הדור החמישי של הקטנה הספרדיה מקדים את האחיות בקונצרן VW, פולו,
A1 ופאביה, באימוץ פלטפורמה מודולרית החדשה. בתרגום מעשי זה אומר
הפחתת משקל והגדלת המרחב לנוסעים. איביזה 5.0 אמנם לא ארוכה יותר
מקודמתה, אבל היא רחבה ממנה בתשעה ס"מ ובסיס הגלגלים שלה ארוך
יותר בשיעור דומה. גם נפח הבגאז' תפח ב-63 ליטר. בניגוד לדור הקודם, אין
גירסת 3 דלתות או סטיישן. בכל מקרה, העיצוב החיצוני האופייני אינו מותיר
מקום לטעות בזיהוי המותג.
היצע המנועים לא מורחב - להיפך; בשלב זה עדיין לא ברור אם תהיה גם
גירסת קופרה ספורטיבית והמנוע החזק ביותר הוא 1.5 ליטר 150 כ"ס.
גיר ה-DSG נותר על מכונו רק עם המנוע הקטן, 3 צילינדרים 1.0 ליטר. תא
הנוסעים מפגין שדרוג איכותי, והמסך המרכזי מוצע בשני גדלים, 5 ו-8 אינץ',
בהתאם לגירסה (יש 4 רמות גימור), כשהוא מותיר - תודה לאל - את פתחי
המיזוג הנדיבים מעליו. אבזור הבטיחות כולל בלימה עצמונית בכל הגירסאות,
בקרת שיוט אדפטיבית מותקנת בכל הגירסאות, למעט הבסיסית. הציון בניסוי
ריסוק הוא 5 כוכבים. למרבה הצער, שתי הגירסאות היקרות, FR ו-EVO
מצויידות בצמיגים נמוכים מדי.
|