פיג'ו 3008 האופנתית היא 'מכונית השנה' באירופה –
אבל מכונית אחרת ראויה יותר ממנה לתואר של נטקאר


 
2017 Car of the Year – תוצאות התחרות הרשמית
1. פיג'ו 3008 
2. אלפא ג'וליה
3. מרצדס E
4. וולוו S90
5. סיטרואן C3
6. טויוטה C-HR
7. ניסן מייקרה
   319 נקודות
   296 נקודות
   197 נקודות
   172 נקודות
   166 נקודות
   165 נקודות
   135 נקודות


פסולות גמר
7 המכוניות הנ"ל הגיעו לשלב הגמר בתחרות 'מכונית השנה' 2017 .
חבר השופטים, המורכב מ-58 כתבי רכב אירופאיים מ-22 מדינות, פסל
בשלב הסינון הסופי 24 מתחרות נוספות:
אודי A5
אודי Q2
אודי Q5
הונדה NSX
טויוטה מיראיי
טויוטה פריוס
טסלה מודל-X
יגואר F-Pace
יונדאי איוניק
מזראטי לבנטה
סוזוקי באלנו

סיאט אטקה
 
     סקודה קודיאק
     פולקסווגן טיגואן
     פורד אדג'
     פורד קא

     פורשה 718
     פורשה פנאמרה
     פיאט/אבארט 124
     פיאט טיפו
     קיה נירו
     קיה ספורטאז'
     רנו מגאן
     רנו סיניק
'מכונית השנה' 2017 – בחירת נטקאר
1 . אלפא ג'וליה
2 . פיג'ו 3008
3 . טויוטה C-HR
(מבין 31 המועמדות בתחרות הרשמית)

   
 
שוב בחרו עיתונאי הרכב של אירופה ללכת מאחורי העדר במקום להובילו. בחירה
 ברכב - רכב, לא מכונית - המייצג אופנה חלולה אינה אלא הבעת אמון בטעם הקהל.
 מעיתונאים בכירים מותר לצפות, שלא רק ינחו את העדר אלא אפילו יבקרו אותו
 במידת הצורך. והצורך הזה קיים ודחוף היום יותר מאשר אי-פעם; כי בקצב בו הולכת
 ומתפשטת אופנת רכבים-על-סטילטו, נמצאת המכונית
בסכנה קיומית.

 פיג'ו 3008, שאך לפני ימים ספורים ניצח אצלנו בקרב הג'יפונים הגדול, הוא אכן רכב
 מצויין מסוגו. תא הנוסעים הנהדר שלו מקדם את הז'אנר. את הז'אנר אך לא את עולם
 הרכב. הוא פחות מהנה לנהיגה מקודמו ולא יותר נוח - או יפה - ממנו. זה הקרוסאובר
 הראשון שזוכה בתואר האירופאי, אבל רק 21 מתוך 58 השופטים העניקו ל-3008 
 את המקום  הראשון - ורק שניים נתנו לו את הציון המירבי של 10 נקודות. ל-SUV
 הראשון הזוכה בתואר אפילו אין גירסת הנעה כפולה. נצחון הצורה על המהות.


 מכונית אחרת ראויה יותר מהזוכה לתואר של נטקאר. אלפא ג'וליה רחוקה מלהיות
 מכונית מושלמת. מעבר לזוטות כמו איכות חומרים או מערכת המולטימדיה, ג'וליה
 כושלת בקטנות דווקא במקומות החשובים מבחינתה, הנמצאים בתחום הנהיגה.
 וכשמדובר בנהיגה, הקטנות הללו די מקלקלות לה. אבל למרות זאת, ג'וליה היא 
 המכונית היחידה בין 31 המועמדות שלא שכחה את ייעודה ותכליתה: מכונית
 שמשתדלת להיות מהנה לנהיגה. ג'וליה אינה רק האלפא המוצלחת והנחשקת
 ביותר מזה עידן, היא גם מכונית אותנטית.

 למקום השלישי בדירוג שלי מגיע טויוטה C-HR בעיקר בזכות היותו מורה דרך
 אמיץ ומעודד לאחד היצרנים החשובים בעולם. טויוטה היו מזוהים עד היום בעיקר
 עם מכוניות אפורות ומשעממות. אפשר לסמן את C-HR כקו שבר; סופה של
 המגמה המגונה ההיא ותחילתו של עידן חדש בטויוטה. רק עבור זה מותר 
 לסלוח לו על פאולים בביצוע תמורת נצחון הרעיון.