פלטפורמה מודולרית מאפשרת השקת אינספור תצורות וגדלים בלי השקעה
גדולה - וזה בדיוק מה שהגרמנים עושים במלחמות הפנימיות, המיותרות
והמייגעות שלהם. אצל ב-מ-וו התחיל צונמי ה-Gran עם 5 גראן-טוריזימו
ב-2009, נמשך עם 3GT ב-2014 ולא נגמר עם 4 גראן-קופה הנוכחית. שפע
הגראנים גרם ללא מעט אנשים להפסיק להבדיל בין דגמים שונים, אבל ליצרן
ממינכן כנראה שהיה חשוב יותר שלא יוותר תת-דגם של מרצדס או אודי בלי
תשובה אחת-לאחת.
2 גראן-קופה החדשה היא תשובת ב-מ-וו למרצדס CLA ולאודי 3 סדאן.
למרבה הצער, לא מדובר בגירסת 4 דלתות ל-2 קופה אלא ל-1 הצ'בק,
כלומר ללא הנעה אחורית. הגירסה הבסיסית, 218 (מנוע 1.5 ליטר
140 כ"ס, גיר רובוטי כפול מצמד), מסתפקת בהנעה קדמית, M235
(מנוע 2.0 ליטר 306 כ"ס וגיר אוטומטי פלנטרי 8 מהירויות) מקבלת
הנעה כפולה. כל הגירסאות מצויידות במיתלה אחורי נפרד.
אפילוג: בחודש בו מגיעה 2 גראן-קופה ארצה, הודיעו מרצדס על קיצוץ
דרסטי במבחר הדגמים שבכוונתם לשווק בעתיד הקרוב...
|