כשרואים איך נראה הדור החדש, החמישי, של קליאו, ברור מדוע בחרו רנו
להתחיל את תהליך חשיפתו דווקא מבפנים ולא מבחוץ, כמקובל; בעוד שתא
הנוסעים מוגדר על-ידם מהפכני, לעיצוב החיצוני הם מסתפקים בתיאור
"אבולוציה של הדור הקודם". וזה אכן כך. השינוי בממדים מינורי, תא
המטען גדל על חשבון המרחב מאחור והפנסים הוחלפו בפנסי לד. יש גם
רמת גימור RS-ליין בעיצוב ספורטיבי עם אבזור עשיר יותר (לוח מחוונים
דיגיטלי, מסך מולטימדיה מרכזי 9.3 במקום 7.0 אינץ'), אבל כרגיל אצלנו
זה מכריח את הלקוח לקבל גם צמיגים יותר נמוכים ופחות נוחים. נקודה
למחשבה: איך זה שהקומבינה הדפוקה הזאת משותפת (כמעט?) לכל
היבואנים? האם הם פשוט מזלזלים ברמת הידע של הקליינטים שלהם -
או שהם בעצמם פשוט לא מבינים שבמקרה הזה, פחות הוא יותר?
בשלב זה, קליאו משווקת בארץ עם שני מנועי בנזין, 3 צילינדרים 1.0
ליטר וגיר ידני (5 מהירויות בלבד) ו-4 צילינדרים 1.3 ליטר וגיר רובוטי
חכם. גירסה היברידית תצטרף בהמשך השנה, לפחות בחו"ל, אבל
למרבה הצער לא גירסת RS אמיתית. בארץ משווקת קליאו V ללא
בקרת שיוט אדפטיבית אפילו בגירסה היקרה, ועם סימן שאלה: האם
מסך המגע המרכזי הגדול יישאר נקי מטביעות אצבע מסנוורות?
|