימיים. 
ארבעת אלפים השקלים הנוספים של אותה חבילה יזכו אותכם לא רק בשופוני, 
אלא גם בבקרת אקלים, מפתח חכם (נהדר לבחורות שלא צריכות יותר לחפש 
את המפתחות בתיק העמוס) ובחיישני חושך וגשם.  
 
הקופסה הפלרטטנית מוצעת בארצנו עם שלושה מנועי בנזין, שניים מהם 
מטורבתים, ושתי תיבות הילוכים (בנוסף לגירסאות הספורט המתחרות 
בקטגוריה ומחיר שונה). התיבה הידנית הקלאסית משודכת למנוע 1.2 ליטר 
אטמוספרי (75 כ"ס, 74,000 ש"ח) או למנוע 900 סמ"ק שלוש בוכנות טורבו 
מודרני בנוסח פיאט/אלפא (90 סוסים, 86,000) . התיבה הרובוטית כפולת 
המצמד מושלמת לקומבו מודרני בעזרת מנוע 1.2 טורבו בלבד (120 כ"ס, 104 
א"ש) וזו גם הגירסה הנבחרת למבחן זה. האמת היא, שזו קליאו 1.2TCE 
השניה שאנחנו בוחנים. את הראשונה לקחנו באוגוסט – ומיהרנו להחזיר אותה 
לסוכנות. היה ברור לנו שמכונית המבחן סובלת מפגם מהותי; רנו לא היו 
מרשים לעצמם להשיק מכונית שממש מתפרקת על כל בור קטן ומתקמטת על 
כל באמפר. חשבנו שלא יהיה זה הוגן לשפוט את קליאו על סמך דוגמה דפוקה 
והמבחן הנוכחי, שנערך במכונית אחרת, מצדיק את האיפוק הזה.

לעימות מול הצרפתיה החטובה לקחנו גברת מבוגרת, שתנסה להוכיח לקליאו 
שנסיון ואיכות אינן מילים גסות. פורד פיאסטה הנוכחית הושקה לפני 5 שנים, 
יחד עם האייפון הראשון, ולא ממש מעניינות אותה שטויות כמו מסך מגע או 
מפתח חכם. למען האמת, את רשימת האבזור שלה אפשר לרשום על גבי 
מטבע של שקל. הגירסה הרובוטית (כפולת מצמד, כמו ברנו) של הפיאסטה 
הנמכרת בארץ מצויידת במנוע 1.6 אטמוספרי (105 כ"ס, 100 אלף שקלים), 
שאר העולם מקבל מנוע אקובוסט טורבו, ליטר אחד שלוש בוכנות, שהביקורות 
מהללות אך נכון להיום אינו מתכוון לעשות עלייה. הפורד משווקת כאן ברמת 
גימור יחידה הכוללת בערך כלום, למעט הגה עור, חיבור USB ואת הקללה 
הגדולה ביותר שיכולה ליפול על נהג חדש – מערכת MyKey. 

מדובר במערכת בקרת הורים מתוחכמת, שתוודא שהסבתא הפולניה לא תצא 
מהאוטו, גם אם היא כבר לא איתנו. בעזרת מפתח מאסטר יכול בעל הרכב 
להטיל מגבלת מהירות מירבית, מגבלת ווליום לסטריאו ואפילו לבחור השבתה 
אוטומטית של מערכת הסאונד (בנוסף להתראות צורמות) בזמן נסיעה ללא 
חגורה. ולא, אין דרך לעקוף אותה. ניסיתי. לא הייתי רוצה שלהוריי תהיה 
שליטה בווליום בו אני שומע או במהירות בה אני נוהג. כמובן שלצד המשלם 
והמפקח, MyKey הוא חלום המעניק שקט נפשי יקר מפז (בינינו, אם אתם לא 
סומכים על הילד שלכם, אל תגבילו לו את המהירות, פשוט תלמדו אותו לנהוג; 
זה יותר פרקטי ופחות מתסכל).

"נחשקות" היא מילת המפתח בקטגוריה זו, אם אין לך את אותו אקס-פקטור 
שיגרום לאנשים לרצות לקנות דווקא אותך, את לא קיימת. לפורד אין את 
הפקטור, אבל עדיין יש לה מספר יתרונות על הקליאו, חלקם הפתיע גם אותנו. 
דבר ראשון שאפשר להבחין בו די בקלות הוא האיכות. הקליאו הזכירה לנו את 
MG350 הסינית. יש בה הכל אך ללא עומק. למעט מסך המגע שמתפקד 
היטב, שאר החומרים אמנם נראים טוב לעין אך הם רכרוכיים ושבריריים למגע. 
חומרי הפלסטיק בצבע פסנתר ("פיאנו" לפקאצות) מכרכשים ומזמזמים, על 
הרמקולים כתוב באדום בוהק "באס-ריפלקס" – אין לי מושג מה זה אומר, אבל 
הסאונד על הפנים. בפיאסטה התמונה יותר איכותית, אבל לא יותר ורודה. 
איכות החומרים עדיפה בהרבה ויש תחושה מוצקה ועמידה אך הנדסת האנוש 
לא במיטבה וכוללת כמה פאקים הנדסיים תמוהים, כמו היעדר ידית אחיזה 
לנוסע והחבאת מתג התאורה. מעבר לזה, חסרה לה האווירה הצעירה שיש 
ברנו. 

מאחור לא תמצאו הבדל גדול, שתי המכוניות צפופות למבוגרים גבוהים 
והחלונות צרים מדי לילדים קטנים, ללא יתרון של ממש לכאן או לשם. מוזר 
שרנו, ממציאי הטווינגו - המהפכנית בכל הקשור לניצול המרחב הפנים - לא 
מצליחה לגבור על הפורד, למרות בסיס גלגלים ארוך יותר. גם תא המטען די 
דומה, עם יתרון קטן לצרפתיה.

ההפתעה הגדולה במבחן זה הגיעה דווקא מכיוון המנוע. בעוד שלקליאו מנוע 
טורבו מודרני חסכוני יותר וחזק יותר על הנייר מאשר מנוע האלף-שש-מאות 
הארכאי של פיאסטה, מבחני התאוצה הוכיחו פעם אחר פעם שהפורד החלשה 
מהירה מהרנו, גם בזינוק וגם בעקיפה. לא יתרון שובר עצמות אך אחד שלא 
ציפינו למצוא. מפתיע אפילו יותר הוא עניין צריכת הדלק: המנוע האטמוספרי 
הגדול התברר כחסכוני יותר מהקטן והמוגדש בתנאי נסיעה רגילים ורגועים 
(בתנאים דורשניים, מנועי טורבו קטנים יודעים ללגום בנזין בכמויות נכבדות). 
בעיר ומחוצה לה, פיאסטה חסכונית יותר מקליאו בשיעור של עשרה עד 
חמישה-עשר אחוז. בכך לא מסתכמים יתרונותיה הדינמיים של הפורד. היא 
נוחה יותר ומשדרת הרגשה של בטחון ואיכות לנהג. גם כאן לא מדובר בהבדל 
של שמיים וארץ, כזה שמסוגל להכריע בין שתי מכוניות קטנות אוטומטיות, אבל 
בשום שלב לא היה ספק למי מהשתיים מיתלים והגה עדיפים. היתרון היחיד של 
קליאו הוא פעולה עירונית רהוטה יותר של הגיר הרובוטי, שבניגוד לזה 
שבפיאסטה מציע גם מצב ספורט וגם תפעול ידני נוח.

זו לא פעם ראשונה שאנו פוגשים בשתי מכוניות דומות ועם זאת שונות כל כך. 
לרוב מדובר במכוניות עם ייחוד מסויים, אם זו יכולת שטח או ספורטיביות 
הארד-קור. במקרים כאלה אפשר לתרץ את ההבדל לכל אחד מן הצדדים. והנה 
דווקא כאן, כשמדובר בשתי מכוניות הפונות לאותו קהל, לא מצליחה הפורד 
לתרגם את יתרונה הקל ברוב התחומים לנצחון כולל במבחן. אנחנו לא חובבי 
גאדג'טים ומסך מגע לא עושה לנו את זה, אבל קליאו פשוט נותנת תחושה 
שהיא מכונית מודרנית יותר. הפעם, הסטייל הכובש, הצעיר, של קליאו גובר על 
המהות והאיכות של פיאסטה. האם הקומבו שמציעה הפורד מעבר לים – 
אקובוסט+פאוורשיפט – היה הופך את התוצאה? שאלה טובה.