חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2019
  סקודה סקאלה
        
        

שתפו עם חברים: Share


בזכות השונות
כיצרן של מכוניות "פשוט חכמות" לא נזקקו סקודה ליותר מדי זמן כדי להבין
שראפיד אולי התאימה לעידן הפליסיה, אבל היא ממש לא נכונה לעכשיו -
ואפילו שינוי שם מזורז לא יכול להספיק. ראפיד ייכנס להסטוריה כאחד הדגמים
בעלי תוחלת חיים הקצרה ביותר; מקץ 6 שנים נמהרות הוחלפה ראפיד על שתי
תצורותיה, סדאן והצ'בק ("ספייסבק"), על-ידי דגם חדש לגמרי בעל תצורה אחת
בלבד: סקאלה.

לסקודה היה ברור מה סקאלה לא תוכל להיות: הצ'בק קלאסית (כי יש גולף),
סדאן מרווחת (בגלל אוקטביה) וגם לא קרוסאובר אופנתי (קארוק). לשכפל עוד
סדאן-קופה מטופשת פשוט לא מתאים לצ'כים וגם סטיישן רגילה כבר יש להם
די והותר (אוקטביה, לאון וגולף). לברוא תצורה חדשה יהיה להמציא מחדש
את הגלגל ומה שנשאר זה לנסות לחבר בין שתיים קיימות. סקאלה נראית
כמו הכלאה בין הצ'בק לשוטינג-ברייק (סטיישן ספורטיבית), שמבצעת
טוויסט בעלילה ומקריבה צורה לטובת תוכן.

הקדימון ויז'ן RS יצר אשליה ספורטיבית, בעיצוב ובשם, אבל גם אם תהיה
לסקאלה גירסת RS בעתיד, היא עדיין לא כאן. מה שיש זה חצי-סטיישן
ארוך יחסית להצ'בק; סקאלה ארוכה מגולף בעשרה ס"מ תמימים, בעוד
שבסיס הגלגלים שלה ארוך בסנטימטר אחד בלבד. התוצאה המתבקשת
כפולה: סרחי עודף ארוכים שדוקרים בעין לא פחות מחלון הצד האחורי -
אבל גם מרחב ישיבה נדיב ותא מטען גדול יחסית (429 ליטר, 49 ליטר 
יותר מגולף). הבגאז' קודם בסקאלה לכל תא אחר וכאופציה הוא מציע
דלת חשמלית (בינתיים רק בחו"ל) ולא פחות מ-3 רשתות להידוק חפצים.

שני התאים האחרים, למנוע ולנוסעים, מסתפקים במקרה הטוב במובן
מאליו. מנועים וגיר כמו בגולף (115-150 כ"ס, DSG), תא נוסעים
מרווח שמצוייד באלקטרוניקה עכשווית ובפתחי מיזוג מאחור, אבל
באופן תמוה - כמקובל היום בתעשיית הרכב הגרמנית - זורק למרתף
את פתחי המיזוג לנהג. במקום מיתלה אחורי נפרד תסתפק סקאלה
(עדיין לא בארץ) באופציה ל"מיתלה ספורטיבי" מונמך - שמוקשח
לפקודת הנהג יחד עם זירוז המנוע וההגה - ולג'נטים 18 אינץ' מרשימים,
שמן הסתם יהיו הרבה יותר פופולאריים בארץ - אם וכאשר יגיעו -
מחישוקי 16 אינץ' הגיוניים בהם מצויידת הגירסה הראשונה שמשווקת
בארץ. כי גם יצרן שמייצר מכוניות חכמות לא יכול לאנוס את הקליינטים
לא להשתטות. 

למפרט המלא במדריך