חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2017
  פולקסווגן פולו  
        
        
    

שתפו עם חברים: Share


בגידה?
אם אתם תוהים מדוע גם הדור השישי של פולו נראה כל כך משעמם וצפוי -
להבדיל מניסן מייקרה החדשה למשל - הנה עובדה אחת מאלפת המסבירה
את השמרנות המעליבה: בשנת 1995, כשפולו דור ראשון כבר היתה בת 15,
היא עדיין היתה הסופר-מיני הנמכרת ביותר בגרמניה... 

פולקסווגן איפשרו לבת החסות העניה שלהם, סיאט, ליהנות מחודשים ספורים
וקצרים - אפילו לא שנת חסד - של בלעדיות עם קטנה המשתמשת בפלטפורמה
המודולרית הקלה, לפני שגזלו מאיביזה את מעמדה. זאת ועוד: להבדיל מהסיאט,
פולו מציעה כבר מהשקתה גירסת GTI ספורטיבית (המכונית באדום). רגע, VW
עוד לא גמרו להראות מי כאן הבוס: פולו מצויידת בשלל גודיז, שטרם נראו כמותם
בקטגוריית הקטנות. ספוילר I: רוב הגודיז האלה, החל בבטיחות וכלה בבידור, הם
אופציונליים בלבד. ספוילר II: תצלום הפנים בשורה העליונה הוא של רמת גימור
R-ליין (אין תצלום של גירסה רגילה), תרגיל ציני בו כבר השתמשו פולקסווגן גם
בהשקת מתיחת הפנים האחרונה לגולף.

במהות, הנשק העיקרי של פולו החדשה, כמו באיביזה דור 5.0, הוא הגדלת
המרחב הפנימי
, למרות הפחתת משקל של 90 קילו . אורכה הכולל של המכונית
צמח ב-8 ס"מ והיא גם רחבה יותר ב-7 ס"מ, אבל הגידול המשמעותי, גם באופן
יחסי, הוא בבסיס הגלגלים: 9 ס"מ. אז תא הנוסעים הרבה יותר מרווח, וגם תא
המטען נדיב יותר ב-71 ליטר (25 אחוז). רק הגובה קוצץ בסנטימטר, לטובת
הלוק המחודד, המכונה 'טורנדו'...

ואולם, לא הכל סבבה בפולו החדשה. פולקסווגן ביצעו כאן פאול חמור בתחום בו
הם מצטיינים באופן מסורתי: הנדסת אנוש. פתחי המיזוג ממוקמים נמוך מדי.
איכות חייו של הנהג הוקרבה לטובת התמקדות בגימיק שיווקי - מסך מרכזי מוגדל
(באיביזה החדשה זה הפוך). אפשר לחיות ללא מסך גדול, אי אפשר ללא מיזוג
ראוי, כזה שמזרים אוויר צונן לפרצוף ולא לברכיים או מקפיא את היד שעל ההגה.
ממש לא מתאים לפולקסווגן, שמפנה עורף לנכס צאן ברזל של המותג וללקוחות
שהורגלו לקבלו כמובן מאליו. עובדה מאוד מצערת, שגובלת בפסילה על הסף
של המכונית.

מי שיהיה מוכן לשלם עבור פולו מחיר של גולף, יקבל אותה - לפחות באירופה -
עם לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מוגדל מ-5.5 ל-8 אינץ', בקרת שיוט אדפטיבית 
עד 210 קמ"ש (בנוסף לבלימה עצמונית סטנדטית וזיהוי עצמים בשטחים מתים),
פנסי לד, גג פנורמי גדול ואפילו מערכת סאונד 300 וואט (בגירסת ביטס). פולו
החדשה מוצעת בשלל גירסאות, אבל כולן אך ורק עם 5 דלתות (כולל ה-GTI):
טרנדליין, קומפורטליין, הייליין, ביטס ו-GTI - פלוס 3 חבילות עיצוב (R-ליין, בלק
וסטייל).

כמקובל בימים אלה של ליקוי מאורות נדחק המפרט הטכני לפרק האחרון. פולו
VI מציעה מיגוון של 4 מנועי טורבו בנזין רלוונטיים לארץ:
1.0 ליטר 95 כ"ס, גיר ידני או DSG 7 מהירויות;
1.0 ליטר 115 כ"ס, גיר ידני או DSG 7 מהירויות;
1.5 ליטר 150 כ"ס, גיר ידני או DSG 7 מהירויות;

2.0 ליטר 200 כ"ס, גיר ידני או DSG 7 מהירויות.
 

מדד הסקרנות