הדבר היחיד שלא השתנה בדור החדש של הקומפקטית הקוריאנית הוא דווקא
הבסיס, הפלטפורמה. בניגוד לטרנד העכשווי בתעשיית הרכב, יונדאי טרם עברו
לפלטפורמה מודולארית, כזו המאפשרת הפחתת משקל משמעותית. התוצאה:
המשקל לא השתנה מהותית ובסיס הגלגלים נותר זהה, למרות הארכת הגוף
בארבעה ס"מ, הרחבתו בשניים והנמכתו בסנטימטר בודד, לטובת צללית יותר
דינמית. תא המטען תפח ב-17 ליטר. לצד החיוב, i30 שומרת על מיתלה אחורי
נפרד בכל הגירסאות ויונדאי מדווחים שהקשחת המרכב משפרת את הניהוג
וגם ההגה זכה לתגבור - לא של כוח אלא של תחושה.
גירסת ההצ'בק 5 דלתות שמגיעה עכשיו ארצה הושקה בחו"ל לפני למעלה
משנה ובינתיים הצטרפו אליה סדאן ("פאסטבק"), סטיישן וספורטיבית. לארץ
מגיעה i30 בגירסת מנוע אחת, טורבו 4 צילינדרים 1.4 ליטר 140 כ"ס, עם
גיר רובוטי חכם 7 מהירויות ובשתי רמות גימור.
בעוד שהעיצוב החיצוני לא שובר צורה - הגריל החדש מאפיין את כל דגמי יונדאי -
תא הנוסעים עוצב מחדש, עם דגש על מסך מגע מרכזי 8 אינץ'. כמקובל היום
מצויידת i30 החדשה בעזרי בטיחות אקטיביים ובקרת שיוט אדפטיבית. הגירסה
היקרה מוסיפה צמיגים נמוכים יותר(...), מושב נהג חשמלי, סאנרוף והנעה ללא
מפתח.
|