חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2022
  פיג'ו 408  
        
  

שתפו עם חברים: Share


La Résistance

שני עשורים חלפו מאז מרצדס השיקו את ה-CLS שבעצם המציאה סגנון חדש; מכונית קופה 4 דלתות,
בשונה מקופה קונבנציונלית בעלת שתי דלתות והעולם נדהם, דרך חדשה לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה,
לנהוג במכונית משפחתית ולהרגיש רווק הולל, בערך על אותו המשקל של מיקרוואן המחופש לג'יפון מסוקס. 

לא לקח הרבה זמן לכל יצרני הרכב להמציא גרסאות משלהם לריקוד החתונה הכפול והיום תמצאו גם לא מעט
ג'יפוני-קופה דבילים. אך לצללית הנחשקת יש מחיר, וכאשר גג המכונית מתחיל לאבד מגובהו מיד אחרי ראשו של הנהג,
נוסעי המושב האחורי נאלצים להידחס בפינת האוהל שהוא יוצר בשורה השניה. לא אידיאלי,ולגמרי מיותר
(למעט תרומה קלה לאווירודינמיקה וצריכת הדלק).

גם פיג'ו לא חפים מפשע ומכונית הדגל שלהם- 508 הארוכה מצוידת בארבע דלתות עם אותה תצורת קופה מטופשת
שאלוהים יודע כיצד שרדה את מבחן הזמן, אך ההיסטוריה לעולם חוזרת על עצמה וזעקות "לה רזיסטאנס!"
החלו להישמע ברחבי פריז. התנגדות מחתרתית לעיצוב הגרמני במקורו החלה להרים ראשה במחלקת העיצוב של
פיג'ו-סיטרואן, והנה לפנינו תוצר של שבע שנות פיתוח שלמות - מכונית קופה-חמש-דלתות עם מקום לארבעה ראשים שלמים. 

הפטנט הצרפתי הוא "שבירת" קו גובה הגג רק אחרי שעבר את הדלת האחורית ולא במרכז האוטו,מה שלא פוגם במקום
השורה השניה, ובכדי שהגג יצליח להגיע לטוסיק המכונית בצורה שאינה סטיישנית חדה אלא יגלוש לשם בצורה קופאית,
זכתה ה-408 בישבן מוגבה ומנופח מעבר לכל פרופורציה, כך שלגג אין דרך ארוכה להגיע לסוף דרכו, פיג'ו משוכנעים
שזה עובד פנטסטי, אנחנו פחות, אבל לפחות לא צריך לשבת כפופים במושבי האחורי. 

למרות שיש ל-408 גלגלים ענקיים (20") עם פלסטיקה שחורה סביב ומרווח גחון נדיב (19 ס"מ), נשבעים הצרפתים
שזה איננו ג'יפון ומכאן השימוש בשם תלת ספרתי ולא מרובע.

408 נולדה לצד ההאצ'בק הקלאסית שלהם- 308 (שכבר נמכרת באירופה) והיא חולקת איתה את תא הנוסעים i-cockpit
המיוחד וגלגל ההגה המוקטן שיחדיו אחראים על החזרתה של פיג'ו ממסלול התרסקות איטי, הישר לצמרת. גם הפלטפורמה
משותפת אך- 408 ארוכה ב-44 ס"מ שלמים מאחותה ורחבה ב-4 ס"מ, הגובה צנוע, וב-1.48 מטר בלבד, היא אכן אינה ג'יפון. 

ההאצ'-קופה החדשה תצא למכירה באירופה בתחילת 2023 ותציע שלושה מנועים; בנזין 1.2 ליטר, 128 כ"ס, ושתי גרסאות
היברידיות נטענות חזקות יותר, גרסה חשמלית נטו תצורף ככל הנראה בהמשך. 

מחיר ה-408 טרם פורסם אך פיג'ו רומזים שהוא יהיה בין זה של ה-308 לג'יפון -3008. כלומר סביבות 170 אלף שקלים.

אולי תמה לה סוף-סוף קללת ה-CLS? 


מדד הסקרנות