חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
מכוניות ראווה, דגמים עתידיים - 2016
  גרמניות חשמליות  
    

שתפו עם חברים: Share


גיים, סט אנד מאץ' אגסי
"מה שנראה במבט ראשון ככשלון לוקאלי של חזון המכונית החשמלית
לפי שי אגסי, מצטייר כנצחון גלובאלי ענק. צונמי המהפיכה החשמלית
בדרך.

"
בדיוק היום חושפת רנו את טכנולוגיית ההנעה החשמלית שלה, ובמבט
ראשון זה נראה כמו סטירת לחי מצלצלת – אם לא סכין בגב – לאיש
שיזם ודחף את הרעיון. כי הרנו החשמלית נראית שונה לחלוטין מהמכונית
שהובטחה לנו על-ידי אגסי ושות' לפני שנה וחצי.  

"
במבט שני הופך הכשלון לנצחון, ולא סתם נצחון אלא גרנד סלאם
גלובאלי, מהסוג אליו הרגיל אותנו אנדריי אגאסי המיתולוגי. שלא יהיה
כאן ספק; ישראלי אחד מבריק וכריזמטי חולל במו ידיו את המהפיכה
החשמלית
. אגסי העיר את תעשיית הרכב העולמית משנתה, סחף אותה
אחריו וגרם לה להפשיל שרוולים כדי להתחיל לממש את החזון האישי
שלו: מכונית חשמלית.
 
"מאוד ייתכן, שמבחינה לוקאלית, התכנית העסקית של אגסי ובטר-פלייס
ייצאו מכל העסק כשרק חצי תאוותם בידם. אבל זה נכון רק אם מתבוננים
על חזון החופש של אגסי דרך החור בגרוש. בחזונו, העולם משתחרר
מהנפט ומנקה את הכדור. צריך לזכור איפה היתה תעשיית הרכב כשאגסי
נחת עלינו פתאום מהפנטהאוז של עולם ההיי-טק, עם נבואה שנראתה
מתקופת הנביאים; מכונית חשמלית. הרי מדובר בטכנולוגיה שכבר
הושלכה לבוידעם עוד במאה הקודמת. מי לא ידע שמכונית חשמלית היא
יצור פרימיטיבי, כבד ומסורבל, לא שימושי ובעל טווח נסיעה אפסי. אז
התעשיה עבדה על פיתוח טכנולוגיות סקסיות כמו תא דלק (מימן)... 

"מכוניות חשמליות סדרתיות, אירופאיות ואמריקאיות, שיצאו לסטאז'
בכבישים כבר בשנות התשעים, הוחזרו למפעלים ונגרטו בבושת פנים.
לכולם היה ברור: עד שהסוללה לא תומצא מחדש – למכונית החשמלית
אין עתיד, שלא לדבר על הווה.

"למזלו של אגסי, הטלפון הסלולרי והמחשב הנייד גרמו ליצרני הסוללות
להמשיך לשקוד על שכלולן. כשמחירי הדלק נסקו והתברר שההיברידיות
האופנתיות אינן אלא מקסם שווא, ואילו מנוע המימן אולי ענק בתיאוריה
אך גמד בפרקטיקה, ומה שהעולם צריך עכשיו
ASAP זה פתרון זמין
מהמדף, הגיע אגסי וברוב כריזמתיותו והיכולת הרטורית המהפנטת שלו
הצליח ליצור בתעשיה הייפ חסר תקדים סביב אותו מוצר ארכאי. מכונית
חשמלית הפכה פתאום למילת הבאזז בתעשיית הרכב... יצרנים
שקברניטיהם לא היו מוכנים להיראות מתים במכונית חשמלית, שנשבעו
כי לעולם לא ייצרו מכונה פרימיטיבית כזאת, ירדו לארכיון והתחילו לחטט
בניירות מצהיבים. הצונמי החשמלי כבר כאן" (נטקאר, ספטמבר 2010). 


6 שנים אחרי מציגים שני יצרנים גרמניים בכירים, פולקסווגן ומרצדס,
את תחזית המכוניות החשמליות האמיתיות הראשונות שלהם, שייצאו
לכביש בתחילת העשור הבא (ב-מ-וו i3 משנת 2013 אינה אלא פתרון
ביניים). חשמליות אמיתיות, להבדיל מגירסאות חשמליות לדגמים קיימים,
כמו גולף e. פולקסווגן ID היא קומפקטית, מקבילה חשמלית של גולף,
מרצדס EQ הוא כבישטח, מין GLE חשמלי. בשלב זה, המפרט הטכני 
אינו אלא בסיס לשינויים, אבל שני היצרנים מצהירים שלוש הצהרות זהות:
מחוייבות לקו דגמים חשמלי נטו (לא היברידי), טווח נסיעה מינימלי של
500 קילומטר ומחיר דומה לזה דגמי הבנזין המקבילים. כל מי שלעג לשי
אגסי בגלל כשלון מיזם בטר-פלייס המקומי, מוזמן לאכול את השטקר.