חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2021
  טסלה חשמליות
        
        

שתפו עם חברים: Share


Tesla Go Home
"טסלה מגיעה לישראל!" טרפת רועשת אחזה את כל אתרי וערוצי הרכב ברשת.
והתופעה המגונה הזאת תמוהה - ואפילו מפחידה. 

עיקר עיסוקו של עיתונאי רכב אמור להיות ביקורת מכוניות. מותר להניח שמי
שבחר במקצוע הזה הוא חובב הגה. מה לחובב הגה ולרכב חשמלי, שההגדרה
הראויה לו היא מכשיר חשמל ולא מכונית? תנו לי לנחש: טסלה הוא מותג מאוד
אופנתי, בדיוק כמו אייפון - וזה ממש לא מקרה שמאחורי שני המותגים האלה
עומדים שני אנשים מאוד כריזמטיים, סטיב ג'ובס המנוח באפל ואילון מאסק
בטסלה. אמנם מאסק עשה כמה מהלכים תמוהים (פנייה לספקים שיחזירו
לטסלה כסף ופרסום שאדם זר הוא פדופיל רק בגלל שמתח עליו ביקורת).
ישראלים רבים נוטים להיות שפוטי אופנה - ראו את הנהירה לדובאיי - וכתבי
הרכב פשוט מבינים לאן נושבת הרוח ובוחרים להתחנף לקהל הזה. אז יאללה,
קדימה טסלה!

מילא. ואולם זה מתחיל להיות מוזר כשנזכרים שישראלים רבים מציבים אמינות 
בראש סדר העדיפויות שלהם. לפי גופי צרכנות נחשבים כמו קונסיומר ריפורטס
וג'יי-די פאואר, איכות ואמינות רחוקים מלהיות סימני היכר של טסלה. ועל רמת
הבטיחות הבעייתית של מערכת הנהיגה האוטונומית שלהם (אוטו-פיילוט) אין
צורך לספר לכם; באירופה אסור להפעיל אותה וכנראה שכך יהיה גם בארץ.

ואולם, הבעיה העיקרית עם טסלה היא השפעתה המסוכנת על תעשיית הרכב
כולה. היא זאת שהחליפה את מסך המולטימדיה הצנוע במסך ענק בסגנון
טאבלט, שההתחיל עם אופקי בגודל "15 והגיע לאחרונה למסך בגודל "17.
הקהל התמים, שאינו מודע לסכנה האורבת במסכי הענק, התאהב בכלי
השיווקי הזה ותעשיית הרכב כבר התחילה לחקות אותו.

לא מזמן יכולתם לקרוא כאן מחקר בריטי על הסכנה במסכי מגע. והנה, ממש
השבוע, במקביל לאורגיית טסלה המקומית, פורסם שנשקלת חקיקה גלובלית
אשר תאסור מסכי מגע גדולים או תגביל אותם. התברר שבעוד שרמת
הבטיחות של מכוניות עולה, מספר הנפגעים בתאונות לא יורד. המסקנה
המתבקשת מהסתירה הזאת היא, שאשם בכך השימוש הגובר במסכי מגע:
ב-2014 צויידו 53 אחוז מהמכוניות בארה"ב במסך מגע, היום עומדת החדירה
שלהם על 82 אחוז. 

המסך הענק בטסלה אחראי לא רק על מולטימדיה אלא על רוב התפקודים
הבסיסיים. לא מזמן הורשע נהג גרמני בגרימת תאונה כשניסה לכוון את
מהירות המגבים בטסלה שלו באמצעות המסך. מיודענו גבי שנהר, בוחן רכב
בכיר בקונסיומר ריפורטס, מספר ש"ההתעסקות עם המסך בטסלה מאוד
מסיחה את הדעת". כמו הקורונה, גם המגפה הזאת כבר הגיעה לכל קצווי
תבל. וכמו הקורונה, ידוע בדיוק איפה היא פרצה ומי מפיץ אותה. ורק בגין
הפשע הזה אני לא יכול להשתתף בהילולת בוא הטסלה.


 

למפרט המלא במדריך