חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2018
  טויוטה קורולה
        
        
        
        
  

שתפו עם חברים: Share


סדאן היברידית תעלה 132 אלף שקל
קורולה סדאן ההיברידית תגיע לישראל ברבעון הראשון של 2019 ומחירה
יתחיל ב-132,000 שקל. מחירי גירסאות נוספות של קורולה טרם פורסמו.
גירסת הסדאן האטמוספרית תשווק ברמת גימור בסיסית בלבד, בעוד 
שההיברידית בשלוש - רק היקרה בהן מצויידת במערכת מולטימדיה מקורית.
כל גירסאות הקורולה מצויידות במערכת הבטיחות העכשווית של טויוטה,
שכוללת בלימה אוטונומית, שמירת מרכז נתיב, אור גבוה אוטומטי, זיהוי
תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית. אבזור נוחות תקני כולל בקרת אקלים
ופתחי מיזוג אחוריים.
 
אחרי השקת הדור החדש של ההצ'בק והסטיישן - שבהזדמנות הזאת חזרו
להיקרא קורולה במקום אוריס - הצטרפה אליהן גם סדאן חדשה לגמרי (שתי
שורות תצלומים עליונות). החדשות הטובות הן, שגם היא עוברת להשתמש
באותה פלטפורמה מודולרית ולראשונה בהסטוריה שלה מקבלת גם גירסה
היברידית; החדשות הפחות טובות הן, שהנמכת הגג מגבילה את מרחב הראש
מאחור ושבמקום מנוע טורבו מודרני נאלצת הסדאן להסתפק בגירסה מחודשת
של מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי, 132 כ"ס, עם אותו גיר רציף יבבני.

המעבר לפלטפורמה מודולרית אמנם אינו מאריך את בסיס הגלגלים, שנותר עם
2.70 מ' נדיבים (כמו בסטיישן החדש), אבל מעניק לסדאן מתנה יקרה: מיתלה
אחורי רב-חיבורי - בכל גירסאות המנוע! - המשפר את נוחות הנסיעה והניהוג,
כפי שראינו בפריוס הנוכחית המשתמשת באותה פלטפורמה. העיצוב החיצוני
של חרטום הסדאן שונה מזה של שני אחיו למשפחה, עם תוספת נאה של  זוג
"מפרשים" בקצוות. יפה. בעוד שהאורך והרוחב לא השתנו מהותית, הגג הונמך
ב-3 ס"מ - וזה מורגש במושב האחורי. לרשות הנהג עומדים מסך מולטימדיה
9 אינץ' ואופציות למסך מידע 7 אינץ' במקום המחוונים ולתצוגה עילית 10 אינץ'.
אופציה נוספת היא טעינה אלחוטית לסמארטפון, אבל מערכת עזרי בטיחות
אקטיביים דור 2.0 ובקרת שיוט אדפטיבית היא ציוד תקני. בניגוד להצ'בק
ולסטיישן, הסדאן נאלצת לעשות ויתורים בחזית המנועים: אין מנוע טורבו ויש
רק מנוע היברידי אחד, 1.8 ליטר 122 כ"ס, 21.6 ק"מ/ליטר.

הנסיון המלאכותי של טויוטה לבדל בין קורולה הצ'בק לסדאן, הראשונה מיועדת
לאירופה המערבית והשניה לעולם השלישי, על-ידי החלפת השם קורולה באוריס
(2007), החזיק מעמד שני דורות בלבד. אוריס הצ'בק וסטיישן ("טורינג ספורט")
החדשות כבר לא נקראות אוריס אלא קורולה - בדיוק כמו הסדאן הוותיקה, שהדור
החדש שלה מושק לקראת סוף 2018. השם אוריס לא עשה את העבודה - ונקבר.

שלוש הגירסאות של קורולה החדשה משתמשות בפלטפורמה מודולרית עכשווית,
מה שמאפשר לטויוטה להיות קשובה לביקורת ולהגדיל את בסיס הגלגלים של
הסטיישן ל-2.70 מ' - 6 ס"מ יותר מההצ'בק - לטובת המרחב הפנימי ותא המטען
(598 במקום 530 ליטר). כמו ההצ'בק, הסטיישן משתמש באותם ארבעה מנועי
בנזין (טורבו ושלושה היברידיים). גאוותו של הקוקפיט החדש הוא על תצוגות
תלת-מימד ועילית.


בארץ, המנוע הבסיסי נותר 1.6 אטמוספרי (בחו"ל יש טורבו 1.2 ליטר 116 כ"ס).
ההיברידי נותר 1.8 ליטר 122 כ"ס.
המיתלה האחורי הנפרד שהיה רק באוריס
שומר בקנאות על מקומו, העיצוב לא ממש משתנה והגידול 
בממדים מתון:
בהצ'בק זה 4 ס"מ באורך ובבסיס הגלגלים, 3 ס"מ ברוחב אבל מינוס 
2.5 ס"מ
בגובה. נפח תא המטען הוא 361 ליטר (313 ליטר ב-2.0 ליטר). הסטיישן צמח
ב-6 ס"מ באורך ובבסיס הגלגלים ותא המטען תפח ל-598 ליטר (581 בגירסת
2.0 ליטר). 

למפרט המלא במדריך