חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2017
  קיה סטינגר GT  
        
    

שתפו עם חברים: Share


קיה עושים בימר
המעצב פטר שראייר נטש את אודי לטובת קיה והפך את היצרן הקוריאני מפרח קיר
אוריינטלי לכוכב גלובלי. השלב הטבעי הבא באסטרטגיה הקוריאנית היה לצקת לתוך
הקנקנים המרשימים למראה גם תוכן דינמי אמיתי - בדיוק באותה שיטה בדוקה: הם
גייסו גרמני אחר, אלברט בירמן, ממחלקת M הספורטיבית של ב-מ-וו. פרי הביכורים
של השת"פ הזה נושא את השם סטינגר GT - ספורט-סדאן בתצורת קופה שתנסה
לתת פייט רציני לב-מ-וו 3, אודי A4 ומרצדס CLS. בשלב ראשון לא מדובר בחורכת
מסלולים הארד-קור שתתחרה ב-M3, ב-RS4 וב-CLS63AMG אלא בגירסאות 
מתונות יותר, כמו 440 ו-S4.

סטינגר GT מעט ארוכה, רחבה ונמוכה מסדרה 3, ובסיס גלגליה ארוך בעשרה ס"מ
כדי לפצות על המרחב הפנימי שגוזלת צללית הקופה. גולת הכותרת של המפרט
הטכני היא מנוע V6 טווין-טורבו בנפח 3.3 ליטר עם 365 כ"ס, שמעביר את אונו
לגלגלים האחוריים דרך גיר אוטומטי 8 מהירויות, כדי להשיג 5.1 שניות ו-270 קמ"ש.
בקרת נהיגה שולטת על מיתלים אדפטיביים, תגובת המנוע ונחישות ההגה החשמלי.
כאופציה מוצעת הנעה כפולה ויש גם גירסת בסיס עם מנוע טורבו 2.0 ליטר 255 כ"ס.
העיצוב של שראייר הוביל מהפך במיצובה של קיה; המטלה הגדולה של סטינגר היא
לשמש מורת דרך לדגמים העממיים יותר ולעשותם דינמיים ומהנים יותר לנהיגה.

מדד הסקרנות