חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2019
  ניסן ג'וק  
        

שתפו עם חברים: Share


הראשון כבר לא אחרון
כזכור, לג'וק מגיע קרדיט על המצאת תת-קטגוריה: הוא היה הג'יפון הראשון
שהתבסס על מכונית סופר-מיני - וחיקויים צצים מדי יום. ציטוט:
"איש לא מתעב את אופנת הכבישטח החלולה יותר ממני. בחבל ארץ שחון זה,
הרעיון של מכונית לשלג – גם יותר יקרה וגם פחות דינמית – פשוט מעליב את
האינטליגנציה. ואולם, שוב ושוב אני שומע מנשות חבריי, שבאות לשאול בעצתי
מה לקנות (מכונית, לא ארנק; את דעתי על נעליים הן כבר יודעות בעל-פה), 'אבל
אני רוצה לשבת גבוה'. למה? ככה. זה נותן להן משהו, לאחת בטחון, לשניה
אשליית בטיחות, לאחרת פיצוי על זה שבבית היא מוגבלת לתנוחה המסיונרית.
כל אחת והשריטה שלה. ניסן כבר עלו על זה די מזמן ונתנו לאירופה השמרנית
את קשקאי, שעושה שם חיל על חשבון נכסי צאן ברזל כמו גולף ופוקוס. אחרי
שגמרו על הקומפקטיות, החליטו ניסן, שראו כי טוב, ללכת גם על הקטנות. וכך
נולדה לה 
קאזאנה שאינה קוזינה של אף אחד אלא זאת שתעשה בשנה הבאה
צרות צרורות לפיאסטה ולאיביזה. ולמרות העויינות הבסיסית שלי לז'אנר, 
המוגבהת המתוקה הזאת דווקא עושה לי את זה. מאוד. איש לא היה מאמין,
אבל אני בוחר בקאזאנה ככוכבת תערוכת ז'נבה 2009. כי היא פשוט נהדרת"

(נטקאר, מרץ 2009).

ג'וק 2 ממשיך להציע עיצוב אתלטי צעיר וישתמש בפלטפורמה של רנו קאפצ'ור
(וקליאו החדשה), מה שיאפשר לו להתגבר על שני הכשלים העיקריים של אביו:
מרחב פנימי ונוחות נסיעה. הגוף הוארך ב-9 ס"מ, הורחב והונמך ב-3 ס"מ
ובסיס הגלגלים הוארך ב-11 סנטימטר, כשלתא המטען נוספו 68 ליטר. מרחב
הברכיים במושב האחורי, שהיה בעייתי בדור הראשון, גדל ב-6 ס"מ. בשלב 
ראשון מסתפק הג'יפונציק במנוע 3 צילינדרים 1.0 ליטר 117 כ"ס עם גיר רובוטי
כפול מצמד.

מדד הסקרנות