חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2020
  סקודה אוקטביה
        
      

שתפו עם חברים: Share


זרם הגולף
לסקודה אמנם יש לא פחות משלושה דגמי כמוג'יפ אופנתיים - אחד בכל תת-קבוצה -
אבל גם זה לא מאפשר לה להתעלם מהדגם המרכזי שלה, שעכשיו מתחיל בארץ
שיווק הדור הרביעי שלו. אוקטביה החדשה ממשיכה בדרכה של הקודמת; נוטלת
את הבס
יס המשובח של פולקסווגן גולף ומוסיפה לו שתי גירסאות בהן התמחותה,
משפחתית וסטיישן.

הדור החדש של גולף הושק במקביל, אבל הסקודה לא התביישה ליטול ממנו מכל
טוב, החל מפלטפורמה מודולרית, דרך מנועים היברידיים וכלה בציוד בטיחות
ובידור. אוקטביה מאמצת גם מוטיבים עיצוביים מרכזיים משני דגמיה הטריים,
סקאלה החדשה וסופרב המחודשת, ובלי לשנות מהותית את מימדיה מצליחה
להיות מרווחת אפילו יותר משהיתה(...) ולהציע נפח מטען מוגדל. 

בחו"ל, אוקטביה מציעה 4 סוגי מנועים: בנזין, דיזל, בנזין היברידי מתון ובנזין
היברידי פלאג-אין, כולם עם מגדש טורבו וגיר ידני או רובוטי חכם - שעכשיו
נהנה מפיקוד אלקטרוני. ההנעה קדמית או כפולה והמיתלה האחורי פשוט
בכל הגירסאות עד 150 כ"ס ועד בכלל אך נפרד בחזקות יותר.

בארץ משווקים בינתיים רק הבנזין הפחות חזקים בגירסה היברידית מתונה
ודיזל, הסטיישן ו-RS אמורים להגיע לקראת או בתחילת שנה הבאה. הפרש
המחיר הזעום בין שני מנועי הבנזין, 1.0 ליטר 110 כ"ס ו-1.5 ליטר 150 כ"ס,
מייתר עבור הלקוח הפרטי את המנוע הבסיסי.

שלוש רמות גימור - כולן מצויידות באבזור בטיחות מלא המקנה לאוקטביה
5 כוכבים בניסוי ריסוק וגם בבקרת שיוט אדפטיבית - וזה בהחלט היצע יפה,
אבל הבחירה ביניהן בעייתית: 
Ambition הבסיסית לא מצויידת בלוח מחוונים דיגטלי (ייתכן שמוצע כאופציה
במחיר 2500 שקל) ובמנופי פיקוד לגיר מההגה; 
Dynamic מקבלת את שני הגודיז המבורכים האלה, אבל בהיותה "ספורטיבית"
היא מקשיחה מיתלים ומונמכת ב-1.5 ס"מ (באף גירסה אין בולמים אדפטיביים);
Style מגדילה חישוקים ומנמיכה צמיגים לחתך 45 מופרז, 
​מצויידת בלוח דיגיטלי
ובפנסי Full LED ראשיים אך לא בפליפרים, והיא היחידה שמגדילה את מסך
המולטימדיה מ-"8.25 ל-"10.0. 

כמו בסקאלה - ובגולף! - המסך המרכזי גורם לפתחי המיזוג לרדת נמוך מדי.
עם כל הכבוד לפתחי מיזוג אחוריים, בהם מצויידת אוקטביה גם בדור החדש, 
הם אינם יכולים להיות פיצוי הולם לנהג.

למפרט המלא במדריך