חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2018
  לקסוס LS
        
        

שתפו עם חברים: Share


ממכונית עם נהג למכונית לנהג
לקסוס מקווים שהדור החמישי של ספינת הדגל שלהם יטלטל את קטגוריית
מכוניות הפאר, כפי שעשה זאת הדור הראשון ב-1989. באמת? הדור ההוא
הציב איכות בלתי מתפשרת בראש סולם העדיפיות, מה שעשה אותו ליקיר
האמריקאים אך הותיר את אירופה אדישה, מעניקה למותג הסופר-פרימיום
של טויוטה את התואר המפוקפק, "מכונית לאנשים ששונאים מכוניות"
בעשורים שחלפו שינו לקסוס כיוון, עיטרו את חזית מכוניותיהם בפרונט קרבי,
השיקו מכונית-על אקזוטית ומציעים היום שני דגמי קופה ספורטיביים. אז
אולי לא ממש מפתיע, שכותרת LS החדשה היא טענה על שיפור קיצוני
ביכולת הניהוג שלה, לה ניתן אולי לצפות במכונית בתצורת סדאן-קופה.
לקסוס רוצים לשכנע אותנו, ש-LS עברה מהפך מלא: ממכונית עם נהג
למכונית לנהג.


שימוש בפלטפורמה מוארכת של הקופה LC500 מאפשר הן הפחתת
משקל של 90 קילו והן את הנמכת מרכז הכובד. הוסיפו לזה היגוי כפול
ומוטות מייצבים אקטיביים, וההבטחה של לקסוס מתחילה לקבל גיבוי, 
לפחות מבחינה טכנולוגית. למרבה הצער, ברוח הזמן מחליף מנוע V6
טווין-טורבו את ה-V8 אך ההספק הוא 415 כ"ס ובגירסת הנעה כפולה
משלימה LS את המיאוץ למאה תוך 4.5 שניות (הגירסה הזאת היא
היחידה שתשווק באירופה). לגיר האוטומטי יש 10 מהירויות, לא פחות,
אבל מאחר ש-LS לא שכחה שלקוחותיה עדיין מציבים נוחות לפני ניהוג,
מושב הנהג מתכוונן חשמלית ל-28 מצבים, 

האם לקסוס מנסים לרקוד על שתי חתונות? תשפטו אתם, הנה ציטוט 
מתוך תיק העיתונות: LS החדשה היא מכונית שבה הנהג נמצא במרכז
תשומת הלב, אך לקסוס הקדישה תשומת לב רבה גם למושב האחורי 
ופיתחה עיצוב היוצר רצף בלתי מורגש ועוטף בין הגימורים וגב המושבים
ליציאת הנוסעים. אפשרויות חימום, קירור ועיסוי הופכות את המושב
האחורי למקום מזמין ביותר. המושב הקדמי והאחורי החשמלי כולל עיסוי
שיאצו והדום לרגליים, חלק מחבילת יוקרה רחבה יותר של המושב האחורי,
מעניק יותר מירווח לרגליים מכל דור קודם של LS. בחבילה אופציונלית זו
ניתן להטות את המושב שמאחורי הנוסע הקדמי עד 48 מעלות ולהעלותו
עד 24 מעלות כדי לסייע לנוסע במושב האחורי לצאת מהרכב. מאחר ש-LS
החדשה נמוכה יותר, למיתלה האוויר ניתן לראשונה תפקיד של גישה; מצב
'גישה', המופעל על-ידי פתיחת המכונית עם מפתח חכם, מגביה אוטומטית
את המכונית ופותח את תמיכות הצד של המושב כדי שהנהג יוכל לתפוס את
מקומו מאחורי ההגה

 

למפרט המלא במדריך