זוכרים שסיאט היתה אמורה להיות חטיבה ספורטיבית בקונצרן VW? לא עוד.
סיאט הכשירו את הקרקע לשינוי עם השקת מותג קופרה - ועכשיו מגיע הדור
החדש, הרביעי, של לאון ונועץ מסמר אחרון בארון ה"אמוסיון". לכאורה, אין כל
הבדל ממשי בין לאון 4.0 לאחותה גולף 8.0 - אותה פלטפורמה, אותו מיגוון
מנועים (טורבו בנזין עם או בלי גירסה היברידית מתונה או היברידית פלאג-אין
פלוס דיזל), אותה דיגיטליות ואותה העדפת שיווק על שימושיות (מיקום נמוך
מדי של פתחי המיזוג). בארץ משווקת בינתיים גירסת 1.5 ליטר 150 כ"ס,
שוב עם צמיגים נמוכים מדי, בשתי רמות הגימור. גירסת 2.0 ליטר 190 כ"ס
תצטרף באפריל 2021.
שני הבדלים בין לאון לגולף: בסיס הגלגלים בסיאט ארוך יותר ב-5 ס"מ
לטובת המרחב הפנימי וגירסת הסטיישן ממשיכה (ללא הארכת בסיס
הגלגלים, שזהה לזה שבהצ'בק, ועם הארכת הגוף בשיעור דומה של 9 ס"מ).
למעט הדלת החמישית, שהועתקה מאודי, אין בלאון החדשה - שאין לה
יותר גירסת 3 דלתות - שום פריט חיצוני מושך את העין (לחכות לקופרה?).
במילים אחרות, גולף יותר מרווחת ומן הסתם גם פחות יקרה.
|