חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2020
  פיג'ו 2008
        
    

שתפו עם חברים: Share


3008 ג'וניור
לפני שמונה שנים השיקו פיג'ו את i-קוקפיט. זה היה ב-208 דור ראשון. ההגה
הקטן והנמוך הצליח לעשות שני דברים: להסתיר את המחוונים ולעצבן את הנהגים.
איש לא הצליח לרדת לסוף דעתם של הצרפתים ומה שנראה כמו שגיון סיטרואני
אופייני לא נראה הגיוני בפיג'ו השמרנית. ואולם, במקום למהר ולחלוף מן העולם
שב i-קוקפיט ב-2016 במהדורה חדשה, הפעם על סיפונו של 3008 הנוכחי. וזה
כבר היה סיפור שונה לגמרי. סיפור הצלחה.

אם אפשר לשים את האצבע על נקודת המפנה בהסטוריה הקרובה של פיג'ו,
שהפכה מפושטת רגל המחזרת על פתחם של הסינים לקונצרן אירופאי משגשג,
הרי שזו אותה סביבת נהג מודרנית, ייחודית - ועתידנית באפקט שלה. 

דקותיים אחרי השקת הדור השני של 208 הגיע תור האח הגבוה, 2008,
שמשתמש באותה פלטפורמה, מכלולים - וכמובן במהדורה חדשה של אותו
i-קוקפיט: לצד מסך מרכזי 7 אינץ' מציעה גירסת הפרימיום לוח מחוונים דיגיטלי
תלת-ממדי. לעומת אקטיב הבסיסית מוסיפה פרימיום גם אבזור בטיחות, בקרת
אקלים, חישוקים מוגדלים ובקרת שיוט אדפטיבית. 

גם העיצוב החיצוני חייב את מקורותיו ל-3008. הג'יפון החדש תפח בממדיו 
לעומת הדור הקודם: 14 ס"מ באורך ו-6 ס"מ בבסיס הגלגלים, עם הנמכת הגג
ב-3 ס"מ לטובת צללית ספורטיבית יותר. תא הנוסעים מרווח יותר ונפח תא
המטען גדל ב-10 ליטר. המנועים, טורבו בנזין 3 צילינדרים ודיזל 4 צילינדרים,
וגיר אוטומטי 8 מהירויות כבר מוכרים מדגמים קודמים של היצרן (גירסה
חשמלית עם טווח נסיעה של 310 ק"מ הושקה בחו"ל ותשווק בארץ בעתיד). 
ואם מישהו עדיין תוהה, אז לא, אין הנעה כפולה, רק קדמית.

למפרט המלא במדריך