הדור השני של C5 , מכונית המנהלים של סיטרואן, בועט במסורת ובז
לשושלת. בניגוד ל- BX , לקסנטיה ול- C5 המקורית, המכונית החדשה היא
בתצורת סדאן 4 דלתות ולא הצ'בק 5 דלתות - וחלק מגירסאותיה מצוייד
במיתלי מתכת קונוונציונליים ולא הידראקטיביים (סוף סוף C5 שלא מנתקת את
הנהג מהכביש?). ושינוי כיוון רדיקאלי כזה אכן ראוי לכותרת מהפיכה.
C5 המקורית היתה מכונית מגודלת למדי, אבל המעבר לתצורת סדאן גורר
גידול טבעי נוסף בממדים החיצוניים: 7 ס"מ בבסיס הגלגלים, 4 ס"מ באורך
הכולל, 8 ס"מ ברוחב - אבל גם הנמכה של 3 ס"מ, לטובת הלוק הדינמי
המוצלח (הסטיישן ארוכה בשמונה ס"מ מהסדאן וגבוהה ממנה בשלושה).
עם גוף באורך 4.78 מ' מתייצבת הסיטרואן החדשה בתווך בין שתי יריבותיה
היותר קשות, פורד מונדיאו (4.84 מ') ומאזדה 6 החדשה (4.75 מ').
מכונית המנהלים שואלת מאחותה הקטנה C4 את עיצוב החרטום ואת גימיק
טבור ההגה הקבוע. היא ממשיכה להשתמש במנועים המוכרים של הדגם
הקודם - במרכזם 2.0 ליטר בנזין 143 כ"ס - בתוספת הדיזל V6 המצויין 208
כ"ס של פיג'ו. למרבה הצער, הבנזין 1.6 ליטר טורבו טרם זלג לכאן. |