חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2017
  לנד-רובר ריינג' ולאר
        
        
        
  

שתפו עם חברים: Share


טאץ' אוף קלאס
ולאר ערך את הופעת הבכורה שלו בתערוכת ז'נבה 2017. במושב הנוסע הקדמי
של הרכב המסקרן המתין לעיתונאים נציג של היצרן. לא, הוא לא נתן הסברים;
תפקידו היחיד היה לנגב את משטחי המגע המבריקים לאחר כל נגיעה, כדי שלא
יתמלאו סימני אצבעות לא מלכותיים... הבשורה האמיתית ביהלום המלוטש הזה
היא השימוש במשטחי מגע במקום במסכים, כשהאוטו כבוי הכל מושחר ומוסתר,
אפילו הכפתורים על ההגה מופעלים בנגיעה וניתנים להתאמה אישית, ואולם, כל
הגימיקים שהופכים את הוולאר לחללית ומאוד מרשימים בפרוספט פשוט לא עובדים
במציאות, השימוש באלומיניום ופלסטיק 'פסנתר' מבריק בחלקו החיצוני של הרכב 
מוזילים אותו למבט ולמגע, ידיות הכניסה הנשלפות נותנות תחושה שברירית.
 

שנתיים לפני יובל החמישים של ריינג'-רובר מתווסף למשפחה דגם רביעי, שאינו
אלא גירסה יותר מפוארת ומתקדמת טכנולוגית של יגואר F-Pace, החברה האחות.
ולאר (Velar) ממוצב בין איווק לריינג'-רובר ספורט, שארוך ממנו ב-5 ס"מ בלבד,
ופלטפורמת האלומיניום שלו זהה לזו של יגואר, עובדה שמעניינת את הקליינטורה
כאופנת אשתקד. אותם קליינטים לא יתקשו לזהות את העיצוב המוכר, אבל באולם
התצוגה מצפה להם הלם כפול: הראשון יהיה במגע עם ידיות הדלתות המחליקות
הצידה, השני כשצמד מסכי המגע המרכזיים, החשוכים, יידלקו בנגיעה ראשונה.

ולאר אולי ארוך מהיגואר ב-7 ס"מ בלבד, אבל העיצוב והליטוש בתא הנוסעים הם
במרחק שנות אור. בנוסף לזוג מסכי עשרה אינץ' נדרש הנהג לשלושה מתגי פיקוד
בלבד ואפילו חלק מאלה שעל ההגה הם משטחי מגע. את הנהג משרתים לוח מחוונים
דיגיטלי תלת-מימדי ותצוגה עילית אמיתית, שעלולים להסיח את דעתו מהעיצוב הפנימי
המדוקדק. העיצוב החיצוני מציע בחירה בין דינמי לאלגנטי, הפנימי מאפשר גם בחירה
בריפוד ודיפון על טהרת הטקסטיל, ללא עור. פסי נחושת מאופקים משלימים אווירה
בריטית אצילית.

בניגוד ליגואר, ולאר מצוייד בהנעה כפולה בלבד, שנשלטת על-ידי גיר אוטומטי 8
מהירויות ו"בקרת שטח" דור 2.0. קפיצי אוויר אופציונליים מגביהים את מירווח הגחון
מ-21 ל-25 ס"מ, אבל כדאי להתעלם מהנתון הזה ומתצלומי הפרוספקט; עם זוויות
גישה ונטישה של 26-27 מעלות, אפילו הדיפרנציאל האחורי הננעל (אופציה) לא
יעזור וגם הצמיגים הנמוכים בכל הגירסאות, למעט הבסיסית, מרתיעים מירידה לשטח.
כמו איווק, גם הריינג' הזה מיועד בעיקר לכביש. 

שלושה מנועי 4 צילינדרים חדשים ושני מנועי V6, בנזין ודיזל, החזק שבהם מצוייד
במגדש-על (היחיד ללא טורבו), מציעים מבחר מגוון של לא פחות מ-6 אפשרויות,
רובן משווקות בארץ בארבע רמות גימור (פלוס אופציה לגימור ספורטיבי בחלק
מהגירסאות). עושה רושם שאופציה היא מילת המפתח בהיצע המקומי, החל
מקפיצי אוויר (בכל הגירסאות) וכלה בחבילת עזרי בטיחות (בחלק מהן). רק 
בלימה אוטונומית היא ציוד תקני בכל הגירסאות.

 

למפרט המלא במדריך