מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
למפרט המלא במדריך
ספטמבר 2014
סטיישן זה לא רק בגאז'
שני דגמי סטיישן בנזין אירופאיים חדשים מותירים את המשפחתיות מאחור


- דור אהרנוביץ -
בעימות הסטיישנים הקודם  הפסידה רנו מגאן לאחיות קיה סיד ויונדאי i30 
באופן די גורף, למעט החסכון המרשים בדלק שהעניק לה מנוע הדיזל מול 
מנועי הבנזין של המתחרות הקוריאניות. הפעם, גירסת הטורבו בנזין החדשה 
שלה יוצאת להילחם על זכות קיומה מול סקודה אוקטביה המצויידת בחבילת 
הנעה דומה. אוקטביה החדשה היא מלכת הבגאז' הבלתי מעורערת של 
המשפחתיות ואם בכך אין די אז עכשיו משווקת כאן גם מהדורת הסטיישן, 
שמתפארת גם היא בתא המטען הגדול ביותר בקטגוריה. 

שני המנועים הבסיסיים והזולים בשתי המכוניות די זהים - 1.2 ליטר טורבו 
הזרקה ישירה - אך למגאן 132 כ"ס לעומת 105 סוסים צנומים באוקטביה. 
שניהם משודכים לתיבות הילוכים רובוטיות חכמות כפולות מצמד (6 הילוכים 
ברנו ואחד נוסף בסקודה), לשתיהן אותו רוחב ובסיס גלגלים בגודל זהה, אותו 
מספר כריות אוויר וביצועים די דומים. ואולם, הסקודה עולה שבעת אלפים שקל 
יותר. על מה ולמה בדיוק? למעט נפח המטען, על הנייר אין לסקודה שום יתרון 
בולט שמצדיק את מחירה הגבוה בחמישה אחוז ממחיר המגאן ונדמה שהרנו 
מציעה דיל לא רע בכלל והיא למעשה המשפחתית-סטיישן האוטומטית הזולה 
ביותר בארץ (להלכה שברולט קרוז זולה יותר, אבל היא לא באותה ליגה). 

ברוב המקרים, סטיישנים המבוססים על מכוניות סדאן גורעים מהופעתן 
החיצונית אך בצמד הנבחנות שלנו המקרה הוא הפוך; הסקודה נפטרת 
מתדמית של מונית/ניידת/רכב שב"כ הזולה שלה ואילו הרנו מקבלת צללית 
סקסית, שגורמת להרבה סטיישנים אחרים להיראות כמו רכבי לוויות. זה 
המקום להזכיר שמגאן קיימת גם בגירסאות הצ'בק וקופה (ובחו"ל גם קבריולה), 
בעוד שסדאן היא התצורה היחידה הנוספת במשפחת אוקטביה.

 

הצמדת אוטו גרמני (נכון, סקודה היא חברה צ'כית, אבל אינה אלא מותג של 
קונצרן פולקסווגן) למגאן גורמת לפגמים של הצרפתיה לבלוט הרבה יותר 
מאשר בהשוואה הקודמת מול צמד הקוריאניות. הנדסת האנוש המשובחת של 
אוקטביה רק ממחישה את העיצוב הפנימי הכושל של מגאן - החל מלחצני 
הרדיו, מסך המגע הלא ברור (התקנה מקומית) ועד ללוח המחוונים המזכיר 
שעון יד דיגיטלי אובר-מעוצב משנות התשעים. תנוחת הישיבה גם היא עדיפה 
בסקודה, המושבים נוחים יותר וגלגל ההגה נעים בהרבה. 

למרות בסיס גלגלים שווה באורכו, במגאן הרבה פחות מרווח במושב האחורי 
(גם פחות מאשר בפלואנס אשר עליה היא מבוססת לטובת תא מטען מוגדל). 
ובגירסה עם סאנרוף כפול תהיה בעיית פדחת לאנשים גבוהים. פתח מיזוג כמו 
זה הקיים באוקטביה לא מצאנו משום מה באותה שורת מושבים אחורית (פריט 
חיוני בסטיישן עם חלל כה גדול, שלוקח הרבה זמן לצנן אותו) וגם משענת יד 
אמצעית "סוס" מצאנו רק בסקודה. 

גולת הכותרת של מכונית סטיישן היא תא המטען ולמרות פתח העמסה נמוך 
מאוד וראוי להערכה ברנו, הבגאז' שלה קטן יותר, חסר נקודות עיגון ולוקה 
באיכות חומרים נחותה יחסית לזו שבתא המטען העצום והמוצק של אוקטביה. 
קיפול המושבים האחוריים לטובת הגדלת נפח המטען הרבה פחות אפקטיבית 
במגאן, מכיוון שהם לא יורדים עד הסוף כמו באוקטביה. אגב, גם ללא קיפול 
המושבים מציעה אוקטביה נפח מטען גדול יותר: 610 מול 524 ליטר.

שתי המכוניות לא מבורכות בנוחות נסיעה מדהימה (כמו רוב הסטיישנים 
המוקשחים) אך הייתרון שוב נוטה לטובת הסקודה, שמשדרת תחושת עמידות 
בעוד שהרנו קצת מקרקשת על פני בורות ופסי האטה. למרות יתרון ההספק 
והמומנט של הרנו היא לא משיגה את הסקודה בזינוק ורק בהאצות עקיפה 
(80-120 קמ"ש), היא מצליחה לשלוח את אפה מעט קדימה. הנהיגה ברנו 
פחות זורמת ונעימה (בגיר חסר לה מצב ספורט בניגוד לזה שבאוקטביה), אבל 
לא ברמה בעייתית. 

מכיוון שלא מדובר במנוע דיזל כמו במבחן הקודם, המסמר האחרון בארון של 
הצרפתיה הוא נתון הצריכה המפתיע שלה - ולא לטובה. בנסיעה עירונית היא 
לגמה שלושים אחוז(!) יותר בנזין מהסקודה ואילו בנהיגה בין-עירונית הצטמצם 
הפער ל-15 אחוזים לא-זניחים כלל. למעט יתרון המחיר הנ"ל, נקודות האור 
היחידות של מגאן אסטייט מול אוקטביה קומבי הן שנת אחריות נוספת, 
טיפולים כל 30 אלף ק"מ ומערכת מוביל-איי (מעצבנת) באדיבות היבואן. 
במקרה של הרנו, גירסת הדיזל עדיפה משמעותית על הבנזין, הן בנסיעה והן 
במשאבה, והפרש המחיר ביניהן אינו ענק (בניגוד למקרה האוקטביה). לא פלא 
שזה מה שאירופה קונה.
לסקירת אופנת הסטיישן