מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
קומפקטיות: פורד פוקוס נגד פורד פוקוס
מי המוצלחת בין גירסאות הפוקוס
ג'יפונים: ניסן ג'וק - סיאט ארונה
הג'יפון הראשון מול מנצח מבחן הג'יפונים הראשון
ג'יפונים: פיג'ו 2008 - סיטרואן C3 איירקרוס - סקודה קאמיק - VW טי-קרוס
צרפת נגד גרמניה בעימות כפול
ספורטיביות: הצ'בק חמות
החמישיה הפותחת + עשיריית הספסל
ספורטיביות: פורשה 911 GT3 RS
הזירה המושלמת עבור המשוגעת שבמכוניות
ספורטיביות: אודי קוואטרו
40 שנה לקוואטרו, המכוניות והאייקון
מיקרוואן: סיטרואן C5 איירקרוס - פיג'ו 3008 - סקודה קארוק (וגם ב-מ-וו X3 וקיה ספורטאז')
מי הכי מומלץ למשפחה עם ילדים
ספורטיביות: שברולט קורבט C8
ממכונית ספורט למכונית-על?
ספורטיביות: מקלארן F1 - סנה - P1
עדיין המכונית הגדולה בהסטוריה?
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ספורטיביות: אודי קוואטרו
אפריל 2020
החמישיה הפותחת



הספורטיביות הנעה כפולה של אודי חוגגות 40 שנה.
אנחנו מטפסים על עץ שושלת היוחסין של הקוואטרו


- אנדרו פרנקל / תצלומים: אולגון קורדל ומקס אדלסטון -

כמעט כל המכוניות הנחשבות לחלוצות אינן באמת כאלה. ריינג' רובר לא היה רכב 
השטח היוקרתי הראשון, רנו אספאס לא היה המיניוואן הראשון, פולקסווגן גולף GTI 
לא היתה הקומפקטית החמה הראשונה ואף אחת מהשלוש – ב-מ-וו 2002, פורשה 
911
או סאאב 99 – לא היתה מכונית הטורבו הראשונה. ואודי קוואטרו לא היתה 
הספורטיבית הראשונה עם הנעה כפולה קבועה. בתואר הזה מחזיקה ג'נסן FF אשר 
יוצרה בין 1968 ל-1971. ואולם, כמו כל המכוניות הנ"ל, הקוואטרו היתה זו ששיכללה 
את החידוש שלה ועשתה אותו פופולארי.



הבעיה עם כל מכוניות ההנעה הכפולה הקודמות, כולל הג'נסן, היתה שהן נזקקו 
לתיבת העברה גדולה, מגושמת וכבדה כדי להעביר דרכה את הכוח. הפתרון הזה היה 
לא פרקטי ויקר, מה שאולי מסביר מדוע אותה FF יוצרה ב-320 עותקים בלבד. אודי 
הצליחו למצוא דרך שונה להעביר את הכוח מהדיפרנציאל המרכזי, שמוקם מאחורי 
תיבת ההילוכים, לגלגלים הקדמיים. הפתרון הזה ייתר את תיבת ההעברה וכך 
הומצאה מערכת ההנעה הכפולה הקבועה המודרנית הראשונה. 

  

אודי החלו לפתח את המערכת באמצע שנות השבעים, אבל היא הבשילה רק ב-1980 
ונחשפה לציבור במכונית קופה קופסתית שנקראה קוואטרו. מאז לא חדלו אודי 
להשתמש בהנעה כפולה – ובהמשך חיקו אותם יצרנים נוספים, כולל הארכי-יריבים 
מרצדס וב-מ-וו, שלאחרונה הולכים ומוותרים לטובתה על הנעה אחורית, שהיתה 
הסמל המסחרי שלהם.



עבור אודי, הנעה כפולה קבועה נעשתה הרבה יותר מסתם אמצעי להפחית בחצי את 
נטל המשיכה שהיה מוטל על כל צמיג. קוואטרו, שהחלה את ימיה כמכונית, נעשתה 
אגדה מוטורית והפכה לתת-מותג של אודי, כמו M אצל ב-מ-וו ו-AMG במרצדס. אבל 
איזה מהדגמים שנשאו את לוגו קוואטרו הוא הגדול מכולם? מתוך מאות קוואטרואים 
נאלצתי להסתפק בחמישה בלבד והסינון לא היה קל, במיוחד כששני מקומות כבר היו 
תפוסים, על-ידי המקורית והכי חדשה.

  

רבים יחלקו ודאי על חמש הנבחרות, אבל הלכתי על הגירסה האחרונה של קוואטרו 
המקורית: RS2 אוואנט מייצגת את הסטיישן המטורפת הראשונה, ז'אנר בו התמחו 
אודי; TT דור ראשון כי היא היתה מהפכה עיצובית שעשתה יותר מהקוואטרו 
הנחשונית כדי להנגיש קופה ספורטיבית עם הנעה כפולה; R8 הראשונה, מפני 
שהיא... R8; ו-RS6 אוואנט, הסטיישן הקרבי האחרון. כן, אני יודע: אף V10, אף 
RS4, לא ספורט קוואטרו, לא SQ2... או-קיי, האחרונה כנראה לא תגרום לנו להזיל 
דמעה.



קוואטרו
1990, טורבו 5 צילינדרים 2.2 ליטר 225 כ"ס, 6.1 ק"ג/כ"ס, גיר ידני 5 מהירויות
6.5 שניות, 227 קמ"ש

אמת המידה היא כמובן קוואטרו קופה המקורית. בגילי הספקתי לבחון את הגירסה 
המאוחרת עם מנוע 2.2 ליטר 20 שסתומים 220 כ"ס (לעומת 2.1 ליטר 10 שסתומים 
200 כ"ס במודל 1980), כשהיתה חדשה לגמרי, ומה שהכי זכור לי ממנה הוא הקצב 
המהמם בו הגיעה מנקודה לנקודה. אבל למרות שקוואטרו ההיא היתה אז כבר בת 
עשר, לא זכור לי שהיא הותירה רושם של מכונית זקנה.

היום היא כן. תנוחת הנהיגה המוזרה, יחסי ההילוכים המוזרים אפילו יותר, לוח 
מחוונים אלקטרוני שנראה כמו משחק וידאו עתיק ודונמים של פלסטיק קשיח – אין 
ספק שזו מכונית מעידן אחר. הגיר איטי ובטורים נמוכים, לפני שנבנה לחץ טורבו, 
המנוע רדום, אפילו בהתחשב בגילו. במהירות נמוכה היא מגושמת ומסורבלת. אפשר 
לומר אפילו מאכזבת. 

  



אבל אז הטורים עולים ואתם שומעים את צליל המנוע המחוספס ומגלים שמה שלא 
אבד במשך כל העשורים האלה זו התחושה של אירוע. היא עדיין מספיק מהירה כדי 
להיות מערבת, לא מתקשה לסגור 200 קמ"ש לפני שצורתה הלא סלחנית מתקשה 
להכניע את התנגדות האוויר. היא עדיין מהנה. אחיזה, הסחורה שבנתה את המוניטין 
של הקוואטרו לפני 30 ו-40 שנה, די צנועה במונחים של היום והחרטום הכבד, עם 
המנוע האורכי בקצהו, עדיין נוטה לברוח החוצה בתת-היגוי, אבל ההגה מלבב ודי קל 
להשתמש בשילדה כדי לכוונן את הקו.


RS2 אוואנט
1994, טורבו 5 צילינדרים 2.2 ליטר 315 כ"ס, 5.1 ק"ג/כ"ס, גיר ידני 6 מהירויות
5.4 שניות, 262 קמ"ש

זה לא משהו שקל לומר על RS2 אוואנט, בציר 1994. כמו לא מעט מהסטיישנים RS 
המהירים והעצבניים שבאו בעקבותיה, RS2 הזאת במיטבה בקו ישר. אבל היא גם 
נותנת הרגשה עדכנית יותר, כי למרות שרק ארבע שנים מפרידות בינה לבין הקוואטרו 
שנבחנת כאן, הן כאילו שייכות לשני דורות שונים. מותר לומר שהאוואנט הזאת היא 
מכונית מודרנית. איכות הגימור הרבה יותר טובה, ומחומרים טובים בהרבה. לכך 
תרמו פורשה, שמצבם הפיננסי היה אז כה גרוע עד שהם נאלצו למכור ידע 
לפרוייקטים כמו RS2, ולפניה למרצדס 500E. המעורבות של פורשה מסבירה איך 
הספק אותו מנוע תפח מ-220 כ"ס בקוואטרו ל-315 כ"ס ב-RS2.

  



המכונית נותרה משעשעת כתמיד. היא נראית גאונית ומבטיחה כשמתמקמים במושב 
הריקארו התומך וסוקרים את המחוונים בשחור-על-לבן אופייני. כצפוי ממכונית כביש 
בת 26 עם מנוע המספק 140 כ"ס לליטר, השהיית הטורבו נמשכת לנצח, אבל ברגע 
שמטפסים מעל 3500 סל"ד היא מפתיעה עם סחיבה חזקה עד טורים גבוהים. היא 
מגיעה ל-225 קמ"ש באותו זמן שלקוואטרו לוקח להגיע ל-195. חבל שהיא הרבה 
פחות טובה בשינויי כיוון. כמובן שהיא אוחזת היטב, אבל צריך לזכור שהיא היתה 
הראשונה בשושלת הדגמים המהירים המכורים לתת-היגוי של אודי – והרגלים ישנים 
שורדים לנצח.


TT
1999, טורבו 4 צילינדרים 1.8 ליטר 225 כ"ס, 6.5 ק"ג/כ"ס, גיר ידני 6 מהירויות
6.6 שניות, 243 קמ"ש

מאודי TT הראשונה נהנים מסיבות אחרות. עקרונית אני מעדיף הנדסה על עיצוב, 
אבל אי אפשר פשוט להיכנס ל-TT ולצאת לדרך. ראשית צריך לשבת ולסקור את 
הקוקפיט, עם שפע הנגיעות הייחודיות והחביבות. אני מבין היטב מדוע היא הפכה 
לכזה להיט: למראה ולמגע היא יוצרת את הרושם (המוטעה) כאילו אין לה דגמים
אחים, משותפים לפלטפורמה ולמכלולים, אלא שהיא נוצרה במיוחד עבורכם
בהתאמה אישית.

  



היא גם בנויה היטב; רכב המבחן עבר למעלה ממאתיים אלף ק"מ והכל עדיין מתוח. 
ייתכן שטי-טי ראויה להערכה מחדש של מי שעיקמו את האף כלפיה כשהיתה חדשה. 
כמובן שהיא לא פורשה קאיימן, אבל המנוע, 4 צילינדרים 20 שסתומים 225 כ"ס, 
נחוש, הגיר הידני 6 מהירויות תענוג והניהוג הרבה יותר מאוזן ופחות כבד חרטום 
ממה שזכור לי. 


R8
2007, אטמוספרי 8 צילינדרים 4.2 ליטר 420 כ"ס, 3.7 ק"ג/כ"ס, גיר ידני 6 מהירויות
4.6 שניות, 301 קמ"ש

R8 חריגה כאן: זו מכונית-העל האמיתית היחידה שאודי ייצרו, היחידה עם מנוע מרכזי 
והדו-מושבית היחידה עם גג קשיח. ולמרות שהופעתה, תא הנוסעים והאיכות הם 
כולם אודי מסורתיים, הדרך בה היא נוסעת אינה כזאת. למען האמת, הודות למתיקות 
המנוע, דיוק הגיר הידני והילכות השילדה, ה-V8 המוקדמת הזאת אינה פחות מכונת 
נהיגה ביצועיסטית מפורשה 911 או אסטון-מרטין ונטאג' מאותו עידן.

  



ייתכן שחסר לה קצת כוח בהשוואה ל-R8 מודרניות, אבל היא מספיק מהירה כדי 
לחצות את קו ה-250 קמ"ש וליצור את הרושם שהיא זקוקה לריסון מחוץ למסלול. 
ושלא כמו כל כך הרבה אודי מהירות, היא ניחנה באיזון מושלם, תרתי משמע. ראשית, 
היא מתנגדת לתת-היגוי ולמרות יכולת המשיכה הכמעט בלתי מוגבלת עם ההנעה 
הכפולה, היא ששה להדק את קו הפנייה ולהניח לזנב לברוח החוצה. שנית, אין בה 
תחושה של כוח מופרז; היחס בין כוח לאחיזה הוא בול פגיעה, מאפשר לנהג לסגל 
קצב רצוף, תכונה המאפיינת מכונית נהיגה גדולה.


RS6 אוואנט
2020, טורבו 8 צילינדרים 4.0 ליטר 600 כ"ס, 3.5 ק"ג/כ"ס, אוטומטי 8 מהירויות
3.6 שניות, 304 קמ"ש

מה שמביא אותנו ל-RS6 אוואנט המעניינת – לא רק הודות ל-600 כ"ס ול-3.6 שניות 
למאה; סוף סוף מנסים אודי לתת לסופר-סטיישן שלהם אופי שונה במקצת. היא אמנם 
מסמנת V ליד כל הדרישות הקבועות, החל מכוח מושחת ועד הופעה חצופה, אבל 
בעבר היכולות האלו החמיאו בעיקר כדי להטעות. עכשיו, עם כיול יותר ניטראלי 
ותחושה חזקה יותר של זריזות (הודות להיגוי אחורי), היא לא רק מסעירה בקו ישר 
(על המסלול היא רשמה 290 קמ"ש) אלא יש לה מה להציע גם בעיקולים. 

  



זו עדיין אינה הסטיישן המהירה עם הניהוג הטוב ביותר, אבל יש לה הגה טוב יותר, 
היגוי חד יותר וחרטום אוחז יותר מכל סטיישן גדולה של אודי שזכיתי להכיר. 



קשה להפריז בתועלת שהפיקו אודי מהמילה 'קוואטרו'. היא החלה את חייה כמוצר 
נישה עם שאיפות צנועות והגיעה למעמד מותג-על של היצרן. למרבה הצער, ב-2016 
שונה השם ל'אודי ספורט', אבל הרעיון של שימוש בקוואטרו לא רק כטכנולוגיה 
המסייעת לנהיגה אלא כנושא תו תקן עבור היצרן, סמל התפישה שלו כולה, שיחק 
תפקיד ראשי בהפיכת אודי משחקן משנה בשנות השבעים לארגון עצום היום. האייקון 
קוואטרו אולי לא הציל את החברה, אבל לא יהיה מוגזם לומר שהוא עזר לבנות אותה. 



באשר לחמש המפורסמות שלנו, לא יהיה זה הוגן להשוות בין מכוניות כה שונות 
ומרוחקות בזמן, בגודל, בביצועים וברעיון. אבל אני מוכן לחלוק עמכם, שיש כאן כמה 
מכוניות ממש טובות ואחת ענקית. לקוואטרו המקורית יש חשיבות וקסם, אבל היום 
היא די מוגבלת; RS2 פחות מאוזנת ביכולותיה ממה שהיה מותר לקוות, אבל היא 
משמחת, נראית מצויין והנדירה מכולן; ומסיבות שונות לגמרי, הן TT והן RS6 טובות 
בהרבה ממה שציפיתי. אבל אותה R8 ידנית? וואו! היא לא רק אודי גדולה, היא אחת 
הדוגמאות המוצלחות ביותר למכונית מהסוג הזה - לא רק לזמנה אלא מכל עידן 
שהוא. 



__________________________________

עוד חמש קוואטרו חשובות


1984 ספורט קוואטרו 
תקנון הראלי של קבוצה B חייב לייצר 200 עותקים חוקיים לכביש כדי שאחת 
המפלצות תוכל להתחרות. על בסיס הגלגלים המקוצר שלה, הספורט נראית מגוחכת, 
אבל עם 310 כ"ס היא היתה אחת המהירות במכוניות הכביש של אודי.




2008  RS6 אוואנט
כן, זאת אינה אלא A6 עם מנוע V10 טווין-טורבו 5.0 ליטר, שנגזר מהגירסה 
האטמוספרית של למבורגיני גאלארדו. ועם 575 כ"ס – לא הרבה פחות ממה שיש 
ל-RS6 היום – היא היתה משוגעת כפי שזה נשמע.




2008  Q7 V12 TDI
מבחינות רבות, זו אחת הקוואטרו הכי מטורפות, לא בגלל שהיא היתה גדולה 
כשלעצמה אלא מאחר שהיה לה מנוע דיזל V12 היחיד מאז ומעולם. עם המומנט 
שלה, לא היה לה כל קושי לגרור את ארמון בלנהיים.




2012  RS4 אוואנט
כמכונית לכל עת, זאת הקוואטרו הטובה ביותר שנוצרה עד היום. היא לא היתה 
הראשונה שגייסה מנוע 4.2 ליטר V8 מה-R8, אבל היא היתה הרבה יותר חדה 
ומהנה לנהיגה מקודמותיה. והיא גם נראתה נהדר.




2020  e-טרון S
קוואטרו נכנסת לעידן החשמלי. מומנט חשמלי מיידי מגביר את הצורך בהנעה כפולה, 
בעד שגמישות התצורה מקלה על התקנתה יותר מאי-פעם. סיפור האהבה בן 40 
השנה של אודי עם הנעה כפולה שוב נעשה רלוונטי.
                                       

מבחנים קשורים:  

          
          
אודי RS6                       אודי S1 - פיג'ו 208GTI          אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235