חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2018
  טויוטה קורולה (אוריס)  
        
        
        
        
  

שתפו עם חברים: Share


גם סדאן חדשה - והיברידית
אחרי השקת הדור החדש של ההצ'בק והסטיישן - שבהזדמנות הזאת חזרו
להיקרא קורולה במקום אוריס - מצטרפת עכשיו גם סדאן חדשה לגמרי (שתי
שורות תצלומים עליונות). החדשות הטובות הן, שגם היא עוברת להשתמש
באותה פלטפורמה מודולרית ולראשונה בהסטוריה שלה מקבלת גם גירסה
היברידית; החדשות הפחות טובות הן, שהנמכת הגג מגבילה את מרחב הראש
מאחור ושבמקום מנוע טורבו מודרני נאלצת הסדאן להסתפק בגירסה מחודשת
של מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי, 132 כ"ס, עם אותו גיר רציף יבבני.

המעבר לפלטפורמה מודולרית אמנם אינו מאריך את בסיס הגלגלים, שנותר עם
2.70 מ' נדיבים (כמו בסטיישן החדש), אבל מעניק לסדאן מתנה יקרה: מיתלה
אחורי רב-חיבורי - בכל גירסאות המנוע! - המשפר את נוחות הנסיעה והניהוג,
כפי שראינו בפריוס הנוכחית המשתמשת באותה פלטפורמה. העיצוב החיצוני
של חרטום הסדאן שונה מזה של שני אחיו למשפחה, עם תוספת נאה של  זוג
"מפרשים" בקצוות. יפה. בעוד שהאורך והרוחב לא השתנו מהותית, הגג הונמך
ב-3 ס"מ - וזה מורגש במושב האחורי. לרשות הנהג עומדים מסך מולטימדיה
9 אינץ' ואופציות למסך מידע 7 אינץ' במקום המחוונים ולתצוגה עילית 10 אינץ'.
אופציה נוספת היא טעינה אלחוטית לסמארטפון, אבל מערכת עזרי בטיחות
אקטיביים דור 2.0 ובקרת שיוט אדפטיבית היא ציוד תקני. בניגוד להצ'בק
ולסטיישן, הסדאן נאלצת לעשות ויתורים בחזית המנועים: אין מנוע טורבו ויש
רק מנוע היברידי אחד, 1.8 ליטר 122 כ"ס, 21.6 ק"מ/ליטר.

הנסיון המלאכותי של טויוטה לבדל בין קורולה הצ'בק לסדאן, הראשונה מיועדת
לאירופה המערבית והשניה לעולם השלישי, על-ידי החלפת השם קורולה באוריס
(2007), החזיק מעמד שני דורות בלבד. אוריס הצ'בק וסטיישן ("טורינג ספורט")
החדשות כבר לא נקראות אוריס אלא קורולה - בדיוק כמו הסדאן הוותיקה, שהדור
החדש שלה מושק לקראת סוף 2018. השם אוריס לא עשה את העבודה - ונקבר.

שלוש הגירסאות של קורולה החדשה משתמשות בפלטפורמה מודולרית עכשווית,
מה שמאפשר לטויוטה להיות קשובה לביקורת ולהגדיל את בסיס הגלגלים של
הסטיישן ל-2.70 מ' - 6 ס"מ יותר מההצ'בק - לטובת המרחב הפנימי ותא המטען
(598 במקום 530 ליטר). כמו ההצ'בק, הסטיישן משתמש באותם ארבעה מנועי
בנזין (טורבו ושלושה היברידיים). גאוותו של הקוקפיט החדש הוא על תצוגות
תלת-מימד ועילית.


המנוע הבסיסי כבר אינו 1.6 אטמוספרי אלא 1.2 ליטר 116 כ"ס. להיברידי
המוכר 1.8 ליטר 122 כ"ס נוספים שני היברידיים נוספים: 2.0 ליטר 180 כ"ס
ו-2.5 ליטר 222 כ"ס (המשרת גם את ראב4 החדש). 
המיתלה האחורי הנפרד
שומר בקנאות על מקומו, העיצוב לא ממש משתנה והגידול 
בממדים מתון:
בהצ'בק זה 4 ס"מ באורך ובבסיס הגלגלים, 3 ס"מ ברוחב אבל מינוס 
2.5 ס"מ
בגובה. נפח תא המטען הוא 361 ליטר (313 ליטר ב-2.0 ליטר). הסטיישן צמח
ב-6 ס"מ באורך ובבסיס הגלגלים ותא המטען תפח ל-598 ליטר (581 בגירסת
2.0 ליטר). עם המנוע 2.0 ליטר ההיברידי החדש, ההצ'בק מאיצה למאה תוך
7.9 שניות ולסטיישן זה לוקח שתי עשיריות יותר.

מדד הסקרנות