חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2019
  לנד-רובר דיפנדר
        
        
    

שתפו עם חברים: Share


עולה על אזרחי
אחרי 71 שנה משנה רכב השטח המיתולוגי אזימוט, מוותר על שוק צבאי
מצומצם ואזרחי נישאי - ופונה לקהל הרחב. לנד-רובר אמנם מצהירים על
יכולת שטח גבוהה מאוד של דיפנדר 2.0, אבל עם שילדת אלומיניום אחודה
הוא כבר לא יוכל לעמוד במטלות ובשגיונות של "יחידות מיוחדות", שהכשירו
את הדיפנדר לשאת מטען של משאית בשטחים בלתי אפשריים. אנשי הרכש
של שלדג ושות' ייאלצו להתחיל לנסוע לחדרה-מזרח - שם ממוקמת הסדנה
של עידו כהן, ממציא ויצרן זיבר - במקום לונדון-מערב.

הבחירה של הבריטים בכיוון החדש מחוייבת המציאות ומבטיחה להם שוק גדול
עשרת מונים. גם לצד ריינג'-רובר שלהם יש מקום לרכב שטח אמיתי, פחות
יקר אך לא פחות יוקרתי. דיפנדר משתמש בפלטפורמה מחוזקת של דיסקאברי
ומצליח להיות זול ממנו - והרבה יותר שימושי. לנד-רובר מבטיחים שהוא גם
יהיה לא פחות נוח; אופציות של מיתלי אוויר וצמיגים בחתך 70 - לצד גומי
נמוך ואופנתי יותר - יבטיחו את זה.

כבר בעמידה מכניע דיפנדר את דיסקאברי ללא תנאי: הוא נראה הרבה יותר
טוב ומפתה. לנד-רובר מדברים על שילוב מוטיבים עיצוביים מדיסקאברי
ודיפנדר הקודמים, אבל לא קשה להבחין בהשפעת הקו של... סקודה ייטי.
בלי להיראות ארכאי או מחוספס, בקוויו הרבועים, הפשוטים, ויציבתו הזקופה
הוא מצליח לשדר שבניגוד למקובל היום, הוא לשטח נולד.  

כמו קודמו הוא ישווק בשתי גירסאות מרכב, 90 הקצר, שייצא לשוק רק באמצע 
שנה הבאה, אחרי 110 הארוך 5 או 5+2 מושבים אשר שיווקו המקומי כבר
החל ויגיע ארצה במרץ 2020. בהמשך יתווסף 130 אקסטרה-ארוך 8 מושבים.
כל גירסאות המרכב והמנוע ישתמשו בהנעה כפולה עם דיפרנציאלים מרכזי
ואחורי וגיר אוטומטי 8 מהירויות עם "הילוך כוח". על קפיצי אוויר נע מירווח
הגחון בין 21 ל-29 ס"מ, זוויות הגישה והנטישה הן 38 ו-40 מעלות וכושר
הצליחה הוא 90 ס"מ. 

 

למפרט המלא במדריך