חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2018
  קיה סטינגר
        
    

שתפו עם חברים: Share


קיה עושים בימר
המעצב פטר שראייר נטש את אודי לטובת קיה והפך את היצרן הקוריאני מפרח קיר
אוריינטלי לכוכב גלובלי. השלב הטבעי הבא באסטרטגיה הקוריאנית היה לצקת לתוך
הקנקנים המרשימים למראה גם תוכן דינמי אמיתי - בדיוק באותה שיטה בדוקה: הם
גייסו גרמני אחר, אלברט בירמן, ממחלקת M הספורטיבית של ב-מ-וו. פרי הביכורים
של השת"פ הזה נושא את השם סטינגר GT - ספורט-סדאן בתצורת קופה שמנסה
לתת פייט רציני לב-מ-וו 3, אודי A4 ומרצדס CLS. בשלב ראשון לא מדובר בחורכת
מסלולים הארד-קור שמתחרה ב-M3, ב-RS4 וב-CLS63AMG אלא בגירסאות 
מתונות יותר, כמו 440 ו-S4.

סטינגר מעט ארוכה, רחבה ונמוכה מסדרה 3, ובסיס גלגליה ארוך בעשרה ס"מ
כדי לפצות על המרחב הפנימי שגוזלת צללית הקופה. גולת הכותרת של המפרט
הטכני היא מנוע V6 טווין-טורבו בנפח 3.3 ליטר עם 370 כ"ס, שמעביר את אונו
לגלגלים האחוריים דרך גיר אוטומטי 8 מהירויות, כדי להשיג 4.9 שניות ו-270 קמ"ש.
בקרת נהיגה שולטת על מיתלים אדפטיביים, תגובת המנוע ונחישות ההגה החשמלי.
לצידה יש גירסת בסיס עם מנוע טורבו 2.0 ליטר 256 כ"ס. שתי הגירסאות מצויידות 
בדיפרנציאל אחורי מכני מוגבל החלקה.

העיצוב של שראייר הוביל מהפך במיצובה של קיה; המטלה הגדולה של סטינגר היא
לשמש מורת דרך לדגמים העממיים יותר ולעשותם דינמיים ומהנים יותר לנהיגה.
למזלה של סטינגר היא נוחתת בארץ במקביל לחשיפת הדור הבא של ב-מ-וו 3,
שמן הסתם ייקח לה קצת זמן עד שתגיע ארצה.

למפרט המלא במדריך