חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2017
  פולקסווגן גולף
        

שתפו עם חברים: Share


יצרה ציפיות
יותר מדי פעמים אנחנו כמעט נופלים קרבן ליצרנים המתהדרים בדגם חדש,
שאינו אלא מתיחת פנים לדגם מוכר. הפעם, לשם שינוי, נפח ונפיחות
הקדימונים שהנפיק היצרן לקראת ההשקה הבטיחו שעומד לקרות משהו הפוך:
גולף VII תקבל מתיחת פנים משמעותית - מאוד משמעותית - שלמעשה
מותר להגדירה כהשקת דגם חדש. אבל פולקסווגן מגדירים אותה כמתיחת
פנים מאחר שגולף VIII, עם פלטפורמה חדשה, תושק רק בסוף 2018. אז
כבר היינו מוכנים להתפשר על גולף 7.5.

הרקע להשקה המובטחת הוא פרשת דיזלגייט. VW הבינו שיש להם בעיה 
חמורה עם מכוניות דיזל, בעיקר בשוק האמריקאי בו ניסו לקדם מעבר גורף
לדיזל. עד התפוצצות הפרשה, פולקסווגן נחשבו לחלוצים בתחום הדיזל, הם
אפילו פיתחו מערכת היברידית המתבססת בניגוד למקובל על מנוע דיזל ולא
על בנזין. דיזלגייט גרמה להם לחשב מסלול מחדש ולבסס את דור המנועים
הבא שלהם על בנזין, עם או בלי סיוע חשמלי מתון. חשמל במקום דיזל.

ההר הוליד עכבר. המנוע ההיברידי החסכוני ייאלץ להמתין להשקת הדור הבא.
זאת ועוד: הגירסאות המיובאות לארץ מסתפקות במנוע הקודם, 1.4 ליטר עם
125 ו-150 כ"ס, בעוד שבחו"ל מקבלת גולף המחודשת מנוע חדש 1.5 ליטר,
שמוצע בשתי גירסאות המחליפות את 1.4 ליטר הנוכחי: אחד ימשיך להציע
150 כ"ס למרות מגדש חדש בגיאומטריה משתנה אך הוא מנתק זוג צילינדרים
בהרפייה מהדוושה, השני מציע 130 במקום 125 כ"ס ומדומם לגמרי את המנוע
בהרפייה מהמצערת. לא פחות מסקרן/חשוב הוא מנוע 3 צילינדרים 1.0 ליטר
עם גיר DSG 7 מהירויות (9.9 שניות, 17 ק"מ/ליטר), שיהיה המנוע העיקרי של
גולף המחודשת. 

תא הנוסעים מחליף ריפוד ומוסיף אופציות בתוספת מחיר (אבל לא בארץ):
מסך 9.2 אינץ' ברזולוציה גבוהה, כולל פיקוד בתנועות יד ללא מגע, לוח מחוונים
וירטואלי (שכבר מוצע בגירסה היקרה של פאסאט) וטעינת סמארטפון אלחוטית.
בארץ מצויידת גולף במסך מולטימדיה 8 אינץ' עם חיבור לנייד, אבל היא מפצה
על כך עם שתי מערכות בטיחות/נוחות אקטיביות: בלימה עירונית עצמונית
ובקרת שיוט אדפטיבית - ציוד סטנדרטי בשתי הגירסאות, שהיקרה בהן מצויידת
גם בגג פנורמי חשמלי ומפתח שיכול להישאר בכיס.

 

למפרט המלא במדריך