חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2020
  קיה/יונדאי צרות בחזית  
        
    

שתפו עם חברים: Share


Peter Come Back
"כשהקוריאניות הראשונות הגיעו ארצה, מאוד קל היה לזהות אותן מרחוק; בחזיתן
התנוסס גריל כרום ענק ומצועצע" (מתוך הידיעה על יונדאי אלנטרה החדשה). 
ב-2007 הפכה נקודת התורפה לכוח משיכה; המעצב הנודע פטר שרייר (תצלום
שני מימין בשורה העליונה), שלאחר 25 שנה עבר משורות אודי לקיה, השיק פרונט
ייחודי עם לוק המכונה "לוע נמר". דגמי קיה, שעד אז היו פרחי קיר המתייבשים
בפינת אולם התצוגה של סמל"ת (פיאט), החלו להפגין עיצוב מנצח, שהפך אותם 
לנכס אטרקטיבי, שבעלי סוכנויות סמל"ת הנטושה וטלקאר הזוכה מתגוששים 
עליו בבתי-משפט.

שרייר תוגמל היטב על המהפך בקיה ולאחר תקופה קצרה כמעצב הראשי של
קונצרן יונדאי (המייצר גם את קיה ומותג הפרימיום ג'נסיס), שם פיתח קו עיצובי
תחת השם "פיסול נוזלי", נבעט כלפי מעלה לתפקיד "נשיא ניהול העיצוב"(...). 
לתפקיד המעצב בפועל מונה הבלגי לוק דונקרוולקה מפולקסווגן, שמסר את
האחריות על קיה ללבנוני קארים חביב מאינפיניטי. 

לא הייתי מלאה אותכם בטלנובלה הזאת אילמלא היה העיצוב הכוח המניע
מאחורי סיפור הסינדרלה של קיה - והוא מאויים היום עד כדי סכנת הכחדה.
לא מכבר השיקו יונדאי את אלנטרה החדשה, שהפרונט האוריינטלי הבוטה
שלה מחזיר את הקוריאניות לשלהי המאה הקודמת (תצלום שני משמאל
בשורה העליונה). סנונית אחת אמנם לא מבשרת את בוא האביב, אבל לא
עבר חודש וג'נסיס השיקו את G80 החדשה - עם פרונט לא פחות משתדל
(למעלה מימין ולמטה משמאל). עכשיו כבר אין ספק: משהו לא טוב קורה
במחלקת העיצוב הקוריאנית.

האם גם קיה נדונה לגורל דומה? לא בטוח: ראשית, שרייר הודיע שישמור
על בידול עיצובי בין יונדאי לקיה; שנית, לא מכבר השיקו קיה בהודו את
סונט (למטה מימין), הג'יפון הכי יפה שלהם עד היום. אמנם הוא מיועד
לשוק ההודי, אבל קיה הכריזו שהוא יהיה אוניברסלי. האם השוני הקיצוני
במראה החיצוני בין דגמי יונדאי לקיה יישמר? אם כן, הוא מבשר גם על 
קהל מטרה שונה - ורק בשביל זה היה שווה.


 

מדד הסקרנות