חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2019
  פרארי SF90 סטראדלה  
        
        
  

שתפו עם חברים: Share


טכנולוגיה במקום נשמה
הפרארי הסדרתית המהירה והמשוכללת בהסטוריה מותירה אותי אדיש. פרארי
שאינה נחשקת? עובדה. העיצוב מקלארני וגם הטכנולוגיה: מנוע V8 טורבו
היברידי פלאג-אין, 3 מנועים חשמליים (אחד מאחור, בין המנוע לגיר רובוטי
כפול מצמד, שניים בציר הקדמי), הנעה כפולה, הספק כולל של 1000 (אלף!)
כ"ס (780 בנזין + 220 חשמל), אפס-למאה ב-2.5 שניות, מהירות מירבית
340 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי 25 ק"מ(...). המכונית קיבלה את שמה לציון
90 שנה להקמת קבוצת המירוצים האיטלקית והיא מקיפה את מסלול הניסוי
בפיוראנו תוך דקה ו-19 שניות בדיוק - 7 עשיריות מהר יותר מלה-פרארי
- הפרארי ההיברידית הראשונה, שלא היתה פלאג-אין והוגבלה ל-499 עותקים.
SF90, לעומת זאת, תיוצר בכמות בה יעמדו עבורה בתור נובו-רישים ואספנים.

מה אפשר לעשות עם היפר-מכונית כזאת? כלום, אם אין לכם גישה למסלול 
פורמולה 1. אפילו לעמוד ברמזור ולתת מכות גז לא מומלץ; מטבעם של
מנועים היברידיים, שהסאונד שהם מייצרים ממש לא מסעיר. אפילו את
השסע בספוילר האחורי לא תוכלו לפתוח בעצמכם - DRS עאלק - היא
עושה זאת עצמונית בישורות. ועם בלגן טריליון הכפתורים על ההגה ולוח
מחוונים עמוס ומקושקש, ברור שהפרארי הזאת לא נולדה לנהיגה.

מדד הסקרנות