חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2019
  קופרה אטקה
        

שתפו עם חברים: Share


אל תקראו לי סיאט
גירסאות ספורטיביות חדשות של דגמי סיאט כבר לא ייקראו סיאט אלא קופרה.
בשלב ראשון מדובר אך ורק בגירסאות של דגמי סיאט, אבל בעתיד הרחוק
יותר ייתכנו גם דגמים עצמאיים, לפי המודל של DS וסיטרואן, שהושק ב-2014.
הדגם הראשון של קופרה הוא אטקה, שמקבל מנוע 2.0 ליטר טורבו 300 כ"ס,
גיר רובוטי חכם 7 מהירויות והנעה כפולה. הדגם הבא במשפחת קופרה יהיה 
איביזה.

את הסיבה לפיצול אפשר להסביר בעזרת מונחים כמו שיווק ומיתוג, אבל את
הסיבה האמיתית נתן מנכ"ל סיאט למגזין בריטי: "בשווקים מסויימים עדיין יש
התנגדות למותג סיאט מצד אנשים הרגישים לתדמית. תיקון של זה מצריך
זמן, אבל עם השם קופרה אנחנו מתחילים מאפס."

בהתחשב במיצוב הספורטיבי של המותג החדש, מוזר שסיאט בחרו להשיק
אותו דווקא עם הדגם אטקה. ראשית, אטקה עדיין משווק במקביל - אם כי
בגירסאות פחות מוקצנות - תחת לוגו סיאט; שנית, גם מנוע חזק וצמיגים
נמוכים לא מסוגלים להפוך רכב כבד וגבוה לספורטיבי. אז הקופרה הראשון
אמנם עמוס לעייפה באבזור בטיחות ונוחות - כולל גג פנורמי ולוח מחוונים
דיגיטלי - ופורץ את מחסום 5 השניות בזינוק למאה, אבל אטקה הוא עדיין
כמוג'יפ או ג'יפון או איך שלא תקראו לו (רק לא "פנאי", בבקשה).

למפרט המלא במדריך