אני כבר 39 שנה במקצוע הזה, אבל זו הפעם הראשונה שאודי מלווים השקת דגם
חדש עם תצלום שלו בדריפט פוטוגני. אמנם בשנות השמונים ידעה קוואטרו
המקורית לטאטא את מסלולי הראלי עם זנבה, אבל מה להנעה כפולה - הסמל
המסחרי של אודי - ולדריפטים חוליגניים? התחרות. ב-מ-וו החלו לעטר לאחרונה
את השקת דגמיהם הספורטיביים עם תצלומי דריפט עשנים, אז אודי מראים שגם
הם יכולים. יותר נכון, RS5 יכולה; עם הנעת קוואטרו אמיתית, שמסוגלת להעביר
עד 70 אחוז משפע סוסיה לגלגלים האחוריים, דיפרנציאל "ספורט" אופציונלי (לא
מוצע בארץ) ובקרת יציבות הניתנת לניתוק מלא(!), הנכדה של קוואטרו האגדית
יכולה לחקות את כל רפרטואר התנועות של סבתה.
למרות שהיא זולה ב-83 אלף שקל מהדור הקודם, RS5 החדשה יודעת לעשות
עוד דברים שהוא לא ידע: להפחית 60 קילו, לקזז 0.6 שניות ולשתות פחות.
לסעיף האחרון תורם המעבר ממנוע V8 אטמוספרי למנוע V6 בי-טורבו - צעד
שלא מלווה באבדן הספק אך מוסיף מומנט - ולראשון המעבר לפלטפורמה
מודולרית. בניגוד למקובל - ולהוזלת המחיר הדרסטית - RS5 לא משאירה
הרבה מחוץ לרשימת הציוד התקני, הכוללת לוח מחוונים וירטואלי, סאנרוף,
מושבי ספורט מעור, אבזור בטיחות מלא פלוס בקרת שיוט אדפטיבית, אגזוז
ומיתלי ספורט, מערכת קול יקרה אך למרבה הצער גם חישוקי 20 במקום 19
אינץ' (על צמיגים בחתך 30 במקום 35).
|