חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2019
  פיג'ו 2008  
        
    

שתפו עם חברים: Share


3008 ג'וניור
לפני שבע שנים השיקו פיג'ו את i-קוקפיט. זה היה ב-208 דור ראשון. ההגה הקטן
והנמוך הצליח לעשות שני דברים: להסתיר את המחוונים ולעצבן את הנהגים.
איש לא הצליח לרדת לסוף דעתם של הצרפתים ומה שנראה כמו שגיון סיטרואני
אופייני לא נראה הגיוני בפיג'ו השמרנית. ואולם, במקום למהר ולחלוף מן העולם
שב i-קוקפיט ב-2016 במהדורה חדשה, הפעם על סיפונו של 3008 הנוכחי. וזה
כבר היה סיפור שונה לגמרי. סיפור הצלחה.

אם אפשר לשים את האצבע על נקודת המפנה בהסטוריה הקרובה של פיג'ו,
שהפכה מפושטת רגל המחזרת על פתחם של הסינים לקונצרן אירופאי משגשג,
הרי שזו אותה סביבת נהג מודרנית, ייחודית - ועתידנית באפקט שלה. 

דקותיים אחרי השקת הדור השני של 208 מגיע תור האח הגבוה, 2008,
שמשתמש באותה פלטפורמה, מכלולים - וכמובן במהדורה חדשה של אותו
i-קוקפיט: לצד מסך מרכזי 10 אינץ' הופך לוח המחוונים לדיגיטלי תלת-ממדי,
כשנתוני המהירות והבטיחות מוקרנים כהולוגרמה בחלק העליון של המסך. גם
העיצוב החיצוני חייב את מקורותיו ל-3008. הג'יפון החדש תפח בממדיו לעומת
הדור הקודם: 14 ס"מ באורך ו-6 ס"מ בבסיס הגלגלים, עם הנמכת הגג ב-2 ס"מ
לטובת צללית ספורטיבית יותר. תא הנוסעים מרווח יותר ונפח תא המטען גדל
ב-10 ליטר.

גולת הכותרת השיווקית של 2008 החדש היא השקת גירסה חשמלית, 136 כ"ס,
במקביל לבנזין ולדיזל. טווח הנסיעה הרשמי הוא 310 ק"מ, פחות מזה של יונדאי
קונא החשמלי. בנוסף למנוע בנזין בסיסי, 1.2 ליטר 100 כ"ס, שמסתפק בגיר ידני, 
מוצעים שני בנזין 1.2 ליטר נוספים, 130 ו-155 כ"ס, עם גיר אוטומטי 8 מהירויות,
ודיזל אחד 1.5 ליטר 100 כ"ס, עם גיר ידני או אוטומטי. ואם מישהו עדיין תוהה,
אז לא, אין הנעה כפולה, רק קדמית.


 

מדד הסקרנות