מאזדה משתמשים במתיחת הפנים ל-3 כפלטפורמה להשקת מערכת חדשנית
ובלעדית: בקרת כיוון (G-Vectoring Control), שנקראת GVC. מדובר בתוכנה
אשר ממננת את מומנט המנוע והעומס על הגלגלים במטרה לשפר הן את ההתנהגות
והן את הנוחות. בניגוד למערכות דיפרנציאל אלקטרוני כמו XDS או EDL, אשר
מטפלות רק בתגבור המשיכה, המערכת של מאזדה פועלת בעיקר על ריסון תנודות
המרכב, לא רק בעיקולים אלא גם על כביש משובש. לפי מאזדה, ריכוך תגובות הרכב
- במהירויות עירוניות או גבוהות - מקלה על הנהג והנוסעים כאחד; תפעול ההגה טבעי
יותר ואילו החלק העליון של גוף הנוסעים פחות מושפע משינויי כיוון, האצה והאטה.
GVC זולה יותר מ-XDS, אינה דורשת הוספת חלקים וניתנת להטמעה בכל דגמי
מאזדה המצויידים במנועי סקייאקטיב.
מתיחת הפנים ל-3 כוללת גם שינוי קוסמטי בחזית המכונית (פנסים, פגוש, גריל),
הוספת תצוגה עילית צבעונית מגוונת (רק בגירסאות היקרות) והצטיידות בסוללת
עזרי בטיחות אקטיביים: בלימה עצמונית עד 80 קמ"ש, תאורת LED אדפטיבית
ובגירסאות היקרות גם מערכת לשמירת נתיב.
|