מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
למפרט המלא במדריך
פברואר 2014
מיני אוטומטיות
למכוניות המיני יצא מוניטין של ידניות, זולות, מהנות וחסכוניות. כן, בטח; פיקנטו, המיני הנמכרת ביותר בשנה שעברה, מכרה 84 אחוז אוטומטיות...


- דור אהרנוביץ -
כידוע, ליונדאי ולקיה יש את אותה אמא, וגם אותו אבא ולכן מכוניותיהם 
מבוססות לרוב על אותה פלטפורמה עם שינויים קוסמטיים או מכניים קטנים. 
מכיוון שמדובר על מכונוית דומות מאוד בשני אולמות התצוגה, הן במחיר והן 
באיכות, סעיף שובר השוויון יכול להיות קטן כמו עיצוב (ע"ע קיה סורנטו מול 
יונדאי סנטה-פה) או גיר רובוטי מול פלאנטרי (ע"ע סיד מול i30). הדור הנוכחי 
והראשון של קיה פיקנטו נחת בארצנו לפני לא פחות משלוש שנים וריסק את 
המתחרות
בזכות העובדה שהקטנצ'יק הזה היה היחיד שלא נתן תחושה של 
פשרה כלכלית כואבת על גלגלים. לראשונה התאפשר למר ישראלי לקנות אוטו 
אמיתי (אז מה אם הוא קטן) ולא קופסאות פח מקרקשות סטייל אלטו/ספארק 
בפחות משמונים-אלף-שקלים. מהפך. 

שלא כמו שאר דגמי קיה-יונדאי המשווקים כמעט במקביל, הדור היוצא של 
יונדאי i10 לא הצליח להתחרות בפיקנטו הרעננה בגלל עיצוב משעמם ומשמים, 
שפשוט לא עשה חשק. עכשיו מגיע דור שני של יונדאי ומציע עיצוב קרוב למדי 
לזה של פיקנטו, פלוס בונוס קטנטן במימדים ובאבזור. עוד לפני שנכנסנו 
לקטקטנות, הסכמנו פה-אחד שפיקנטו נשארה חתיכת הקטגוריה (במיוחד דגם 
3 הדלתות, שמגיע רק בידני 1.2). היונדאי אמנם שיפרה משמעותית את 
הופעתה מהדור הקודם אך עדיין אינה יפהפיה, במיוחד לא בצבע השחור 
שלבשה מכונית המבחן. בניגוד לקיה, יונדאי הקטנה מציעה גיר אוטומטי גם עם 
מנוע 1.0 ליטר חלשלוש ולא רק 1.2 ליטר, אבל עם רמת ביצועים שלא הולמת 
את הופעתה ותקופתה ולכן נותרה מחוץ למבחן הזה. כמו מנוע 1.2 ליטר, גם 
הגיר זהה לחלוטין בשתיהן; פלאנטרי מיושן בעל 4 מהירויות בלבד. אז מהיכן 
נובע הפרש משקל תמוה של 85 קילוגרם לרעת היונדאי? כנראה שמתוספת 
הגודל וחומרי בידוד נדיבים יותר. 

"זה קורה שוב," אמרתי בקשר לשותפי אחרי שלוש שניות בלבד בתוך היונדאי 
הבתולה. "מה קורה?" הוא שאל. "עוד יונדאי שהולכת לנצח את המבחן בעזרת 
קצת אור כחול במחוונים וצבע קרם על הדש." 

הספיק לי מבט חטוף בתא הנוסעים של שתי המתמודדות כדי להבין שכבר 
הייתי במבחן הזה בדיוק, רק באקסטרה-לארג'. יונדאי סנטה-פה עשה לא מזמן 
לקיה סורנטו האפרורי בדיוק מה ש-i10  עושה ברגע זה לפיקנטו.  העיצוב 
הפנימי של היונדאי הרבה יותר איכותי וחלק מאשר התא המשעמם והגס של 
הפיקנטו. אור כחול מחליף את התאורה האדומה המיושנת, בנוסף לבלוטות' 
מובנה, שליטה על הסטריאו שצצה על גלגל ההגה, גיר עם פיקוד טיפטרוניק 
שהחליף את מסילת השליטה הישנה על בורר ההילוכים ואפילו המפתח יותר 
יוקרתי. מנגד, איכות הסטריאו נשארה מזעזעת (עובדה מעצבנת החוזרת על 
עצמה שוב ושוב במכוניות לצעירים) והמראה המרכזית מעוותת קלות וללא 
כפתור נגד סינוור. אה גם חלון הנהג רק יורד בלחיצה אחת, ולא בשני הכיוונים 
כמו בקיה. מוזר. פחות אהבנו את העיצוב המבוגר של היונדאי; הוא פחות 
מתאים לאוטו קטן. ואנחנו תמיד בעד מה שפחות מתגים על חישורי ההגה; 
בפיקנטו מסתכם מספרם באפס.
 
לקחנו את המכוניות העירוניות לרחובות המחוספסים והסואנים של דאון-טאון 
תל-אביב קצת לפני שעת השין של הפקקים וגילינו שגם כאן, כמצופה אין הבדל 
של ממש בין השתיים. הן מתמודדות לא רע עם בורות קטנים אך ממש לא 
חובבות באמפרים, עם יתרון קטן של בידוד רעשים לטובת האחות הצעירה. 

הבדל המשקל הנ"ל (כעשרה אחוז!) יושב חזק על כתפי היונדאי והיא מפגרת 
קצת במבחני התאוצה והזריזות. בתחנת הדלק מומרים הקילוגרמים לשקלים: 
הקיה הרזה נהנית מצריכת דלק חסכונית יותר של תריסר אחוזים(!), בעיר 
ובספר. בגלל הגיר האוטומטי הבזבזני, לעומת רובוטי חכם בקומפקטיות 
היקרות יותר, שתי המכוניות הראו בסוף המבחן צריכה קרובה מאוד לזו של 
מכוניות קומפטיות...

בסופו של דבר היונדאי אמנם מציעה "פינוקים" כמו בלוטות', שליטה מההגה, 
פנסים עוקבי פניה (שהוא אגב יותר מתקשר מההגה שבקיה, אבל למי אכפת) 
וקצת יותר שקט, אך לעומת זאת היא יותר בזבזנית. בדרך כלל איננו נוהגים 
לעשות חשבון של עלויות תדלוק על מנת להכריע מבחן, אבל מכיוון שמדובר 
במכוניות זולות, שאמורות לחסוך לנו כמה שיותר כסף גם בתדלוק, עשינו 
עבורכם חישוב פשוט: לפי ממוצע נסועה של רכב פרטי (16,600 ק"מ) ומחיר 
של 7.50 שקל לליטר בנזין, i10 תהיה יקרה יותר לתדלוק מפיקנטו בכמאה 
שקל לחודש, שזה 3,600 שקל ל-3 שנים. כמה עולה בלוטות' אפטר-מרקט?