חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2017
  אלפא סטלוויו
        
      

שתפו עם חברים: Share


ג'יפא
אלפיסטים היו מעדיפים לראות יורשות חדישות ומלהיבות לספיידר, ג'ולייטה ומיטו,
אבל אלפא נותנים להם כבישטח. או-קיי, פורשה, ב-מ-וו ויגואר כבר עשו את זה
קודם, שלא לדבר על האחות מזראטי. המכונית הנמכרת ביותר של מאזדה באירופה
היא CX5 ולא MX5, וקונצרן פיאט - שהעדיף להעתיק את MX5 במקום להשיב
עטרת רודסטר איטלקית ליושנה - שולט במספרים. סטלוויו היה אמור להוביל את
שובה של אלפא לאמריקה, אבל לא מן הנמנע שזה יהיה גם רב המכר שלה ביבשת
מכורתה.

סטלוויו? לבחירת שם של מעבר ההרים האיטלקי עבור הג'יפא (ג'יפ-אלפא) אחראי
דווקא בריטי; טופגיר של ג'רמי קלארקסון הפכה את סטלוויו למותג גלובאלי מהולל,
למרות שהוא חזק יותר כגלויה ציורית מאשר ככביש נהיגה (טופגיר המשיכה בכיוון
הזה כשבחרה במעלה העקלתון מחמת גדר לרמה הסורית כ"כביש הנהיגה הטוב
בישראל"). מותר לכם לגחך למשמע השם מסיבה נוספת: כבישי נחש עתירי פניות
של 180 מעלות (75 עיקולים כאלה לאורך 20 ק"מ במקרה של סטלוויו, המטפס 
לגובה של 2758 מטר), יכולים להיות מהנים לנהיגה במכונית הנעה אחורית חזקה -
או בראלי רפליקה נוסח לנצ'יה דלתא אינטגרלה - אך לא ברכב גבוה עם הנעה כפולה.

ג'וליה-על-סטילטו מצויידת בהנעה כפולה, גם בגירסת עלה תלתן (שורת תצלומים
תחתונה). בתנאים רגילים, מלוא המומנט מגיע לגלגלים האחוריים, ובתנאי החלקה
מעבירה מערכת ההנעה המשוכללת (צמד מצמדים בדיפרנציאל האחורי) עד 50 אחוז
ממנו לסרן הקדמי. המנועים זהים לאלה של ג'וליה:  2.0 ליטר טורבו עם 200 או 280
כ"ס, שניהם עם גיר אוטומטי 
8 מהירויות, ו-V6 עם 510 כ"ס. גם הקוקפיט דומה מאוד
לזה של ג'וליה, כשצללית הקופה האופנתית מגבילה את מרחב הראש מאחור. העיקר
שהגריל האופייני דואג לכך, שמבחוץ קשה לטעות ולחשוב שמדובר בסתם עוד ג'יפון 
ולא ביחיד ומיוחד הנושא את הסמל נוטף האמוציות של אלפא-רומיאו.

בשלב ראשון משווק סטלוויו בארץ בגירסה אחת בלבד, 280 כ"ס. אבזור הבטיחות
האקטיבית כולל בלימה אוטונומית אך לא שמירת סטיה מנתיב ובאופן מפתיע גם לא
בקרת שיוט אדפטיבית.

למפרט המלא במדריך