חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2018
  פורד פוקוס  
        
        
    

שתפו עם חברים: Share


בשורות מעורבות
כשפוקוס הראשונה יצאה לכביש, זו היתה חגיגה לאוהבי מכוניות וחובבי הגה.
עיצוב ההצ'בק היה מוצלח והתעוזה הטכנולוגית - ציוד מכונית קומפקטית
במיתלה אחורי נפרד - הניבה נהיגה מלבבת. מאז חלפו 20 שנה - ובכל דור
ודור הולכת פוקוס ומידרדרת. עכשיו מגיע הדור הרביעי וחוטא בפניית פרסה;
אם
בקונצרן VW הזדרזו להעתיק את המיתלה האחורי הנפרד, מחקים היום
פורד את היצרן הגרמני וגוזלים את המיתלה העדיף - והיקר יותר - מגירסאות
הבסיס של פוקוס 4.0. מנועי בנזין 1.0 ליטר ודיזל 1.5 ליטר נאלצים מעכשיו
להסתפק במיתלה הפרימיטיבי והפחות יעיל דינמית (ניהוג ונוחות נסיעה).
מצד שני, לראשונה בפוקוס מציעות הגירסאות המשוכללות כאופציה בולמים
מתכווננים.

עד כאן הבשורה הרעה, שהלקוחות הפחות אנינים של פוקוס אפילו לא יהיו
מודעים לה. רשימת הבשורות הטובות ארוכה יותר. במבחן האחרון שערכנו
לפוקוס קטלנו את סביבת הנהג, החל בעיצוב וכלה בהנדסת אנוש (מסיבה
דומה פסלנו את אחיו קוגה). עכשיו נסוגים פורד מהבלגן הזה ומחליפים אותו
בלוח מחוונים נקי ומזמין, הכולל מסך 8 אינץ' ותצוגה עילית. למרבה הצער,
השליטה 
על הגיר האוטומטי נעשית באמצעות ברז, כמו ביגואר/לנד-רובר. 
זה יפה באולם התצוגה, אבל מעצבן בכביש.

רגע, גיר אוטומטי? אכן; הרובוטי נגנז ובמקומו מקבלת פוקוס אוטומטי פלנטרי
8 מהירויות. הגיר הזה מוצע עם מנוע בנזין 1.0 ליטר 125 כ"ס ו-1.5 ליטר
150 כ"ס ועם שני מנועי דיזל, 120 ו-150 כ"ס. נתוני ביצועים טרם פורסמו,
אבל לפי פורד הגיר החדש תורם לחסכון.

פוקוס החדשה שומרת על מימדיה החיצוניים אך מאריכה את בסיס הגלגלים
ב-5 ס"מ, לטובת המרחב מאחור ונפח תא המטען. פלטפורמה חדשה
המשרתת גם את פיאסטה (זוכרים כזאת?), מאפשרת הפחתת משקל של עד 
88 קילו. בנוסף להצ'בק, סטיישן וסדאן יש לפוקוס החדשה גירסת Active
אופנתית; הצ'בק 5 דלתות עם מירווח גחון מוגבה ב-3 ס"מ וקישוטי "שטח".
ישנן חמש רמת גימור נוספות, כולל ST ספורטיבית (גירסת RS הארד-קור
היברידית תופיע רק בשנה הבאה). מיותר לציין, שעזרי בטיחות אקטיביים
הם חלק אינטגרלי, כמקובל היום.

מדד הסקרנות